Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #1 Skrevet 6. juni 2017 Altså saken er den at min nabo(og venn) sitt barn skulle slutte med smokker, og siden jeg er gravid så ville hun gi de bort til "den nye babyen" "Den nye babyen" skal selvfølgelig ikke bruke disse "arve smokkene", det var kun et påskudd fra hennes foreldre slik at hun ga sine bort til et godt formål Og nå står de i en eske her hos meg, fordi jeg får meg ikke til å kaste de. Det har nå godt et par mnd, så smokkeslutt var suksess. Men før jeg kaster de gamle smokkene så har jeg fundert på å ta vare på en av de og gjøre et eller annet for å bevare den, og så gi den tilbake til moren og faren som et minne. -Hadde det vært familie så hadde jeg spart det til konfirmasjon feks, men det er ikke sikkert at vi er naboer om så mange år så jeg må nok gi de den før Sikkert litt snål ide, men jeg har iallefall lyst til å undersøke litt hva man kan gjøre. Derfor, hvordan kan man bevare en smokk? Sølvforgyldning? Har noen noe forslag? (gjerne med linker) Anonymkode: 51c16...b35
*Miss Marple* Skrevet 6. juni 2017 #2 Skrevet 6. juni 2017 For en koselig tanke! Jeg vet at man kan 'forsølve' smokker hos en gullsmed, men aner ikke hva det koster.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #3 Skrevet 6. juni 2017 Jeg har forsølvet en smokk. Jeg jobbet da på gullsmeden, så husker ikke helt hva det koster. Er ikke mange verksted som gjør det heller, så vil nok være ca samme pris overalt tror jeg, da det sendes. Jeg tipper 800-1000. Anonymkode: 00989...5db
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 En forsølvet smokk, hva i alle dager skal man med den, litt småharry Anonymkode: 5c444...471
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #6 Skrevet 6. juni 2017 Ja. Forsølv smokken. Jeg hadde blitt så glad Anonymkode: 345c6...d70
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #7 Skrevet 6. juni 2017 Takk for svar Jeg får søke litt på forsølving og se hva som dukker opp (mtp pris etc). Kom endelig på det engelske ordet for dette også (preserving a pacifier), så skal tråle igjennom de sidene som dukker opp og se om det finnes alternativer til sølv også Til de som er oppmuntrende, takk. Ja, det handler i grunn bare om å gjøre litt utav det for jeg vet iallefall at jeg selv har tatt vare på sånne små skatter etter mitt barn -Det er mulig at hun(moren) har gjemt unna en selv i skapet sitt altså, det vet jeg jo ikke. Men jeg tror hun blir både ovverasket, og glad, over at de ikke bare ble kastet med en gang (slik jeg kjenner henne). Vi får se hva det blir til Hi Anonymkode: 51c16...b35
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #8 Skrevet 6. juni 2017 Jeg jobber i gullsmedforretninger og det er like mange som kommer inn med smokker som skal forsølves, som det er de som kommer med barnesko 😊 og da nettopp i konfirmasjonstider stas å feks ha det som bordpynt der konfirmanten sitter. koster ca 850kr hos oss og det er relativt likt over hele landet (oppunder tusenlappen)Anonymkode: c6026...998
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #9 Skrevet 6. juni 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber i gullsmedforretninger og det er like mange som kommer inn med smokker som skal forsølves, som det er de som kommer med barnesko 😊 og da nettopp i konfirmasjonstider stas å feks ha det som bordpynt der konfirmanten sitter. koster ca 850kr hos oss og det er relativt likt over hele landet (oppunder tusenlappen) Anonymkode: c6026...998 Takk spørs om jeg ikke skal påspandere en slik bekandling ja 😊 Da har man jo minnet for alltid. Hi Anonymkode: 51c16...b35
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #10 Skrevet 6. juni 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså saken er den at min nabo(og venn) sitt barn skulle slutte med smokker, og siden jeg er gravid så ville hun gi de bort til "den nye babyen" "Den nye babyen" skal selvfølgelig ikke bruke disse "arve smokkene", det var kun et påskudd fra hennes foreldre slik at hun ga sine bort til et godt formål Og nå står de i en eske her hos meg, fordi jeg får meg ikke til å kaste de. Det har nå godt et par mnd, så smokkeslutt var suksess. Men før jeg kaster de gamle smokkene så har jeg fundert på å ta vare på en av de og gjøre et eller annet for å bevare den, og så gi den tilbake til moren og faren som et minne. -Hadde det vært familie så hadde jeg spart det til konfirmasjon feks, men det er ikke sikkert at vi er naboer om så mange år så jeg må nok gi de den før Sikkert litt snål ide, men jeg har iallefall lyst til å undersøke litt hva man kan gjøre. Derfor, hvordan kan man bevare en smokk? Sølvforgyldning? Har noen noe forslag? (gjerne med linker) Anonymkode: 51c16...b35 Så nydelig du er a ! 🥇❤ Vi forgylte smokken til jenta vår. Ble veldig fint 😊 Anonymkode: 9cb8d...1d3
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #11 Skrevet 7. juni 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Så nydelig du er a ! 🥇❤ Vi forgylte smokken til jenta vår. Ble veldig fint 😊 Anonymkode: 9cb8d...1d3 Takk 😊 Anonymkode: 51c16...b35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå