Gå til innhold

Bruker dere hodeplagg på ettåring på sommerstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å beskytte mot varmen? Har en på 1 1/2 år med masse hår. Burde jeg kjøpe en sommerlue? Er redd det blir veldig varmt med alt håret? Men vil jo selvsagt ikke la han bli skadet av solen heller

Anonymkode: 41bf6...fc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I sterk sol har jeg brukt solhatt på mine, selvom de hadde mye  hår. De er veldig mørke i håret og det blir varmt i sola. Brukt de som gir skygge på ører og nakke også, de er gode 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å beskytte mot varmen? Har en på 1 1/2 år med masse hår. Burde jeg kjøpe en sommerlue? Er redd det blir veldig varmt med alt håret? Men vil jo selvsagt ikke la han bli skadet av solen heller

Anonymkode: 41bf6...fc1

Jeg jobber med 1 - 2  åringer i bhg, og solhatt og sommerluer er gull verdt. Det skjermer for sola, lyse er nok best siden de som regel ikke trekke så mye varme

Anonymkode: 7a84d...f3d

Skrevet

Har ikke hørt om sommerluer. Vi bruker solhatt 😃

Anonymkode: b458f...6e6

Skrevet

Solhatt ved sterk sol..hvis det er vindstille og lite sol bruker jeg ikke noe.

Skrevet

Prøver jo med solhatt eller caps, men hun river jo av alt uansett. Vi fortsetter å prøve :P

Skrevet

Det skal være bra varmt her for at det er nødvendig med solhatt..! La ongan få litt sol på kroppen! Så lenge man bruker solkrem så synes jeg det er litt overbeskyttende med solhatt etc. Mange barn i Norge har underskudd på D- vitaminer. Det er så få soldager her atte.... 

i Syden derimot hvor sola er veldig sterk.. ja. 

Anonymkode: 696ff...2b0

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skal være bra varmt her for at det er nødvendig med solhatt..! La ongan få litt sol på kroppen! Så lenge man bruker solkrem så synes jeg det er litt overbeskyttende med solhatt etc. Mange barn i Norge har underskudd på D- vitaminer. Det er så få soldager her atte.... 

Let me guess - du bor i Nord Norge? 

Anonymkode: 63a7d...c62

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir litt grisete å smøre solkrem i hodebunnen vel? Jeg skulle gjerne hatt en slik solhatt selv jeg, blir alltid skikkelig brent i skillen. :P

Anonymkode: f13e5...7ae

Skrevet

Mine brukar ofte solhatt/caps i sterk sol framleis, sjølv om dei er 6 og 8 år.  Det gjer for så vidt mannen på 40+ som er litt tynn i håret og. Er ofte lettare med ein lueskugge enn å gå med solbriller.  Så eg ville definitivt investert i ein solhatt eller to.

Skrevet

Caps/solhatt hvis det er sol, tynn lue hvis det er kaldt. Og ja, det kan fint være 10 grader og sur vindt her om sommeren også.

Skrevet

Solhatt ja 😊

Anonymkode: 8e85f...fac

Skrevet

Solhatt eller caps med snøring er fint til de minste

Anonymkode: 7a84d...f3d

Skrevet

Jeg bruker solhatt på min som er 18 måneder, ja. Bruker også på 4-åringen :)

Skrevet

solhatt eller caps brukte jeg på han når han var liten og ennå som 4åring

Skrevet

Bruker solhatt på min :) vil ikke han skal bli solbrent i hodebunnen, jeg vet hvor vondt det er :P den beskytter også ører og nakke litt ekstra selvom jeg selvsagt smører med solkrem. 

På mer overskya men varme dager bruker vi ikke noe på vår.. Bruker tynn lue eller pannebånd hvis det er kald vind, slik det noenganger er her (kystby på vestlandet) bare for å skjerme ørene litt. :)

Anonymkode: 6ad13...39d

Skrevet

Solhatt her og. Nokre gongar caps om storebror har på sin, då skal det vere likt må vite 😅

Skrevet

Ja, snart ettåringen her bruker solhatt og 3åringen bruker caps 

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor på Østlandet og lille hadde på seg den tykkeste ullfleece dressen til Joha i går😂 Trenger ikke akkurat å bo i nord Norge for å få lite sol!

Anonymkode: 7a24e...6d1

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor på Østlandet og lille hadde på seg den tykkeste ullfleece dressen til Joha i går😂 Trenger ikke akkurat å bo i nord Norge for å få lite sol!

Anonymkode: 7a24e...6d1

Vi bor også på Østlandet, og jeg er klar over at det kan være stygt vær her også. Men å påstå at det SÅ lite sol i Norge at det er overbeskyttende å bruke solhatt, da regner jeg med at vedkommende bor i Nord-Norge og ikke har opplevd en god sommer i sør, for det kan jammen meg være sterk sol her i Norge. 

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis bra å få D-vitaminer gjennom eksponering for sollys, det er en myte. Bedre å få dem gjennom kosten. Ikke at man skal holde seg helt unna sola, altså, men små barn kan fint bruke solhatt uten at man skal tenke på dette med D-vitaminer.

Anonymkode: e99f0...36c

Skrevet
På 7.6.2017 den 9.42, Anonym bruker skrev:

Nei, bor i Oslo-området! 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...