Gå til innhold

Grunner til at mensen ikke kommer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Annet enn graviditet? Er ikke gravid. Men pleier aldri gå over med en uke. Var litt tull midt i syklusen ved el, liten blødning da, og nå kommer ikke mensen. Hva kan det være?

Anonymkode: ae348...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stress?

Anonymkode: 68d7e...a13

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Stress?

Anonymkode: 68d7e...a13

Tja, har kanskje vært litt stressa. Kommer den etterhvert evt da, eller bare hopper den over en eller flere runder? 

Anonymkode: ae348...aca

Skrevet

Undervekt. 

Ubalanse i hormonene.

Stress. 

 

Anonymkode: bd006...408

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Undervekt. 

Ubalanse i hormonene.

Stress. 

 

Anonymkode: bd006...408

Undervektig er jeg ikke 😉 Hormoner, tja, føler meg litt ustabil men har bare tenkt det hoper seg opp før mensen. Kan være stress. 

Anonymkode: ae348...aca

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tja, har kanskje vært litt stressa. Kommer den etterhvert evt da, eller bare hopper den over en eller flere runder? 

Anonymkode: ae348...aca

Hos meg hopper den over en måned, og kommer som vanlig neste der igjen.

Anonymkode: 68d7e...a13

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, har kanskje vært litt stressa. Kommer den etterhvert evt da, eller bare hopper den over en eller flere runder? 

Anonymkode: ae348...aca

Min kan flytte seg flere uker og komme skikkelig forsinket så hele syklus forskyver seg. Jeg har aldrig opplevd større den hopper over.

Anonymkode: bd006...408

Skrevet

Jeg har endometriose. Sier ikke at du har det, men da ble min mensen veldig sporadisk og noe til å fra :)

Anonymkode: 83031...b25

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har endometriose. Sier ikke at du har det, men da ble min mensen veldig sporadisk og noe til å fra :)

Anonymkode: 83031...b25

Er det noe man har hele livet eller kan man få det? Ikke hatt det før og snart 40. Herregud, kan ikke være overgangsalder? 😱

Anonymkode: ae348...aca

Skrevet

Pcso kan også gi sen og sporadisk mens... 

Skrevet
Akkurat nå, Live33 skrev:

Pcso kan også gi sen og sporadisk mens... 

Er det også noe en kan få sent i livet?

Anonymkode: ae348...aca

Skrevet

Min var plutselig nesten 2 uker forsinket denne mnd,og den har vært ganske regelmessig siden siste fødsel for 5 år siden...Jeg er 39 år så tenkte overgangsalderen 🤔

Anonymkode: 0977f...9da

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det noe man har hele livet eller kan man få det? Ikke hatt det før og snart 40. Herregud, kan ikke være overgangsalder? 😱

Anonymkode: ae348...aca

Legen sa at det gjerne var de over 30 som fikk det. 

Jeg fikk det som 22 åring;-) 

Anonymkode: 83031...b25

Skrevet

Det er jo en eller annen form for hormonforstyrrelse, men hva som er årsaken til det er vanskelig å si. Det kan jo være alt fra helt uskyldig stress, til mer alvorlige ting som påvirker hormonene (svulst f.eks).

Men det finnes ærlig talt ikke en eneste kvinne i hele verden som en eller flere ganger opplever at sykluskrøll, bare hormoner litt i ubalanse, helt uskyldig.

Men om det mensen ikke kommer skal man oppsøke lege for sikkerhets skyld, for å avkrefte alvorligere grunner til hormonendringer i kroppen.

Det kan selvfølgelig også være overgangsalderen, første tegnet på den er at mensen endrer seg, blir gjerne mer uregelmessig, endring i mengde osv. Gjennomsnittsalderen for overgangsalderen i norge er ca 52 år, men noen begynner veldig mye tidligere enn det...

Anonymkode: c02d0...4eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...