Gå til innhold

Kan noen si at jeg er hysterisk?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på camping i danmark og drar med barn på 13,7 og 3. Vi drar alene og skal bo i telt. Jeg gruer meg fordi jeg vet at de største barna vil løpe rundt alene og de er rolig og pliktoppfyllende så det bør egentlig ikke være noe problem. Men jeg er så redd for at de skal bli kidnappet. De vil også bo i et lite telt alene ved siden av oss, det har jeg sagt er uaktuelt. Mannen mener også de kan ta med seg minstemann på 3 alene til lekeplassen mens vi f.eks lager middag. Men er de uoppmerksomme et sekund så kan ting skje. Det er heller ikke dems ansvar å måtte passe på lillesøster heller. Kan noen si at jeg er hysterisk...for jeg er det eller?

Anonymkode: 1db9f...c69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er hysterisk 

Anonymkode: 5e7be...25b

Skrevet

Du er veldig hysterisk. Dersom noe skjer i barnas telt vil dere høre det. La dem få sove i det lille teltet! 

Lar du ikke 13 åringen passe 3 åringen på lekeplassen hjemme heller? Kidnappingsfaren er like liten. Slapp av - god tur! 😊

Anonymkode: 26429...c3d

Skrevet

Det er ikke noe i veien med å være oppmerksom,  men du er helt over the top og bekymrer deg for mye for ting du ikke kan gjøre noe med. Hvis du ikke klarer å kontrollere deg selv bedre vil du bli et rent helvete å ha med på ferie.

Skrevet

Tenker som deg hi.

Anonymkode: d0d29...bb6

Skrevet

Hadde dere bodd midt i skauen alene hadde jeg skjønt at du ikke ville slippe dem av syne. Men på en campingplass hvor alle bor i telt eller vogner med vegger på tykkelse med papir. Der hvor alle ser og hører alt og området er gjerdet inn for å sikre at ingen oppholder seg uten å betale for det. Der må hele plassen rotte seg sammen for å ha den minste mulighet til å bære et barn ufrivillig bort. Er det en gang du kan slappe av og la de få litt frihet så er det å camping i Danmark. 

Skrevet

Min 5-åring får gå alene til lekeplassen på campingplasser, og han har ingen 13-åring med seg engang. :P Du sier selv at de er rolige og pliktoppfyllende, så da bør de klare å passe på lillesøster også. Nei, det er ikke deres ansvar, men hvis de selv synes det er greit så er det vel ikke noe problem?

Anonymkode: fc93d...3f2

Skrevet

Hvorfor tror du det er større sjanse for å bli kidnappet på en campingplass i Danmark enn på en lekeplass i Norge? Om jeg skulle tenkt sannsynlighet der ville jeg tenkt det var mye større sjanse for at det skjedde på en lekeplass her i Norge hvor en kidnapper kunne planlagt ugjerningen sin. Tror neppe det er noen som tør å stjele et barn på impuls midt på en overfylt campingplass midt på sommeren. Tror du ikke en 3-åring ville hylt noe veldig om en fremmed mann tok han med makt?

Og hvor ofte hører du om kidnappede barn i skandinavia egentlig, sjansen må jo være helt mikroskopisk. Mye større sjanse for at danskebåten synker, dere kjæsjer på motorveien eller propanaparatet dere lager mat på eksploderer.....

Du er veldig hysterisk. Selvfølgelig skal ungene få gå seg noen turer på egenhånd, være på lekeplassen, gå i kiosken for å kjøpe seg is osv osv mens du og mannen sitter i solstolene deres utenfor teltet og slapper av.

Anonymkode: 98f22...913

Skrevet

Kjøp klokke med gps-sporing

Anonymkode: 5db51...f1c

Skrevet

Det må være veldig slitsomt å ha så lav terskel for å bli bekymret. Det kan fort begrense hva barna for lov til av deg. Da er det hemmende. Du og mannen din er heller ikke enige. Dine bekymringer er da også en årsak til uenigheter i ditt forhold. Jeg ville gjort noe med det her hvis jeg var deg. Du kan leve et liv med færre bekymringer og det vil nok både gagne mannen og barna dine også. Jeg ville ordlagt meg på en penere måte, men for å svare på ditt spørsmål, ja du er hysterisk.

