pappa til jente Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Hei. Har en datter i Barnehage i Oslo. I denne barnehagen må Barnevognene stå ute uten noen form for skjerming, tak eller lignende. Det hender derfor at vogn og pose er søkk vått når vi henter i barnehagen pga at ansatte eller andre (de ansatte skylder gjerne på andre foreldre eller vinden eller annet) ikke dekker vognene ordentlig med trekk etter soving. Har klaget til styrer av barnehagen men svaret vi får er at det aldri har vært behov for tak/skjerming, at det har alltid vært sånn og det er foreldrenes ansvar å kjøpe ordentlig trekk og dekke til vognene. Dette skal da i følge barnehagen være tilstrekkelig for å skjerme for vind og vær. Lurer på om noen kjenner til om foreldre har noen rettigheter i forhold til utemiljø i barnehage og da spesielt med tanke på skjerming av vogner og poser? Hilsen oppgitt pappa
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Hva slags rettigheter du har, aner jeg ikke. Men jeg synes det er sløvt av de ansatte å ikke klare å få på regntrekk (da forutsetter jeg at dere har det utstyret de trenger) etter at ungene har sovet. Da hadde jeg forlangt at de fikk ta vognen inn eller skjerpe seg. Hvordan klarer de det mens ungene sover? For de ligger vel ikke i klissvåte vogner da. Jeg synes det er spesielt at det ikke finnes noen skjerming som helst, det tror jeg aldri jeg har opplevd i noen barnehager Anonymkode: 5e356...34c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 Du får kreve erstatning hvis den blir muggen. Anonymkode: 69647...5c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå