Gå til innhold

Bostøtte, evt. andre ytelser fra NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man er på AAP og søker bostøtte evt. andre ytelser man kan ha rett til hos NAV, hva vil skje om man klarer å sette til siden/spare noen kr. hver mnd. til deg selv (som uforutsette utgifter, ferie  etc.) og barna? 

Hva skjer når man får skatte fri/halv skatt på AAP, reduserer det ytelsene noe? 

Anonymkode: 0dfaa...8cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bostøtte er ikke hos Nav, men husbanken. Hvis du bor k kommunal leilighet så kan du også søke kommunal bostøtte. Dette søker du om hos boligkontoret (som noen ganger er i NAVs lokaler). 

Hvis du tenker på å søke sosialhjelp i tillegg til AAP så er det alltid et krav om å bruke alle oppsparte midler først, eller er du jo ikke i nød, fordi du har penger selv. 

Du kan imidlertid søke om redusert utgift til barnehage.

Anonymkode: 2261f...ae7

Skrevet

Skremmende utvikling på arbeidsmoralen her i landet. Leser jo snart ikke annet om hvordan få mest mulig for å gjøre minst mulig på ulike fora.. hva har jeg KRAV på går igjen og igjen. Ikke rart, og bra, ytelser blir skjerpet inn. 

Anonymkode: 2ef76...771

Skrevet

Skjønner at annonym over her er skeptisk. 

Men nå er det nå en gang sånn at jeg ønsker virkelig å jobbe. Mistet faktisk jobben min pga sykdom. Jeg er under arbeidstrening for å finne ut hvor lange dager jeg klarer å jobbe. 

Nå har jeg kommet i den situasjonen at jeg må finne et annet sted og bo pga skilsmisse og da er det jo greit å vite hva man kan få av hjelp. Ikke mulig å overleve på kun AAP når man må leie leilighet, får andre boutgifter, transportutgifter osv. 

Anonymkode: 0dfaa...8cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...