Gå til innhold

Hvor lenge ammet du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:) 

Anonymkode: 8aa36...4d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.5 år 😊

Anonymkode: 22aba...989

Skrevet

Første snuppa født i 2009 ammet jeg til litt over 6 mnd. Da begynte hun å få tenner og bet, og hun mistet fort lysten selv siden hun også begynte med fast føde rundt da. 

Nr 2 ammet jeg til nesten 2 år. Nå er hun 3, og for å si det sånn så hadde hun ammet enda hadde hun fått bestemme. Men for min del går grensa ved 2 år. 

Nå når nr 3 kommer tenker jeg at jeg nesten bare må se hva som skjer. Men at jeg muligens vil kutte ut en stund før 2 år om det viser seg at denne skal være like puppegal som nr 2.  Det er rett og slett slitsomt og være så bundet.. og det begrenser jo andre ting også, og spesielt vektnedgang noe som jeg har veldig lyst å komme i gang med etter tredje og siste fødsel. 

Skrevet

14 mnd

Anonymkode: a1db8...7b9

Skrevet

Fullammet nr. 1 i 4 måneder og delammet i ca 3,5 måned etterpå. 

Fullammet nr.2 i ca 7 måneder og delammet i ca 2 til.  

Skrevet

15 mnd 

Anonymkode: 0af95...72d

Skrevet

Mi ammet jeg til hun var ca 6 månder hun begynte å miste totalt interessen av pupp når vi begynte med fastføde. I en 2 ukers periode pumpet jeg om dagen å ga på flaske enste gangen på døgnet hun tok pupp var om natten så ble tilslutt så lei av pumping og alt så jeg valgte bare å slutte da. 

Skrevet

Ammet i 7 uker, da klarte hun ikke å ta bryst mer av medisinske grunner. Så da pumpet jeg til hun var 14 mnd.

Skrevet

2 mnd. :)

Anonymkode: 07da1...375

Skrevet

10 dager full, 8 måneder del

10 dager full, 3 måneder del

Anonymkode: f6325...7f9

Skrevet

1 år.

Anonymkode: bc278...645

Skrevet

15 mnd, 12 mnd og 8,5 mnd

Anonymkode: b843e...7e2

Skrevet

Jeg har ammet i seks år 😜 fordelt på fire barn da....

Skrevet

Full ammet i 6 mnd og delammet til hun var 2.5 år. Folk for mene akkurat hva de vil, men det var rett for oss. Etter 1.5 år ammet jeg ikke offentlig lengre og egentlig bare kveld og morgen 

Anonymkode: 2e160...748

Skrevet
46 minutter siden, Mumua skrev:

Ammet i 7 uker, da klarte hun ikke å ta bryst mer av medisinske grunner. Så da pumpet jeg til hun var 14 mnd.

RESPEKT!!! Det må jeg si, all honnør til deg!

Selv ammet jeg førstemann til ca 10mnd. Da ville han ikke mer, til min store fortvilelse!

Nr 2 til ca 1,5 år. Da hun løp etter meg, og omtrent kledde av meg var det på tide å slutte😉.

Nr 3 sluttet selv rundt 12 mnd.

Skrevet

3 år.

Anonymkode: ece38...9ef

Skrevet

Fullammet til 6 mnd og delammet til 15 mnd med begge. Fra 15 mnd til 2 år ammet kun før de la seg om kvelden.

Anonymkode: 5ed24...b13

Skrevet

Eldst sluttet når hun var 2år, hun sluttet på dagen lillesøster ble født. Jeg tror egentlig ikke hun spiste noe serlig, men hun ammet for kosens del. Jeg gruet meg skikkelig til lillesøster skulle komme og prøvde mange ganger å avvende henne, men en sliten gravid mamma og en sur unge når mamma lukket krana så ga jeg opp. Men når hun så lillesøst så var puppen lillesøster sin. I noen uker lå de ved hver sin pupp, men storesøster drakk ikke noe hun bare koste med den. Klappet lillesøster på kinnet og vi hadde en kosestund alle sammen. 

Lillesøster måtte jeg avvende når hun var 15mnd. Melka rant over hos meg, med jobb og samlivdbrudd så passet det dårlig å amme. En time uten amming så var puppene sprengt og jeg var gjennomvåt. 

Anonymkode: b8af4...eca

Skrevet

6 uker, da ga jeg opp,men blitt en like fin unge for det... 

Anonymkode: 5e925...49b

Skrevet

Ammet førstemann i 15 mnd. 

Andremann orket ikke ta puppen av medisinske årsaker og pumpet da i flere mnd som hun fikk på flaske. Deretter amming etter operasjon og hun ble sterkere men aldri noe høydare for barnet som var vant til å få mat via sonde. Så pumpet og ammet omhverandre i 9 mnd før barnet absolutt ikke ville mer. 

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
3 timer siden, Mumua skrev:

Dæven! Respect!!!

Skrevet

4, 10 og 14 mnd. 

Anonymkode: 0a703...7d3

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Nr. 1: Fullammet til 6 mnd, delammet til 18 mnd ( måtte slutte pga medisiner

Nr. 2: Fullammet til 6mnd, delammet til 2,5 år

Nr. 3: Bortimot fullammet til over 8mnd. Hun NEKTET og spise fast føde. Håper å kunne delamme til hun er 2-2,5 år. 

Skrevet
13 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Dæven! Respect!!!

Takk for det, det var noe som betydde mye for meg og jeg er veldig glad for at jeg klarte det så lenge. Håper inderlig nestemann kan ammes :) 

Skrevet

Ammet i ca 11 måneder. Da begynte han å bite noe helt forferdelig, og jeg begynte å få lite melk, så da var det slutt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...