Anonymkode: a77ea...b2b

Skrevet
1 time siden, +++ skrev:

Hadde dere bodd midt i skauen alene hadde jeg skjønt at du ikke ville slippe dem av syne. Men på en campingplass hvor alle bor i telt eller vogner med vegger på tykkelse med papir. Der hvor alle ser og hører alt og området er gjerdet inn for å sikre at ingen oppholder seg uten å betale for det. Der må hele plassen rotte seg sammen for å ha den minste mulighet til å bære et barn ufrivillig bort. Er det en gang du kan slappe av og la de få litt frihet så er det å camping i Danmark. 

Det er jo akkurat derfor man som barnefamilie reiser på camping. De færreste voksne synes vel det er toppen av lykke å bo tett i tett på et stort grønt jorde på den måten, men man gjør det nettopp så ungene kan løpe fritt og leke med allverdens andre barn som også løper fritt rundt.

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo akkurat derfor man som barnefamilie reiser på camping. De færreste voksne synes vel det er toppen av lykke å bo tett i tett på et stort grønt jorde på den måten, men man gjør det nettopp så ungene kan løpe fritt og leke med allverdens andre barn som også løper fritt rundt.

Da er i så fall jeg en av de få. Var selv på camping i Danmark i pinsen. Men ned egen vogn da. Elsker det, nettopp på grunn av at alle bor oppå hverandre og ungene løper fritt.

Var ingen slakt av campinglivet i innlegget mitt, kun realiteten :strix:

Skrevet

Jeg er nok enig med deg HI. Som hønemor ville jeg nok spesielt selv vært tilstede med 3-åringen. Ja, demo største kan bo i eget telt, men jeg hadde nok vært skeptisk.

Det skjer da mye misbruk rundt om kring i Skandinavia også da- ikke nødvendigvis kidnappinger. Kan jo være at en misbruker truer med å drepe/skade minstemann hvis ikke det eldre søskenet gjør som misbruker sier og er helt stille. De lever da i frykt for at det yngre søskenet skal bli skadet eller drept hvis de nekter eller sier ifra. Sier ikke at dette vil skje, men det skjer oftere enn vi liker å tenke at det skjer. Jeg personlig hadde i alle fall hatt oppsyn med de to minste og noenlunde kontroll på hvor eldste var hen.

Anonymkode: aeb56...46d

Skrevet

Veldig hysterisk!

Vi skal campe i sommer med 4 og 8åringen, så snart de har gjort seg kjent med plassen så får de 'springe fritt'. Vi kommer til å ha dem under oppsyn, men ikke fotfølge og detaljstyre. De er flinke til å si ifra når de skal andre steder enn der de har avtalt å være. 

Skrevet

En campingplass i Danmark? Jeg har ALDRI hørt at noe sånt har skjedd der! Barnekidnapping er ikke et problem i Skandinavia! Og om 3-åringen har selskap av sine søsken skulle det være helt trygt!

Hva er det du er redd for om de store ligger i eget telt? Dere er en meter unna og jeg garanterer at dere hører absolutt alt som blir sagt i det teltet! Det er ikke akkurat privatliv.

Så ro ned hysteriet!

Det er ikke det store farlige utland du skal til. Det er en familieplass i Skandinavia!

Anonymkode: 87045...1eb

Skrevet

Ja, helt garantert at mange foreldre ikke melder i fra om overgrep. :klaske:

Anonymkode: a77ea...b2b

Skrevet

hysterisk ja

Skrevet

Hadde du skullet til Mexico kunne du vært bekymret.., men på en camping i Danmark?😂😂

Beklager altså, men stakkars barna dine, du hemmer dem jo med det hysteriet der! 

Hadde vært mye mer redd for at en treåring skulle drukne eller bli påkjørt enn kidnappet (?)

(beklager hvis jeg satte igang flere skrekkeksempeler i hodet ditt).

Anonymkode: 83f44...085

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...