Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Dersom man er på AAP og søker bostøtte evt. andre ytelser man kan ha rett til hos NAV, hva vil skje om man klarer å sette til siden/spare noen kr. hver mnd. til deg selv (som uforutsette utgifter, ferie etc.) og barna? Hva skjer når man får skatte fri/halv skatt på AAP, reduserer det ytelsene noe? Anonymkode: 056b6...719
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 Det ville jeg tatt ut i kontanter og ikke latt stående på kontoen. Min umiddelbare tanke er at de kan finne på å redusere AAP, om du har et større beløp stående på konto. Anonymkode: fdee4...d51
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det ville jeg tatt ut i kontanter og ikke latt stående på kontoen. Min umiddelbare tanke er at de kan finne på å redusere AAP, om du har et større beløp stående på konto. Anonymkode: fdee4...d51 Men aap'en kan de jo ikke redusere på det grunnlaget, siden den er beregnet på tidligere inntekt Anonymkode: 431d5...c87
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #4 Skrevet 6. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men aap'en kan de jo ikke redusere på det grunnlaget, siden den er beregnet på tidligere inntekt Anonymkode: 431d5...c87 Jeg har aldri gått på AAP så jeg vet ikke så alt for mye om det. Men jeg gikk på sosialen i en måned, og bare husker at jeg da måtte vise til kontoutskrift (av alle kontoer) Anonymkode: fdee4...d51
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 Aap er en forlengelse av sykepenger, men du får ikke lenger 100% av lønnen din. Men hva du tjente før du ble syk legger grunnlaget for aap, du får 66% av gjennomsnittslønnen din. Det grunnlaget endres ikke selv om du har penger på konto. Du kan spare så mye du klarer, ingen ser på kontoene dine med mindre du søker sosialstøtte. Bostøtte er behovsprøvd og jeg mener å ha lest at de ikke lenger ser på årsinntekt, men inntekten fra måned til måned. Jeg regner likevel med at de ser på bruttolønn og ikke nettolønn, så den ikke påvirkes av at du har halv skatt og mer utbetalt i juni og desember. Men det må du sjekke opp for det vet jeg ikke. Anonymkode: 7702a...555
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 AAP blir ikke redusert om du klarer å sette noen penger til side Bostøtte baserer seg på brutto skattbar inntekt, og reduseres ikke om du klarer å spare litt. Klarer du å spare veldig mye, så kan du få et formuetillegg. Det er kun sosialhjelp som tar hensyn til hva du har på konto når du søker, fordi før du får sosialhjelp så skal alle andre muligheter være prøvd, og da sier det seg selv at om du har penger i banken så må du leve for de før kommunen gir deg penger. Anonymkode: 4fe16...066
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri gått på AAP så jeg vet ikke så alt for mye om det. Men jeg gikk på sosialen i en måned, og bare husker at jeg da måtte vise til kontoutskrift (av alle kontoer) Anonymkode: fdee4...d51 Ja, men sånn er det ikke på aap Anonymkode: 431d5...c87
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #8 Skrevet 6. juni 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri gått på AAP så jeg vet ikke så alt for mye om det. Men jeg gikk på sosialen i en måned, og bare husker at jeg da måtte vise til kontoutskrift (av alle kontoer) Anonymkode: fdee4...d51 Men når du ikke har peiling, så synes jeg ikke du bør uttale den noe om det heller. AAP og sosialestønad er ikke det samme Anonymkode: 431d5...c87
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #9 Skrevet 6. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men når du ikke har peiling, så synes jeg ikke du bør uttale den noe om det heller. AAP og sosialestønad er ikke det samme Anonymkode: 431d5...c87 Det var derfor jeg skrev det. Nå vet iallefall HI at h*n ikke trenger å ta det ut i kontanter Anonymkode: fdee4...d51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå