Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Jeg trener styrke med vekter og kattleball 3 ganger i uka. Den siste tiden vÄkner jeg inimellom pÄ natta med ryggsmerter. Hvis jeg beveger pÄ meg/ stÄr opp sÄ blir det bedre. Kan det vÊre at jeg trener feil og belaster ryggen min og lÞfter med ryggen istedet for rumpa og lÄr, eller er det andre grunner til ryggsmerter? Anonymkode: 820ab...8e1
VictoriaS Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 HĂžres ut som om du bĂžr studere din egen teknikk kontra riktig teknikk i de ulike Ăžvelsene du gjĂžr! Film deg selv under de forskjellige Ăžvelsene sĂ„ ser du raskt om du gjĂžr noe galt. Har du tilgang pĂ„ PT der du trener er det absolutt smart Ă„ evt kjĂžpe en time for Ă„ fĂ„ tips og rĂ„d. Det er mye som kan gjĂžres feil bĂ„de ved vanlike styrkeĂžvelser og spesielt kettlebells Ăžvelser, og husk at kroppene vĂ„re ikke er helt like! En Ăžvelse som fungerer godt for min kropp, trenger ikke nĂždvendigvis vĂŠre ideell for din kropp! Â
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 Feiltrening er absolutt en mulighet. Overtrening en annen. Og kanskje har du slurvet med uttÞyninger? Hvor i ryggen fÄr du vondt? Anonymkode: 1442d...2fb
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Feiltrening er absolutt en mulighet. Overtrening en annen. Og kanskje har du slurvet med uttĂžyninger? Hvor i ryggen fĂ„r du vondt? Anonymkode: 1442d...2fb Nei, ikke sĂ„ flink Ă„ tĂžye. FĂ„r vondt i korsryggen, men rart at jeg fĂ„r det kun om nettene. VĂ„kner av at jeg ligger i vond stilling. NĂ„r jeg snur meg i en annen stilling sĂ„ hĂ„r smerten overđ. Trener hjemme sĂ„ ikke mye hjelp Ă„ hente hos andre đ Anonymkode: 820ab...8e1
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #5 Skrevet 5. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, ikke sĂ„ flink Ă„ tĂžye. FĂ„r vondt i korsryggen, men rart at jeg fĂ„r det kun om nettene. VĂ„kner av at jeg ligger i vond stilling. NĂ„r jeg snur meg i en annen stilling sĂ„ hĂ„r smerten overđ. Trener hjemme sĂ„ ikke mye hjelp Ă„ hente hos andre đ Anonymkode: 820ab...8e1 Stillesittende jobb i tillegg? Uansett, begynn Ă„ tĂžye. Google tĂžyning + der du vil tĂžye sĂ„ finner du mange gode Ăžvelser. Spesielt viktig for korsryggsmerter er det Ă„ tĂžye hoftebĂžyeren, men ogsĂ„ sete, frem-, inn- og bakside lĂ„r, og latissimus. Anonymkode: 1442d...2fb
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 En ting til, nÄr du jobber med vektene, husker du pÄ Ä stramme tversgÄende magemuskler fÞr du setter igang og under hele Þvelsene slik at du holder ryggen din stabil? Hvis ikke belaster du ryggen din unÞdvendig. Anonymkode: 1442d...2fb
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 Akkurat nĂ„, Anonym bruker skrev: Stillesittende jobb i tillegg? Uansett, begynn Ă„ tĂžye. Google tĂžyning + der du vil tĂžye sĂ„ finner du mange gode Ăžvelser. Spesielt viktig for korsryggsmerter er det Ă„ tĂžye hoftebĂžyeren, men ogsĂ„ sete, frem-, inn- og bakside lĂ„r, og latissimus. Anonymkode: 1442d...2fb Yep, sitter mye pĂ„ jobb. Takk for tipsđ. Burde jeg ta treningspause? Anonymkode: 820ab...8e1
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Yep, sitter mye pĂ„ jobb. Takk for tipsđ. Burde jeg ta treningspause? Anonymkode: 820ab...8e1 Jeg ville droppet vektene en uke eller to, eller gĂ„tt ganske mye ned pĂ„ vektene og heller trent litt alternativt. GĂ„ turer eller jogg, og brukt tid hver eneste dag i et par uker til Ă„ tĂžye godt. TĂžy hoftebĂžyeren gjerne flere ganger om dagen nĂ„ til Ă„ begynne med. Videre bĂžr du gjĂžre det til en vane Ă„ tĂžye hoftebĂžyeren daglig. Blir den for stram sĂ„ komprimerer den korsryggen, dvs. legger stort press pĂ„ den og da kommer gjerne smertene, spesielt nĂ„r man holder samme stillinger lenge. Vil tro du nĂ„r du reiser deg er litt stiv akkurat idet du reiser deg og de fĂžrste par skrittene ogsĂ„ fĂžr det gĂ„r seg til? Det er typisk tegn pĂ„ for stram hoftebĂžyer. Om smertene ikke bedrer seg sĂ„ tar du en tur til legen, men slik du har fortalt det sĂ„ hĂžres det mest ut som for stram og kort muskulatur. Husk at tĂžyninger skal vĂŠre en like naturlig av din totale trening som det styrke/stabilitets- og kondisjonstrening er God bedring Anonymkode: 1442d...2fb
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 Det er ogsÄ en del yogaÞvelser du sikkert vil ha god nytte av, f.eks. er universalÞvelsen en god Þvelse. Tror det bare er Ä google den ogsÄ. Anonymkode: 1442d...2fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