Gå til innhold

Hvilken aktivitet kan passe mitt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil så gjerne at han skal begynne på en aktivitet fra høsten av. Han trenger å vokse på flere arenaer. 

Han begynner i 2. Klasse til høsten. Problemet han er at han har ADHD og spesifikke språkvansker. Dermed har han store problemer med konsentrasjonen og det å motta og etterfølge beskjeder. Vi har prøvd fotball, men det gikk ikke. For mange unger, for mange beskjeder og for mange regler i spillet. 

Har dere tips? 

Anonymkode: dfbff...7b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ridning?  

Anonymkode: b3e44...da8

Skrevet

Test bryting.

45-50 minutter av en times trening går med til fysisk trening av hele kroppen og turn-øvelser. Dette er viktig grunnlag både i brytesporten og i livet generelt. I tillegg er det stor fokus på respekt, noe som glir naturlig inn på selv de største urokråkene. Helt utrolig å se på. Brytekamper er korte og intense, så kun de siste minuttene går med til det. Men ungene elsker det.

Det er også en billig sport med lite skader.

Min har alltid vært veldig usikker av seg pga språkvansker. På treningen blomstret han opp og har hatt vanvittig god virkning på han. Fra å være sjenert og alltid måtte holde en hånd, løper han nå rundt mer selvsikker enn noen sinne.

Det er også flere adhd-barn der. Det er helt problemfritt. Litt mer energi har de, men ser som det meste ut som om diagnosen som oftest blir værende igjen utenfor døra. 

Anonymkode: f09dd...5be

Skrevet

Mine barn har alle vært innom turn, det er en fantastisk idrett. Man må selvfølgelig følge det treneren sier og ikke løpe bananas i turnhallen, men det er en morsom idrett som danner et godt grunnlag for videre trening. Ene barna mitt har fortsatt på turning og er nå på et lukket konkurranseparti, de andre har bare gått på åpne partier for treningen sin skyld. Veldig greit å lære av fagfolk hvordan man tar salto på trampoline osv ;)

Anonymkode: 92c3b...505

Skrevet

Friidrett eller tennis?

Skrevet

Karate. Det er klare regler, fokus på orden, rutiner og disiplin, og mye øvelser der alle gjør det samme, i motsetning til f.eks fotball hvor alle løper i ulike retninger. Om det er som her, så kan et nybegynnerparti ha barn og unge i mange aldre, så rommet er ikke fullt av 6-åringer som går bananas. 

Skrevet
1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

Karate. Det er klare regler, fokus på orden, rutiner og disiplin, og mye øvelser der alle gjør det samme, i motsetning til f.eks fotball hvor alle løper i ulike retninger. Om det er som her, så kan et nybegynnerparti ha barn og unge i mange aldre, så rommet er ikke fullt av 6-åringer som går bananas. 

Her jeg bor er det lange ventelister på karate, nesten umulig å komme inn i klubben.

Men kanskje Taekwondo hadde vært noe, det er en mye større klubb her ihvertfall, med mye større kapasitet.

Anonymkode: 92c3b...505

Skrevet

Taekwondo er for alle 👍

Anonymkode: ce81d...563

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...