Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Jo, begynte å faste. Droppet frokost og spiste sen lunsj. Middag ca kl 16.00. Kvelds senest kl 19.00. Ingen mellom- måltider. Fastet da i ca 16- 17 timer. Spiste i tillegg mindre mengder, og mer bevisst på hva jeg fikk i meg. Kunne fint spise sjokolade både 2 og 3 ganger i uken, men kun 3 biter av en melkesjokolade av gangen. Begynte å sykle til jobb. Uansett vær, sålenge det ikke var snø og glatt ute. Jeg brukte to år på dette prosjektet. Nå må bikinisesongen starte snart!!! Fy fader, livet har endret seg. Unødvendig mye mat er virkelig ikke verdt den selvtilliten jeg har fått nå. Men, det har kostet, måtte jo kjøpe meg splitter ny garderobe Anonymkode: d1c93...835
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Godt jobba! Hvor høy er du? Jeg er 174 cm og veier 94 kg, skulle gjerne kommet ned sånn som du har gjort. Har skikkelig heng over keisersnittarr så magen blir nok aldri så pen dom din, men det kan jeg alltids skjule under klær, jeg trenger ikke bikinikropp, bare en slank kropp som ser ok ut med klær på ☺️ Anonymkode: 2725f...8e3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Godt jobba! Hvor høy er du? Jeg er 174 cm og veier 94 kg, skulle gjerne kommet ned sånn som du har gjort. Har skikkelig heng over keisersnittarr så magen blir nok aldri så pen dom din, men det kan jeg alltids skjule under klær, jeg trenger ikke bikinikropp, bare en slank kropp som ser ok ut med klær på ☺️ Anonymkode: 2725f...8e3 Jeg er 168. Jeg synes Helse- Norge drive med mislære. Det er jo krise å droppe frokost, og man skal spise 4 måltider samt 1-2 mellommåltider. Bare tull. Vi som har en for stor vekt, må ikke ha 4- 5 måltider. Litt rart å droppe frokost, jeg prøvde jo lenge å leve etter "boka". Det gikk ikke bra, da jeg ikke klarte å nøye meg med 2 rugsprø, men spise halve pakken. Og jeg tenkte jo på mat HELE tiden, nå vet jeg at det ikke er mat før kl 11-12, og da tenker jeg ikke på mat før 11-12. Så går det i ett på jobb, hente barn i bhg, lage midddag, så det går helt fint å vente til kl 16.00. Da er det bare 3 timer til kvelds, og jeg er i grunn i så sulten, så da blir det automatisk mindre inntak nå, enn når jeg ventet med kveldstil 21.00 og var supersulten. Jeg kan fortsatt merke det suget etter et eller annet i 21.00 tiden, og er det for ille, så tar jeg litt sjokolade. Med god samvittighet. Hvor fantastisk hadde det ikke vært om ikke du hadde dratt opp denne tråden om 2 år, og hadde lykkes du også! Og hvem bryr seg om at det er litt heng over keisersnittet, gå ned i vekt og du vil føle deg FANTASTISK!!!! Anonymkode: d1c93...835
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 Gratulerer! Du er kjempe fin Anonymkode: 76d3d...9d5
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #5 Skrevet 5. juni 2017 Utrolig bra jobbet! HVor mye veier du nå? Anonymkode: fd50f...320
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Utrolig bra jobbet! HVor mye veier du nå? Anonymkode: fd50f...320 63.. Anonymkode: d1c93...835
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 Tror det fins mange veier til Rom. Din måte har jo åpenbart funka bra. Men mor mi gikk på Libra, hvor taktikken var "lite og ofte", og kiloene rant av. Hun spiste hver 3.time. Et lite måltid kunne være f eks bare en klibar og grovbrødskive med pålegg. Tror hun tapte 25 kg. I dag er hun fortsatt slank, og dette er 15 år siden. Selv er jeg ikke glad i frokost, så jeg kunne nok ha levd med din måte. Jeg venter også (ofte) fram til middag før jeg spiser noe. Eventuelt spiser jeg lunsj, men mange ganger nøyer jeg meg med kaffe. Jeg var normalvektig helt til jeg fikk 2 barn på rappen. Det var en påkjenning, hormonelt og på andre måter. Så nå som jeg ikke skal ha flere barn, har jeg også gått i gang med å tape meg. Men jeg faster ikke 17 timer i slengen (liker å spise på kveldene), og trener heller ikke. Jeg har kun slutta med sukker! Det har gjort en kolossal forskjell, faktisk. Nå siden påske har jeg gått fra 93 til 86 kg. Og jeg spiser altså absolutt alt jeg vil ha ellers. Masse fett, som meierismør på skiva, majones på rekene, saus på lammesteken, røkelaks, avokado... Bare ikke sukker. Og dermed heller ikke "skjult sukker". Det sier seg selv at sjokolade og godis utgår. Men mange tenker ikke på at dagligdags mat som polarbrød, kjeks (også salte kjeks), fruktyoghurt, syltetøy, kjøpebrød, cornflakes, suppeposer/halvfabrikata og mye annet er sukret. Så jeg lager maten min selv, og spiser alt unntagen sukker. Går så det griner. Anonymkode: eb51b...6a9
