Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Har gått på en skikkelig hestekur med flere typer antibiotika i 3 uker nå, og i dag er jeg ferdig med kuren. Trodde jeg endelig var kvitt alle plager, men så har jeg fått skikkelig kløe og svie i underlivet. Har canesten hjemme, men føler ikke det hjelper. Har nå smørt med inotyol bare for svien sin del. Bør jeg kjøpe krem og eventuelt vagetorier i morgen? Hvilken sort? Anonymkode: fdc8a...d0e
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Vagitorier med vaginale bakterier fungerer best på meg. Mener jeg har prøvd begge merkene på apoteket og at de har vært greie begge to (her har de to, jeg husker ikke navnet lenger). Canesten krem fungerer ikke på meg, jeg blir bare verre av den. Har fått hjelp av canesten stikkpiller til vagina, de virker forsåvidt, men de får man kun på resept nå (eller slik var det for noen år siden da jeg trengte det sist, tok ta heller noen runder med probiotika for tarm og vagina). Du bør også gå på helsekosten og kjøpe deg gode tarmbakterier/probiotika som er ment brukt etter antibiotika. De de typisk selger på apoteket er ikke så sterke, og etter en så tøff antibiotikakur så må du ha noen som er bedre og beregnet til bruk etter antibiotikakur. Jeg gikk 9 måneder på ab i fjor uten å få oppblomstring av sopp fordi jeg hele tiden tok probiotika i tillegg, tidligere ville sopp blomstret opp ganske raskt. Anonymkode: b505a...3e7
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Jeg har slitt lenge med sopp i underlivet, så snakker av erfaring: Canesten eller Pevaryl - dette hjelper egentlig bare på symptomene (som er underlivsopp og kløe). Eventuelt kan du ta Diflucan. Etter lang antibiotikakur må man forbedre tarmfloraen: molkosan og probiotika (eks. Bio Dophilus) fås kjøpt på helsekost og forbedrer tarmfloraen. Anbefales på det sterkeste. I tillegg kan man kjøpe Multi-Gyn Floraplus som forbedrer kløe og irritasjon i underlivet. Samtidig hjelper det å holde seg unna sukker en periode så soppen ikke får "mat" og minsker raskere. Da jeg slet med underlivssopp etter laaaaang antibiotikakur tok jeg det som beskrevet ovenfor og holdt meg unna sukker i over 1 mnd. Tar Bio Dophilus den dag idag (en tablett til frokost), og etter menstruasjon pleier jeg å ta Multi-Gyn vaginal gel (stikker det i kjeden). Har ikke fått underlivsopp etter det Lykke til Anonymkode: fa883...648
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Takk for svar! Apoteket med en gang de åpner imorgen. Anonymkode: fdc8a...d0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå