Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #1 Skrevet 7. juni 2017 Har to felles regninger på: 4500 og 3000 kroner. Jeg tjener minst, mannen tjener mest. Jeg har betalt 4500, han har betalt 3000. Jeg har klart å senke den på 3000 kroner til 2000 kroner. Er det urimelig av meg å si at nå tar jeg den på 2000 kroner, så tar du (mannen) den på 4500 kroner? Siden han tjener mest. Og det var jeg som fikk senket regningen til 2000 kroner. Anonymkode: e86e8...2ad
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #2 Skrevet 7. juni 2017 Det er helt umulig å svare på når vi ikke vet hvordan dere deler økonomien ellers Anonymkode: b1a51...20c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #3 Skrevet 7. juni 2017 Nei det er ikke urimelig. Om dere ikke har felles økonomi bør dere sette opp en felles konto der dere setter inn prosentvis etter hvor mye dere tjener til faste regninger og mat. Anonymkode: c9062...3cd
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #4 Skrevet 7. juni 2017 Hvilken avtale har dere om delingen av økonomien? Om dere har felles økonomi har det jo ingen betydning. Anonymkode: 0b102...043
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #5 Skrevet 7. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei det er ikke urimelig. Om dere ikke har felles økonomi bør dere sette opp en felles konto der dere setter inn prosentvis etter hvor mye dere tjener til faste regninger og mat. Anonymkode: c9062...3cd Ikke nødvendig vis. De kan like godt ha en avtale om at begge skal betale like mye eller at begge skal sitte igjen med det samme til eget forbruk. Det er ikke en løsning som nødvendig vis er riktig eller "retferdig". Det er noe de må være enige om. Anonymkode: 0b102...043
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #6 Skrevet 7. juni 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke nødvendig vis. De kan like godt ha en avtale om at begge skal betale like mye eller at begge skal sitte igjen med det samme til eget forbruk. Det er ikke en løsning som nødvendig vis er riktig eller "retferdig". Det er noe de må være enige om. Anonymkode: 0b102...043 Ja noe må de i allefall gjøre. Anonymkode: c9062...3cd
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #7 Skrevet 7. juni 2017 Umulig å svare på. Hos oss er det mannen som effektuerer alle regninger som kommer inn, det betyr jo ikke at jeg ikke er med å betaler. Men vi har felles økonomi og tar felles avgjørelser på hva det skal brukes penger på. Så hvem som betaler hva er likegyldig, så lenge vi er enige om hovedtrekkene i hvordan vi prioriterer og bruker de midlene vi har. Så om dere bor sammen og deler felles utgifter, men ikke har felles økonomi, så er kanskje riktig at dere prosentvis ut fra inntekt betaler til felles utgifter. Anonymkode: 5e181...864
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #8 Skrevet 7. juni 2017 Vi har hver vår konto, men forsøker å dele utgiftene likt. I praksis står jeg for 85% av alle innkjøp til barna. Og betaler mat. Han betaler også mat. Vi har ingen flere faste utgifter enn disse + mobilregninger (vi betaler hver vår). Har forsøkt å dele andre utgifter 50-50, dvs ikke prosentvis ift lønn. Anonymkode: e86e8...2ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå