Gå til innhold

Facebookgruppen "Bilstoler"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er medlem der? Ble meldt inn i denne gruppa av en Facebook venninne og makan til slitsomme folk. Det skal liksom være en gruppe hvor man kan spørre om råd osv, men synes de er så unyanserte i "rådene" sine.

alle skal sitte bakovervendt til de er typ 6 år og alle skal helst sitte i axkid minikid sete

Anonymkode: e7570...36c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært medlem nå noen mnd og ja det er en del Axkid propaganda.

Man skal være trygg på seg selv for å være der inne for noen av moderatorene er noe krasse i språket ja. Syns et par strekker det så langt at de nesten fremstår som idiotiske, de skiller ikke alltid mellom å informere og å være bedrevitende. Det er tydelig å lese mellom linjene at egentlig er man ikke en god nok forelder før man setter barnet sitt i en Minikid

For all del flott at det kommer fram god info rundt sikring av barn i bil, for det er mye dårlig å se. Men det er forskjell på god informasjon og propaganda.

Jeg tar sikring av barn i bil på alvor og trodde jeg kunne mye, men jeg har også lært masse nytt slik at jeg kan sikre barna mine enda bedre.

Anonymkode: 325bf...c8c

Skrevet

Det er en veldig ovenifra og ned-holdning der inne. Bilsikring er viktig, men det går an å snakke som folk likevel. Hvorfor blir Minikid hypet så veldig opp? Den er jo ikke best i test? 

Anonymkode: 5e4d0...c38

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en veldig ovenifra og ned-holdning der inne. Bilsikring er viktig, men det går an å snakke som folk likevel. Hvorfor blir Minikid hypet så veldig opp? Den er jo ikke best i test? 

Sånn som jeg ser det blir Axkid hypet opp fordi det er den stolen som an brukes lengst bakovervendt. Og en del av propagandaen går jo på at man skal la barna sitte bakovervendt til hvertfall 6 år.

Stiller man spørsmålstegn ved sikkerheten til Axkid blir det raskt bortforklart og man får høre at det viktigste er å sitte lengst mulig bakovervendt. Så de vet nok at den kanskje ikke er den sikreste stolen, men det svir nok å innrømme det.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sånn som jeg ser det blir Axkid hypet opp fordi det er den stolen som an brukes lengst bakovervendt. Og en del av propagandaen går jo på at man skal la barna sitte bakovervendt til hvertfall 6 år.

Stiller man spørsmålstegn ved sikkerheten til Axkid blir det raskt bortforklart og man får høre at det viktigste er å sitte lengst mulig bakovervendt. Så de vet nok at den kanskje ikke er den sikreste stolen, men det svir nok å innrømme det.

Jeg så nå at den var kommet godt ut mtp pris i nyere tester. Men likevel finnes det jo andre stoler som er bedre. Jeg ble selv anbefalt denne i den gruppa tidligere. De hevder også at man skal ha barna bakovervendt uansett om de prosjektilspyr hver 50`ende meter, som om ikke det gjør kjøringen minst like risikofylt som å snu en 3-åring fremover. Det var nemlig en del av det å være forelder, så da måtte man bare finne seg i å tørke spy hver biltur. Bakovervendt var udiskutabelt. Jeg er helt enig i at bakovervendt selvfølgelig bør og skal foretrekkes lengst mulig, men det må gå an å tenke to tanker samtidig og forstå at i visse situasjoner så er både fører og barn bedre tjent med at barnet snus tidligere enn ønsket. Jeg har ikke sjans til å konsentrere meg om bilkjøringen dersom barnet mitt sitter i baksetet og kaster opp kontinuerlig og gråter, så med stedatteren min snudde vi tidlig selv om vi gjerne skulle sluppet. Hun spyr fremovervendt også, men mye sjeldnere.

Skrevet

Sånn som dette blir det ofte når mennesker blir veldig oppslukt av én ting. Jeg er medlem i en gruppe på Facebook for folk som liker bæretøy (å bære babyer/barn i sjal), og det er akkurat samme greia. Nedlatende, krasse, aggressive damer som har én sannhet. Slitsomme greier.

