Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Dersom man er på AAP og søker bostøtte evt. andre ytelser man kan ha rett til hos NAV, hva vil skje om man klarer å sette til siden/spare noen kr. hver mnd. til deg selv (som uforutsette utgifter, ferie etc.) og barna? Hva skjer når man får skatte fri/halv skatt på AAP, reduserer det ytelsene noe? Anonymkode: 0dfaa...8cb
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Bostøtte er ikke hos Nav, men husbanken. Hvis du bor k kommunal leilighet så kan du også søke kommunal bostøtte. Dette søker du om hos boligkontoret (som noen ganger er i NAVs lokaler). Hvis du tenker på å søke sosialhjelp i tillegg til AAP så er det alltid et krav om å bruke alle oppsparte midler først, eller er du jo ikke i nød, fordi du har penger selv. Du kan imidlertid søke om redusert utgift til barnehage. Anonymkode: 2261f...ae7
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 Skremmende utvikling på arbeidsmoralen her i landet. Leser jo snart ikke annet om hvordan få mest mulig for å gjøre minst mulig på ulike fora.. hva har jeg KRAV på går igjen og igjen. Ikke rart, og bra, ytelser blir skjerpet inn. Anonymkode: 2ef76...771
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 Skjønner at annonym over her er skeptisk. Men nå er det nå en gang sånn at jeg ønsker virkelig å jobbe. Mistet faktisk jobben min pga sykdom. Jeg er under arbeidstrening for å finne ut hvor lange dager jeg klarer å jobbe. Nå har jeg kommet i den situasjonen at jeg må finne et annet sted og bo pga skilsmisse og da er det jo greit å vite hva man kan få av hjelp. Ikke mulig å overleve på kun AAP når man må leie leilighet, får andre boutgifter, transportutgifter osv. Anonymkode: 0dfaa...8cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå