Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Er i en posisjon der jeg tror det er gunstig for meg å forhandle lønn. Det har vært endel knirking der jeg jobber, vi er tre ansatte og lederen vår som da er i en konflikt med en av de ansatte. Hun har vært av og på sykemelding i flere mnd og søker for tiden etter andre jobber, og jeg har gitt beskjed til sjefen for flere mnd siden at jeg og søker jobb grunnet miljøet på jobben. Lederen min er drittlei og har funnet seg ny jobb, han leverte oppsigelsen for en uke siden. Jeg har forøvrig jobbet der i snart 3 år. Sjefen min kom innom meg for et par mnd siden og spurte om det var noe han kunne gjøre for å få meg til å bli. Dette er kommunal jobb, så lønna er heller dårlig. 339 000 brutto fast lønn, jeg er 33 år med 6 års ansiennitet og fagbrev i kontorfag samt nettbasert ett års skole. Jeg tenker at jeg skal gå til sjefen å si at det er noe han kan gjøre for å holde på meg, å det er lønnsforhøyelse. Jeg har den siste tiden jobbet for 2 siden vi har vært underbemannet, jeg har jobbet overtid, og jeg har velvillig steppet inn når de har trengt folk i andre sektorer når de har vært underbemannet. Men så er spørsmålet, hva er realistisk av meg å evt kunne forvente i økning? De er jo lite interesserte i å miste enda flere folk, så tror jeg kan presse litt på. Anonymkode: 3bd60...c15
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Be om 50, vær beredt til å godta 30? Anonymkode: e03aa...06b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 339 er ikke mye, men du har jo ikke all verdens utdannelse heller. Det er lov å prøve seg, be om 350? Anonymkode: b074a...d62
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 Jeg tenker de fint kunne gitt deg 400 000. Fra 1.8 er det nesten det man får etter ti år med fagbrev. Burde ikke være en umulighet. Anonymkode: 0d5cd...70f
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #5 Skrevet 7. juni 2017 I kommunen jeg jobber i kan man søke om individuell vurdering mtp lønn. Bruk alt du har av kurs, ettårige videreutdanning og annet du har å "by" på. Anonymkode: 0d5cd...70f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #6 Skrevet 8. juni 2017 Hvis du skal forhandle lønn så må du jo vise til resultater. Hjelper ikke å slå i bordet med all verdens utdannelse eller kurs hvis du ikke gjør en god jobb. Anonymkode: 473e6...48c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #7 Skrevet 8. juni 2017 Jeg gjør en veldig god jobb, og jeg er veldig flexibel mtp arbeidstidene og at jeg lar meg omplassere der det trengs når det trengs hver gang de spør. Jeg har vært med å holde hjulene godt i gang de siste mnd med tanke på situasjonen, og har fått mye skryt av leder som følger. Var han som foreslo at jeg skulle gå inn i lønsforhandlinger Jeg tror jeg skal be dem å gi meg et tilbud, og om det er et godt tilbud skal jeg vurdere å bli. Dette har ikke vært en ok arbeidsplass de siste mnd, å det er sjefen vår smertelig klar over. Når 3 av 4 driver å søker nye jobber er jo noe galt. HI Anonymkode: 3bd60...c15
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2017 #8 Skrevet 8. juni 2017 De har garantert et tall i hodet allerede. Finn ut hva du har lyst på/hva du mener er innenfor rimelighetens grenser, og be dem gi et tall først. Så kan du se hvordan det samsvarer med tallet du så for deg og forhandle ut fra det. Gjør leksen din! Sjekk lignende stillinger i andre kommuner og sammenlign. Det kan gi deg noe å slå i bordet med. Anonymkode: b3422...c54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå