Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Finnes det noen som helst mulighet til å ta en bachelor ved å bare melde seg opp til eksamener? Forslag til hvordan det kan gjøres? Hvilke skoler - hvilke fag etc. Bor sentralt på østlandet. Anonymkode: e7a0a...1db
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Ja så visst går det an! Hvilken bachelor tenker du på? Du må helst komme inn via samordna opptak først. Sjekk studieprogrammet du ønsker å ta. Sjekk hvert emne og se hva som er obligatorisk. Mange studier har ingen oppmøte, og mange emner har ingen obligatorisk aktivitet. Dersom du ønsker å bygge din egen bachelor og ta fagene når de passer deg så kan du også søke deg inn via samordna opptak på et eller annet studie. Når du tas opp ved et studieprogram, så kan du også melde deg opp i andre emner ved studiestedet så fremt de ikke er adgangsbegrenset eller de har forkunnskapskrav du ikke oppfyller. Så kan du ta så mange emner du ønsker. Dersom det er spesielle profesjonsstudier du tenker på som sykepleie, vernepleie, sosionom eller barnevernspedagog så må du komme inn sia SO og følge løpet som er lagt opp. Slike studier er lite fleksible. Dersom du er mer konkret på hva du ønsker å gjøre, så kan jeg hjelpe mer Anonymkode: 75399...89b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dersom det er spesielle profesjonsstudier du tenker på som sykepleie, vernepleie, sosionom eller barnevernspedagog så må du komme inn sia SO og følge løpet som er lagt opp. Slike studier er lite fleksible. Barnehagelærer hører og inn under dette Anonymkode: 14d13...5d0
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Ja jeg vil gjerne ha mer hjelp :-) Tusen takk :-) Jeg er interessert i mye egentlig. Det er også det som har vært problemet mitt. Jeg vil så mye - men ender opp i ingenting. Interesseområdene mine er: salg, markedsføring, kommunikasjon, HR, ledelse etc. Men jeg har et stort problem. Jeg klarer aldri i verden å forstå metode, statistikk og matte på høyskolenivå.(Ja jeg har prøvd). Har skjønt at man må ha en bachelor for å i det hele tatt komme inn på arbeidsmarkedet nå for tiden. Jeg har i alle år klart meg med bare videregåene. Har jobbet administrativt i oljebransjen, men er en av de som måtte slutte for ca 2 år siden. Anonymkode: e7a0a...1db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå