Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Sliter med å få i de minste ungene middag, til tross for at de er mye ute og aktive på dagene. Har prøvd det meste av middagsmat i et par uker nå, men de er bare sultne på brødskiver og frokostblanding. Kanskje noe med årstiden? Anonymkode: 00066...747
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Foruten de typiske tingene som pølser, pannekaker, spaghetti, fiskepinner og kjøttboller, så er 5-åringen min veldig glad i stekt sei med gulrøtter til. Det er når vi har det han spiser desidert mest, nesten så vi blir bekymret for at han skal få vondt i magen. Overraskende nok, for han er ellers både kresen og småspist. Han vil ikke ha poteter eller saus til da. Anonymkode: 81d8b...409
litekreativtbrukernavn Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 Min på 5 elsker det meste med kylling. Aller helst kyllinglår (med ben) i form (med kylling kraft/buljong og grønnsaker stekes/kokes i ovn, med ris til), Evt med pasta. Laks også er en favoritt. Med ris (han liker ikke poteter), gulrøtter, agurk og saus. Pasta av ymse slag. hjemmelagede fiskepinner (tar to minutter å lage: Laksebiter/torsk dyppet i egg, og kavringsmuler før de stekes) ...ofte når han er "matlei" lar jeg han bli med. Alt fra å velge ut middag i et hefte jeg har, handle matvarene i butikken, og få en oppgave under lagingen. Tror "eierskapet" til måltidet hjelper på appetitten
februarprins2013 Skrevet 10. juni 2017 #4 Skrevet 10. juni 2017 Min vil nesten ikke spise noe hjemme,men han spiser taco pølser pizza hamburger ikke noe annet,men i bhg spiser han laks, grønnsaker, omelett, supper, så er veldig glad for han spiser mer der
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #5 Skrevet 10. juni 2017 Min snart 6 åring spiser omtrent alt. Akkurat nå er han veldig glad i tomatsuppe med makaroni. Men han kan kose seg med hummer, reker, krabber til biff og masse grønnsaker. Elsker selvfølgelig taco, pøler, hamburger osv. Fått en veldig altetende gutt. Anonymkode: 2ea0e...389
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #6 Skrevet 10. juni 2017 4 år. Laks med ris, grønnsaker og rømme Fiskekaker Fiskeboller i hvit saus Salat Lasange Spaghetti med kjøttsaus Spiser egentlig alt, helst fisk og grønnsaker. Anonymkode: 7204c...88e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #7 Skrevet 10. juni 2017 Laks er den store favoritten her. Gjerne med pasta og grønne erter. Ellers så er det meste av fisk veldig ok. Kylling i alle former og fasonger er også en hit. Hun spiser ikke noe særlig med kokte grønnsaker, men alt av rå grønnsaker er vist fantastisk. Det eneste hun ikke spiser som jeg kommer på er kjøttstykker (f.eks biff eller svinefilet) Anonymkode: 83900...979
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #8 Skrevet 10. juni 2017 6 år: Scampi Fritert blekksprut Ovnsbakt laks med grønnsaker Lasagne Hamburger/Pizza Kylling Han er absolutt altetende, og veldig glad i sjømat. Anonymkode: 21168...11e
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #9 Skrevet 11. juni 2017 Mine unger har vært svært ulike i den alderen. Nr1 spiste: vanlig husmannskost type kjøttkaker, fiskekaker, fiskegrateng, stekt fisk og masse potet. Grønnsaker og frukt kom ikke på tale. Favorittene var pizza, pannekaker, pasta, risengrynsgrøt, hamburger og tomatsuppe (og det måtte være Toro). Nr2 spiste også husmannskost og har siden hun begynte med fast føde elsket grønnsaker med brokkoli som favoritt. Når vi har taco fyller hun lefsen med alt unntatt kjøtt. Sistemann er vanskelig. Liker få ting og svært få grønnsaker. Han er fryktelig vanskelig å få til å smake nye ting. Heldigvis liker han potet så vi får alltid i ham noe. Anonymkode: 8165e...01c
februarprins2013 Skrevet 11. juni 2017 #10 Skrevet 11. juni 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Min snart 6 åring spiser omtrent alt. Akkurat nå er han veldig glad i tomatsuppe med makaroni. Men han kan kose seg med hummer, reker, krabber til biff og masse grønnsaker. Elsker selvfølgelig taco, pøler, hamburger osv. Fått en veldig altetende gutt. Anonymkode: 2ea0e...389 så heldig du har vert min spiste alt også når han var liten ,til han var ca 18mnd,da snudde det seg og da ble han ekstremt kresen,så får bare håpe det snur når han blir eldre også,så liker han bare pasta og ris av tilbehør
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #11 Skrevet 11. juni 2017 Alt vi han ha råkost til går ned på høykant. Begge jentene mine er veldig glad i en enkel råkost, jeg bare rasper gulrot og litt eple og har over litt sitronsaft, det kan de spise uendelige mengder av. Så fiskekaker, stekt fisk, ovnsbakt fisk, de spiser alt bare de får den råkosten på siden Ellers er lasagne populært, jeg pleier å ha greit med grønnsaker i sausen så den blir ganske sunn. Lager saus av hakka tomater og tomatpure, buljong og hvitløk, finhakket paprika og stangselleri, raspet løk og gulrot, og karbonadedeig/kjøttdeig (lager stor porsjon og har da i en pk kjøttdeig og en pk karbonadedeig. Pytt i panne er de veldig glad i, råsteker da potetbiter og har oppi det jeg måtte ha av kjøtt og grønnsaker, det er jo en flott restemiddag. Serverer med speilegg. Wok er de glad i, gjerne sursøt saus fra glass, enkelt og greit. Så lenge det er masse vannkastanjer i spiller det ingen rolle hva annet det er. Vannkastanjene er viktigst. Ellers er de jo glad i alt av farsemat, det er vel de fleste barn. Type fiskekaker, kjøttboller, kjøttkaker, spagetti og kjøttdeig o.l. Kjøttboller og potetstappe er jo en enkel og populær middag. Anonymkode: 56635...053
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #12 Skrevet 11. juni 2017 Seksåringen spiser taco, hamburger, fiskeboller, hjemmelagde fiskepinner (panert torskefilet), lasagne, pasta i alle varianter. Treåringen spiser alt det samme, pluss det meste annet; supper, gryteretter, laks, kjøtt... Anonymkode: 584b4...937
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #13 Skrevet 11. juni 2017 De spiser egentlig det aller meste selv om den ene misliker fårikål og pinnekjøtt og den andre helst ikke vil ha løk. Ris synes de er kjedelig. De vil mye heller ha poteter og foretrekker ofte rå grønnsaker forran kokte. Anonymkode: 5d0c4...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå