Gå til innhold

Barnehageansatte, når barn inviterer dere med hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir dere med? Avtaler med foreldre er hvilken dag du skal komme? 

Anonymkode: efafd...9e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei selvfølgelig ikke :) 

Anonymkode: 0f648...728

Skrevet

Hvis et barn inviterer meg med hjem, så svarer jeg at det er veldig hyggelig. Men at jeg må hjem til min familie, og at vi er jo masse sammen i bhg☺

Anonymkode: 2a29c...f43

Skrevet

Ehhh... Nei. 

Anonymkode: e6f69...6ea

Skrevet

Nei, det var det jeg tenkte, men har en bhgansatt med litt korte antenner i bhg til sønnene min. Sønnen min inviterte henne med hjemm for noen uker siden. Hun spør stadig om når det passer, jeg går snart tom for unnskyldninger... Har ikke lyst å blande disse rollene kjenner jeg (dessuten har vi ikke verdens beste kjemi, eller ihvertfall ikke jeg med henne😉) skal jeg prate med pedleder om dette eller bare håpe hun skjønner tegninger snart? 

Skrevet

Jeg foreslår at du tar mot til deg og sier fra, klart og tydelig, rett til henne neste gang hun spør. Si det rett ut.

Hvorfor skal du dikte opp unnskyldninger, lyve og hinte? 

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det var det jeg tenkte, men har en bhgansatt med litt korte antenner i bhg til sønnene min. Sønnen min inviterte henne med hjemm for noen uker siden. Hun spør stadig om når det passer, jeg går snart tom for unnskyldninger... Har ikke lyst å blande disse rollene kjenner jeg (dessuten har vi ikke verdens beste kjemi, eller ihvertfall ikke jeg med henne😉) skal jeg prate med pedleder om dette eller bare håpe hun skjønner tegninger snart? 

Eller, bare si det som det er;

Jeg hører at "barnet" har invitert deg. Det er viktig for meg å lære "barnet" å skille mellom barnehage og fritid. På den måten slipper vi å komme i ubehagelige situasjoner senere, f.eks skole etc. "Barnet" må lære at han ikke kan invitere barnehage- skoleansatte eller andre i samme type roller.

"Jeg skal selv snakke med barnet, men jeg setter pris på om også du kun takker for invitasjonen, og forklarer at dere kan være sammen i barnehagen, men etter bhg- tid er det familietid :) "

Endret av Evablaum
Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Si i fra selv

Anonymkode: 3439b...abc

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Si i fra selv

Men det kan og være lurt å si i fra til pedleder, så hun/han kan ta en prat med henne for å unngå flere sånne situasjoner

Skrevet
53 minutter siden, Evablaum skrev:

Eller, bare si det som det er;

Jeg hører at "barnet" har invitert deg. Det er viktig for meg å lære "barnet" å skille mellom barnehage og fritid. På den måten slipper vi å komme i ubehagelige situasjoner senere, f.eks skole etc. "Barnet" må lære at han ikke kan invitere barnehage- skoleansatte eller andre i samme type roller.

"Jeg skal selv snakke med barnet, men jeg setter pris på om også du kun takker for invitasjonen, og forklarer at dere kan være sammen i barnehagen, men etter bhg- tid er det familietid :) "

Ja, det var ein god måte å si det på! Har lurt litt på hvordan jeg eventuelt skulle formulere meg om denne personen aldri gir opp, noe det ser ut som hun ikke kommer til å gjøre... 

Skrevet

Vi hadde ei her også som hele tiden i en periode sa til barnet "kan ikke jeg bli med deg hjem i dag da ...." eller "kan jeg komme å spise middag med dere i dag" Mitt barn syntes jo det var stas, og ble jo lei seg når det ikke skjedde. Så til slutt måtte jeg ta hun (den ansatte) til side og si at du kan rett og slett ikke si dette til barnet mer. Han forstår ikke den "humoren" som 3åring. Og jeg sa som sant var at han ble lei seg når det ikke ble noe av. Da først sluttet hun.

-Merkelig korte antenner noen har 🤔

Anonymkode: e2f47...e96

Skrevet

Prøver å lære barnet mitt at det ikke skal invitere noe med hjem uten at det er klarert med oss foreldre jeg.
Men barn kan si mye rart. Jeg synes at den ansatte er uprofesjonell slik du beskriver. Hun burde sagt at det hadde vært hyggelig, men at hun må hjem til sin egen familie, og i tillegg spurt om det var klarert med mamma/pappa/foresatte først.

Anonymkode: cc067...91f

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Prøver å lære barnet mitt at det ikke skal invitere noe med hjem uten at det er klarert med oss foreldre jeg.
Men barn kan si mye rart. Jeg synes at den ansatte er uprofesjonell slik du beskriver. Hun burde sagt at det hadde vært hyggelig, men at hun må hjem til sin egen familie, og i tillegg spurt om det var klarert med mamma/pappa/foresatte først.

Anonymkode: cc067...91f

Hun er ikke spesielt profesjonell, men barna liker henne godt.. Får vel bare ta en prat med henne om hun ikke gir opp. (og spørre til pedleder at de kan ha en generell gjennomgang med personalet om at man ikke skal bli med barna hjem) 

Skrevet

Her har sønnen min innvitert en ansatt han er veldig glad på overnatting faktisk,glad hun skjønte at det ikke skulle skje :P

Anonymkode: 0bf7f...e3a

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde ei her også som hele tiden i en periode sa til barnet "kan ikke jeg bli med deg hjem i dag da ...." eller "kan jeg komme å spise middag med dere i dag" Mitt barn syntes jo det var stas, og ble jo lei seg når det ikke skjedde. Så til slutt måtte jeg ta hun (den ansatte) til side og si at du kan rett og slett ikke si dette til barnet mer. Han forstår ikke den "humoren" som 3åring. Og jeg sa som sant var at han ble lei seg når det ikke ble noe av. Da først sluttet hun.

-Merkelig korte antenner noen har 🤔

Anonymkode: e2f47...e96

Uff. Jeg blir helt matt. Stakkars 3 åring som tror på det da ! ❤ Slik har jeg det med svigers og andre "gamle" i familen.. Når vi skal hjem fra besøk : " Du skal ikke bli igjen her da ? Heheheheheh" Ja, sier ungen selvfølgelig...også bare ler dem. arg .Jeg har sagt klart i fra, så det blir ikke noe mer sånt snakk

Anonymkode: 2c2e5...38c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...