Anonymkode: 7867b...f2f

Skrevet

Sånn som dette blir det ofte når mennesker blir veldig oppslukt av én ting. Jeg er medlem i en gruppe på Facebook for folk som liker bæretøy (å bære babyer/barn i sjal), og det er akkurat samme greia. Nedlatende, krasse, aggressive damer som har én sannhet. Slitsomme greier.

Hoho, er medlem av samme gruppe vil jeg tro..Jeg spurte ydmykt om hjelp når jeg ville kjøpe mitt første bæresjal til min kommende baby, men fikk da temmelig skarp beskjed om at jeg måtte ha mer peiling før jeg spurte slik. Hadde heldigvis ei i termingruppa mi som er god på bæring som kunne lede meg i riktig retning. Trist at folk lar seg engasjere så voldsomt at de glemmer basic høflighet. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hoho, er medlem av samme gruppe vil jeg tro..Jeg spurte ydmykt om hjelp når jeg ville kjøpe mitt første bæresjal til min kommende baby, men fikk da temmelig skarp beskjed om at jeg måtte ha mer peiling før jeg spurte slik. Hadde heldigvis ei i termingruppa mi som er god på bæring som kunne lede meg i riktig retning. Trist at folk lar seg engasjere så voldsomt at de glemmer basic høflighet. 

Så man må ha peiling før man spør om hjelp, idiotisk logikk. For hvis man har peiling så trenger man vel heller ikke så mye hjelp.

Anonymkode: 38e79...ed8

Skrevet

Så man må ha peiling før man spør om hjelp, idiotisk logikk. For hvis man har peiling så trenger man vel heller ikke så mye hjelp.

Anonymkode: 38e79...ed8

Det var det som var problemet. Jeg var og er helt grønn og uvitende når det kommer til bæresjal, så naive meg tenkte at disse snille damene kunne sikkert gi meg et godt tips eller to. Den gang ei, ble ikke et snev klokere annet enn at jeg skjønte hva slags folk dette var og at det ikke er noe for meg. Det hadde tatt dem mindre tid å skrive navnet på et godt nybegynner-alternativ eller to, fremfor å fortelle meg at det ikke var vits i å spørre når jeg ikke visste hva jeg ville ha. 

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var det som var problemet. Jeg var og er helt grønn og uvitende når det kommer til bæresjal, så naive meg tenkte at disse snille damene kunne sikkert gi meg et godt tips eller to. Den gang ei, ble ikke et snev klokere annet enn at jeg skjønte hva slags folk dette var og at det ikke er noe for meg. Det hadde tatt dem mindre tid å skrive navnet på et godt nybegynner-alternativ eller to, fremfor å fortelle meg at det ikke var vits i å spørre når jeg ikke visste hva jeg ville ha. 

Var innom den gruppa selv. Fikk bakoversveis, de er jo verre enn damene her inne. 

Fikk du med deg diskusjonen om hva som var mest korrekt å kalle mai tai bæresele? 

Hun ene sendte Mail til norsk språkråd. 

For noen neper. 😂😂😂

Anonymkode: e2e9a...c73

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var innom den gruppa selv. Fikk bakoversveis, de er jo verre enn damene her inne. 

Fikk du med deg diskusjonen om hva som var mest korrekt å kalle mai tai bæresele? 

Hun ene sendte Mail til norsk språkråd. 

For noen neper. 😂😂😂

Huff ja, leste den diskusjonen. Jeg kan godt kalle det hva de nå enn blir enige om, men tonen var virkelig ikke god. Jeg er for øvrig selv språknerd og synes det var artig at noen hadde spurt Språkrådet, men det synes visst ikke noen av de andre. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Huff ja, leste den diskusjonen. Jeg kan godt kalle det hva de nå enn blir enige om, men tonen var virkelig ikke god. Jeg er for øvrig selv språknerd og synes det var artig at noen hadde spurt Språkrådet, men det synes visst ikke noen av de andre. 

Har ikke våget å skrive noe der jeg. 

Det er et par brukere der inne som skiller seg spesielt dårlig ut da. 

Jeg synes det er skremmende at de faktisk er mødre, oppføre seg slik. 

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det jeg ikke skjønner heller?!

har prøvd å forlate gruppa en gang, men da meldte hun Facebook venninna meg inn igjen. Og nå klarer jeg ikke la være å lese innleggene der, selv om jeg irriterer meg grønn

Anonymkode: e7570...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...