Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Mitt barn har slitt med mat siden fødsel, hatt sonde men ikke nå. Etter å introdusert fast føde er gulipinga blitt tusen ganger verre. er dette normalt eller unormalt? Barnet er 9 mnd og veier 6 kg. Noen dager gulper h•n bare en gang eller to. Noen dager kommer alt opp. Både grøt og melk. Middagsglass eller middag kommer ikke på tale å gi, da alt kommer opp. Får grøt smothie og melk. Liker ikke grøt som vi blander selv med vann eller melk, da kommer også alt opp. Kunn grøt fra klemmeposer og smothie. Anonymkode: 5d6c7...4ec
Lommerusk Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Begge mine gulpet ganske mye til de var 12-14 mnd. Men, de strevde aldri med spising og lå heller litt over snittet på vekt. Det gikk over av selv etterhvert. Med tanke på historikk og at det har forverret seg, ville jeg tatt det opp med lege eller helsestasjon.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, Lommerusk skrev: Begge mine gulpet ganske mye til de var 12-14 mnd. Men, de strevde aldri med spising og lå heller litt over snittet på vekt. Det gikk over av selv etterhvert. Med tanke på historikk og at det har forverret seg, ville jeg tatt det opp med lege eller helsestasjon. Huff, håper det ikke varer så lenge som det gjorde for dine barn. Jeg er virkelig lei av å tørke spy 😞 Og synes jo også synd på barnet som aldri har en dag uten spy og gulp. Har tatt dette opp gjentatte ganger med legen som følger oss opp, får bare til svar at når barnet har vært på utredning, å når vi har vært innlagt på sykehuset så har ikke barnet gulpet. Pluss de tok en pH måling når barnet var ca 5 å det var ingen tegn til refluks. Hvis det ikke er refluks hvor kommer alt maten opp da tenker jeg? Anonymkode: 5d6c7...4ec
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Har han blitt sjekket for cøliaki? Min spøy opp til tider all mat rundt ett års alderen. Vekten gikk ned, det samme med energien og livsgnisten til barnet. Det eneste som gikk opp var livmålet, da magen ble skikkelig oppblåst. Anonymkode: bf404...b37
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #5 Skrevet 7. juni 2017 Vi sleit veldig med dette. Ble medisinert. Vi mente hun kavet da hun lå horisontalt. At magesyre kom opp i halsen. Fikk medisin, husker ikke navnet på den. Hun reagerte veldig på 3 dager på medisinen, så da var gulpingen bedre enn bivirkningene av medisin. 6 mnd. Daglig gulp fremdeles, må holdes oppreist en stund etter melk grøt eller smoothie. Gulp hvis hun løftes opp raskt fra stellebord. Over 8 kg nå. Det går seg til hvis det ikke er allergi. Anonymkode: 65a01...722
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå