Gå til innhold

Synes dere dette er usunn helgemeny?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag: kyllinglår, ris og salat 

Lørdag (kvelds): hjemmelaget pizza 

søndag: Løvbiff, båtpotet/pom frits, bearnesaus og salat. 

Anonymkode: e5e02...809

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja. Det høres litt ut som gatekjøkkenmat. Men om  du justerer mengden grønnsaker og salat og ris/poteter kan det jo bli rene supermaten.

Anonymkode: 101ce...40b

Skrevet

Bearnesausen er vel det mest usunne.... ellers er resten helt vanlige middager tenker jeg! 

Anonymkode: 6b0da...c6c

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvordan du lager det.

Pizza er jo ikke sunt, men ikke det galeste heller om du har godt med grønnsaker på og ikke dynker den i rømmedressing.

Når jeg lager løvbiff bruker jeg karbonadedeig som jeg kjevler flat i en brødpose og krydrer, det er helt ok mat det. Pommes frites lager jeg også selv, vender potetbitene i olivenolje og legger på matpapir, salter og steker på varmluft i ovnen. Er en del kalorier i olivenolje, men helt ok mat likevel. Salat er jo sunt, men mengden dressing avgjør hvor sunt ;)

Anonymkode: 0d05b...8a7

Skrevet

Ja, det synes jeg. Personlig ville jeg aldri servert så mye junk på så kort tid.

Anonymkode: 9cc08...872

Skrevet

Lurer kanskje litt på å ta noe fisk søndag da. :)

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det synes jeg. Personlig ville jeg aldri servert så mye junk på så kort tid.

Junk faktisk! 

Kyllinglår, pizza og løvbiff...

Skrevet

Pizza kan være god sunn mat. Grovt mjøl eller havregryn i deigen. Lag saus sjøl med tomater og olivenolje. Masse løk, purre, god ost osv.

Anonymkode: af7df...595

Skrevet

Det er en helt vanlig helgemat spør du meg. 

Ikke min favorittmat, men ei heller noe jeg hever øyenbrynet over. Hos oss er ser helgene gjerne sånn ut:

Fredag: taco, nachos eller enchiladas 

Lørdag: pizza

Søndag: en eller annen gryte, tandori, tikka, eller en skikkelig norsk husmannskost

Tror ikke det er verken sunnere eller usunnere enn det du skisserer.

Skrevet

Hørtes ut som en deilig helgemeny!

Kos deg/dere😊

Skrevet

super helgemeny

Skrevet

Takker. Hatt en fin helg så langt med god mat. :)

Skrevet
På 8. juni 2017 den 17.03, Evablaum skrev:

Junk faktisk! 

Kyllinglår, pizza og løvbiff...

Når endret verden seg og redefinerte den maten til ikke-junk? 

Skrevet

Ja, det synes jeg.

Anonymkode: 53947...f63

Skrevet

Øh, ja. Selvfølgelig. Det du skisserer er jo omtrent definisjonen på usunn mat... hva skulle du ha servert om du skulle ha servert usunn mat en helg, liksom? Rødt kjøtt i form av farse, ris og poteter stekt i olje er ikke spesielt sunt. Selv om du hiver på litt salat til. 

Skulle du hatt sunn mat, kunne for servert hvit fisk med ovnsbakte rotgrønnsaker, kyllingsalat med bønner og urtedressing med kesambase og for eks en tomatbasert gryte med linser laget fra grunnen av (med ingefær, hvitløk og annet snacks)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...