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror det fins mange veier til Rom. Din måte har jo åpenbart funka bra. Men mor mi gikk på Libra, hvor taktikken var "lite og ofte", og kiloene rant av. Hun spiste hver 3.time. Et lite måltid kunne være f eks bare en klibar og grovbrødskive med pålegg. Tror hun tapte 25 kg. I dag er hun fortsatt slank, og dette er 15 år siden. Selv er jeg ikke glad i frokost, så jeg kunne nok ha levd med din måte. Jeg venter også (ofte) fram til middag før jeg spiser noe. Eventuelt spiser jeg lunsj, men mange ganger nøyer jeg meg med kaffe. Jeg var normalvektig helt til jeg fikk 2 barn på rappen. Det var en påkjenning, hormonelt og på andre måter. Så nå som jeg ikke skal ha flere barn, har jeg også gått i gang med å tape meg. Men jeg faster ikke 17 timer i slengen (liker å spise på kveldene), og trener heller ikke. Jeg har kun slutta med sukker! Det har gjort en kolossal forskjell, faktisk. Nå siden påske har jeg gått fra 93 til 86 kg. Og jeg spiser altså absolutt alt jeg vil ha ellers. Masse fett, som meierismør på skiva, majones på rekene, saus på lammesteken, røkelaks, avokado... Bare ikke sukker. Og dermed heller ikke "skjult sukker". Det sier seg selv at sjokolade og godis utgår. Men mange tenker ikke på at dagligdags mat som polarbrød, kjeks (også salte kjeks), fruktyoghurt, syltetøy, kjøpebrød, cornflakes, suppeposer/halvfabrikata og mye annet er sukret. Så jeg lager maten min selv, og spiser alt unntagen sukker. Går så det griner. Anonymkode: eb51b...6a9 Hi her Helt enig i at det er mange måter å gå ned i vekt på. Din måte er jo "veldig i vinden", og det er fantastisk for de som klarer å holde seg helt unna sukker. Min måte er muligens mer "kontroversiell", men fungerer da like fint! Dette innlegget var ment til de som har prøvd 5-6 små måltider (i teorien), men sol likevel ikke klarer å gå ned. Prøv faste, det er kanskje det som må til for å faktisk klare det...!! Anonymkode: d1c93...835
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi her Helt enig i at det er mange måter å gå ned i vekt på. Din måte er jo "veldig i vinden", og det er fantastisk for de som klarer å holde seg helt unna sukker. Min måte er muligens mer "kontroversiell", men fungerer da like fint! Dette innlegget var ment til de som har prøvd 5-6 små måltider (i teorien), men sol likevel ikke klarer å gå ned. Prøv faste, det er kanskje det som må til for å faktisk klare det...!! Anonymkode: d1c93...835 Merkelig at det der med faste har vært så tabu, egentlig. I Grete Roedes, Fedon Lindbergs og Vektvokternes metoder er de også veldig nøye på at man aldri må hoppe over måltider. Men min erfaring er jo i slekt med din, at det faktisk er sluttsummen som teller, ikke når man spiser. Jeg merker nemlig at mindre sukker fører til mindre spising generelt, fordi søtsmak (også aspartam, xylitol osv) trigger et sukkersug eller matsug. Men når jeg ikke lenger spiser søtt, er jeg mett i mange timer etter hvert måltid. Så det blir typisk kaffe til frokost og lunch, god middag kl 16.00, og grovbrød med pålegg og en kopp te om kvelden. På ekstra sultne dager syns jeg det er godt med frokostblandinger og surmelk, og jeg kan godt spise to hele skåler. Men likevel, alt i alt får jeg i meg mindre enn før. Anonymkode: eb51b...6a9
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Merkelig at det der med faste har vært så tabu, egentlig. I Grete Roedes, Fedon Lindbergs og Vektvokternes metoder er de også veldig nøye på at man aldri må hoppe over måltider. Men min erfaring er jo i slekt med din, at det faktisk er sluttsummen som teller, ikke når man spiser. Jeg merker nemlig at mindre sukker fører til mindre spising generelt, fordi søtsmak (også aspartam, xylitol osv) trigger et sukkersug eller matsug. Men når jeg ikke lenger spiser søtt, er jeg mett i mange timer etter hvert måltid. Så det blir typisk kaffe til frokost og lunch, god middag kl 16.00, og grovbrød med pålegg og en kopp te om kvelden. På ekstra sultne dager syns jeg det er godt med frokostblandinger og surmelk, og jeg kan godt spise to hele skåler. Men likevel, alt i alt får jeg i meg mindre enn før. Anonymkode: eb51b...6a9 Vi må rope høyere, FASTE ER IKKE FARLIG 😉 Anonymkode: d1c93...835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå