Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Sliter med helseangst og skal ikke mye til får jeg blir veldig redd. 11 åringen min viser meg leggene nå og hun har 4-5 blåmerker som hun sier hun ikke vet hvordan hun har fått da hun ikke kan huske å ha slått seg. Så kommer jeg på at hun siste måneden har kanskje blødd to ganger neseblod, ikke gjort det før. Nå er jeg livredd for at det kan være noe alvorlig😔. Ellers er hun frisk, rask, trener mye. Hva tenker dere? Er jeg overhysterisk eller bør vi til legen? Anonymkode: db7a3...c7f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Sånn har jeg vært så lenge jeg kan huske. Konstant full i blåmerker, uten å ha slått meg. Blør neseblod i perioder jeg stresser mye eller ikke har det så bra. Og når jeg har mens. Og når jeg har pms. Og når jeg har eggløsning 😝 Barna mine er også alltid fulle i blåmerker på de snodigste steder. Det ene barnet blør også ofte neseblod. Visstnok ingen ting galt med oss ifølge legen Anonymkode: c31a8...652
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 Ta en tur til legen og få tatt noen blodprøver. Trenger absolutt ikke være noe alvorlig. Jeg var alltid full av blåmerker som barn, en venninne blødde stadig vekk neseblod, en tredje hadde både blåmerker og blødde neseblod innimellom. Ingen av oss var syke. Men ta en tur til lege og få tatt neon blodprøver, og samtidig som du bestiller time til datteren din så må du bestille en time til deg selv! Du MÅ ta tak i din egen helseangst slik at du ikke overfører den til dine barn. Selv om du ikke sier noe til dem så vil de merke at du blir bekymret, de vil legge merke til kroppsspråket ditt, til endring i toneleie (når du forsøker å ikke gjøre noen sak ut av det for å skjule egen angst), at du får et annet glimt i øynene, at du kanskje stadig googler eller spør om andre symptom osv. Sjekk ut hypokonderklinikken, og les gjerne bøkene av Ingvard Wilhelmsen, f.eks. "Kongen anbefaler". Anonymkode: dfec8...047
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 kan være få blodplater for eksempel, ikke noe farlig, kan sjekkes hos legen. det ville jeg ha gjort Anonymkode: 71252...a40
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #5 Skrevet 5. juni 2017 Hun trener mye men kan ikke skjønne hvor blåmerkene kommer fra? Det er vel en naturlig del når man trener uten at man trenger å huske at man har "slått seg". Anonymkode: 5e3d8...7d0
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun trener mye men kan ikke skjønne hvor blåmerkene kommer fra? Det er vel en naturlig del når man trener uten at man trenger å huske at man har "slått seg". Anonymkode: 5e3d8...7d0 Hun trener rytmisk gimnastikk er ikke mye fall der, mest tøying. Anonymkode: db7a3...c7f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 Mine barn har vel ca 30 blåmerker på hvert ben som de ikke aner hvor kommer fra. Den ene av dem blør stadig neseblod uten grunn. Blåmerkene er helt vanlige og ungene er ellers friske. Derfor tar jeg ikke dem til legen. Jeg hadde nær kontakt med et barn som viste seg at hadde leukemi. De blåmerkene hun hadde var svarte og så ikke ut som normale blåmerker. Hun så ut som hun ble mishandlet grovt... I tillegg hadde hun masse petekkier. Det så ikke bra ut. Innen blåmerkene kom var barnet også nesten konstant hanglete og syk med feber og sov mye/orket ingen ting. For din egen skyld: Ta henne med til legen og få tatt blodprøver. Kanskje hun mangler litt jern. Har på følelsen at du ikke kommer til å slappe helt av før du tar henne med til legen. Du bør også gjøre noe med helseangsten din! Anonymkode: 31b72...ae9
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 Takk damer. Dere klarer å berolige meg og dere har heltt rett at jeg bør gjøre noe med angsten min. Var bra en periode, men det siste halvåret har den blitt ille igjen. Er veldig slitsomt å ha det slik😔. Anonymkode: db7a3...c7f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2017 #9 Skrevet 6. juni 2017 Jeg var sånn de første årene jeg hadde mensen. Hadde jernmangel. Masse blåmerker og neseblod i tide og utide. Anonymkode: cac6d...a85
Direkte Skrevet 6. juni 2017 #10 Skrevet 6. juni 2017 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun trener rytmisk gimnastikk er ikke mye fall der, mest tøying. Anonymkode: db7a3...c7f Er ikke sportsgymnastikk fullt av triks med baller, stokker, man ruller rundt på gulvet, og gjør triks som skal se lette ut men som er vanskelige og gjør vondt? Jeg danset en stund, og fikk masse blåmerker. Skal man tøye (hardt) støtter man seg på legger og knær, blir fort blåmerker av slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå