Gå til innhold

Grunner til at mensen ikke kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Annet enn graviditet? Er ikke gravid. Men pleier aldri gå over med en uke. Var litt tull midt i syklusen ved el, liten blødning da, og nå kommer ikke mensen. Hva kan det være?

Anonymkode: ae348...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stress?

Anonymkode: 68d7e...a13

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Stress?

Tja, har kanskje vært litt stressa. Kommer den etterhvert evt da, eller bare hopper den over en eller flere runder? 

Skrevet

Undervekt. 

Ubalanse i hormonene.

Stress. 

Anonymkode: bd006...408

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Undervekt. 

Ubalanse i hormonene.

Stress. 

Undervektig er jeg ikke 😉 Hormoner, tja, føler meg litt ustabil men har bare tenkt det hoper seg opp før mensen. Kan være stress. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tja, har kanskje vært litt stressa. Kommer den etterhvert evt da, eller bare hopper den over en eller flere runder? 

Hos meg hopper den over en måned, og kommer som vanlig neste der igjen.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min kan flytte seg flere uker og komme skikkelig forsinket så hele syklus forskyver seg. Jeg har aldrig opplevd større den hopper over.

Skrevet

Jeg har endometriose. Sier ikke at du har det, men da ble min mensen veldig sporadisk og noe til å fra :)

Anonymkode: 83031...b25

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har endometriose. Sier ikke at du har det, men da ble min mensen veldig sporadisk og noe til å fra :)

Er det noe man har hele livet eller kan man få det? Ikke hatt det før og snart 40. Herregud, kan ikke være overgangsalder? 😱

Skrevet

Pcso kan også gi sen og sporadisk mens... 

Skrevet
Akkurat nå, Live33 skrev:

Pcso kan også gi sen og sporadisk mens... 

Er det også noe en kan få sent i livet?

Skrevet

Min var plutselig nesten 2 uker forsinket denne mnd,og den har vært ganske regelmessig siden siste fødsel for 5 år siden...Jeg er 39 år så tenkte overgangsalderen 🤔

Anonymkode: 0977f...9da

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det noe man har hele livet eller kan man få det? Ikke hatt det før og snart 40. Herregud, kan ikke være overgangsalder? 😱

Legen sa at det gjerne var de over 30 som fikk det. 

Jeg fikk det som 22 åring;-) 

Skrevet

Det er jo en eller annen form for hormonforstyrrelse, men hva som er årsaken til det er vanskelig å si. Det kan jo være alt fra helt uskyldig stress, til mer alvorlige ting som påvirker hormonene (svulst f.eks).

Men det finnes ærlig talt ikke en eneste kvinne i hele verden som en eller flere ganger opplever at sykluskrøll, bare hormoner litt i ubalanse, helt uskyldig.

Men om det mensen ikke kommer skal man oppsøke lege for sikkerhets skyld, for å avkrefte alvorligere grunner til hormonendringer i kroppen.

Det kan selvfølgelig også være overgangsalderen, første tegnet på den er at mensen endrer seg, blir gjerne mer uregelmessig, endring i mengde osv. Gjennomsnittsalderen for overgangsalderen i norge er ca 52 år, men noen begynner veldig mye tidligere enn det...

Anonymkode: c02d0...4eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...