Gå til innhold

Antidepressiva. Noen med erfaring?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å google litt og sitter igjen skremt. Hjelper visst ingenting, får mange bivirkninger og blir tykk. 

Anonymkode: a8a9e...fc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble kjempedårlig, og sluttet med det igjen.

Anonymkode: 08de7...80e

Skrevet

Alle medisiner har bivirkninger, for noen.

Men alle får selvfølgelig ikke bivirkninger, og hadde ingen blitt hjulpet hadde de blitt tatt av markedet.

Er du såpass deprimert at legen mener du skal prøve slike medisiner så gjør du det, gi det f.eks 3 mnd og se hvordan du føler deg da. Så gjør du opp status sammen med lege, hjelper det, har du mye bivirkninger osv. Kanskje har du noen bivirkninger, men føler deg så bra i psyken at det er verdt å leve med. Kanskje har du ingen bivirkninger og føler deg veldig mye bedre. Kanskje føler du deg ikke noe særlig bedre men har mye bivirkninger. Dette er umulig å svare på før akkurat din kropp har prøvd, og veldig mange får så god hjelp at det er verdt et forsøk.

Anonymkode: b3d54...daa

Skrevet

Hi, ikke Google medisiner, du får bare negative erfaringer og blir bare mer skremt.

Jeg googlet medisiner og fikk nøya. Brukte 2 år på å starte på dem, de negative kommentarene skremte meg. Og jeg fikk nytt liv med dem, det eneste jeg angrer på er at jeg ikke startet på de før. Tro meg!

Husker når min behandler en gang sa; på nettet leser du som regel negative kommentarer, for de som medisinen hjalp sitter ikke på nettet og roser de opp. 

 

Anonymkode: 57f7f...39a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husker når min behandler en gang sa; på nettet leser du som regel negative kommentarer, for de som medisinen hjalp sitter ikke på nettet og roser de opp. 

 

Det er veldig sant det du sier der

Anonymkode: 08de7...80e

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, ikke Google medisiner, du får bare negative erfaringer og blir bare mer skremt.

Jeg googlet medisiner og fikk nøya. Brukte 2 år på å starte på dem, de negative kommentarene skremte meg. Og jeg fikk nytt liv med dem, det eneste jeg angrer på er at jeg ikke startet på de før. Tro meg!

Husker når min behandler en gang sa; på nettet leser du som regel negative kommentarer, for de som medisinen hjalp sitter ikke på nettet og roser de opp. 

 

Anonymkode: 57f7f...39a

Det gjelder det meste egentlig

Er du gravid finner du de verste fødselshistoriene, skal du trekke en visdomstann finner du horrorhistorier om alt som kan gå galt, leter du etter erfaringer om en spesiell butikk finner du de som ikke var fornøyd med servicen og googler du en medisin finner du selvfølgelig de mest groteske bivirkninger

For alle de som hadde en fin fødsel, alle de tusen menneskene som trakk visdomstanna helt uten problemer osv de gidder ikke sitte på nettet og skrive side opp og side ned om det. Du finner bare de negative erfaringene, de frustrerte og sinna brukerne som føler for å klage litt. De som er fornøyd driver med helt andre og lykkeligere ting ;)

 

Anonymkode: b3d54...daa

Skrevet

Om de ikke hadde hjulpet mange, ville de nok vært byttet ut med noe bedre...

Jeg ble ikke tykk. Ble verre i en liten periode, men så ble jeg så utrolig mye bedre!!! Og idag bruker jeg ingenting 😊 Verken psykolog eller medisiner.

Anonymkode: ae561...ae7

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjelder det meste egentlig

Er du gravid finner du de verste fødselshistoriene, skal du trekke en visdomstann finner du horrorhistorier om alt som kan gå galt, leter du etter erfaringer om en spesiell butikk finner du de som ikke var fornøyd med servicen og googler du en medisin finner du selvfølgelig de mest groteske bivirkninger

For alle de som hadde en fin fødsel, alle de tusen menneskene som trakk visdomstanna helt uten problemer osv de gidder ikke sitte på nettet og skrive side opp og side ned om det. Du finner bare de negative erfaringene, de frustrerte og sinna brukerne som føler for å klage litt. De som er fornøyd driver med helt andre og lykkeligere ting ;)

 

Anonymkode: b3d54...daa

Riktig, akkurat det jeg mener. 

Det verste en kan gjøre for seg selv er å lese på nettet. Det gjorde jeg og angrer, derfor jeg vil nå ut til Hi så hun ikke går i samme fella.

Jeg hadde i tillegg angst for tabletter men jeg klarte å vinne frykten. Klarer jeg klarer de fleste det👍

Anonymkode: 57f7f...39a

Skrevet

Si det til fastlegen.

Jeg ble aldri mett på en type anti-dep.

Var aldri sulten på en annen.

Svetta som en gris på en tredje.

Fikk aldri orgamse på en fjerde.

Det her fucker med hjernen din. Det er alltid bivirkninger.

Husker ikke hvilke som var hvilke, men snakk med legen din da.

Anonymkode: 4da3d...4af

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Si det til fastlegen.

Jeg ble aldri mett på en type anti-dep.

Var aldri sulten på en annen.

Svetta som en gris på en tredje.

Fikk aldri orgamse på en fjerde.

Det her fucker med hjernen din. Det er alltid bivirkninger.

Husker ikke hvilke som var hvilke, men snakk med legen din da.

Anonymkode: 4da3d...4af

Men dine erfaringer forteller jo bare om hva DIN KROPP tåler, eller ikke tåler. Det sier ikke noe om HIs kropp. 

Anonymkode: c07b2...6c5

Skrevet

For venninnen min har det vært redningen. Fra å ligge skjelvende i senga til å være tilbake i jobb. Alt er ikke bra, men hun er enormt mye bedre.

Anonymkode: b17e5...140

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men dine erfaringer forteller jo bare om hva DIN KROPP tåler, eller ikke tåler. Det sier ikke noe om HIs kropp. 

Anonymkode: c07b2...6c5

Hoppet du over spørsmålet : noen med erfaring? Da må man jo bruke egne erfaringer da

Anonymkode: 08de7...80e

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men dine erfaringer forteller jo bare om hva DIN KROPP tåler, eller ikke tåler. Det sier ikke noe om HIs kropp. 

Anonymkode: c07b2...6c5

Jeg kan vel si fint lite om HVA HIs KROPP tåler. 

Hva er det med disse hissige caps lock meldingene og så attpåtil er det faktisk spurt om erfaringer. Virker som om noen er på nett og leter etter andres feil og hyler ut for å få ut litt damp. Når de i sin iver faktisk ikke forstår at man har egne erfaringer og ikke andres blir det her bare komisk.

Det er 4-5 grupper med anti-dep. Hver gruppe har maaaange forskjellige type piller. Dersom man får respons fra 1 av gruppene så hjelper den typen, men er man plaget av en bivirkning, kan man fint finne en annen type innenfor den gruppen. Bivirkningene er som alltid 1 av 10 får dette. 1 av 100 får dette og 1 av 1000 får dette. 

Ingen lege kan si noe om hva Hi kommer til å oppleve ved bruken av noen av dem. 

Anonymkode: 4da3d...4af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...