Gå til innhold

Jenter blir leid inn som pynt på messer, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/satset-pa-jenter-i-aletrange-kondomdrakter-pa-norsk-shippingmesse---menn-bor-reise-seg-opp-og-si-at-dette-ikke-er-greit/67655177

Dette synes jeg er rimelig gammeldags og mannsjåvinistisk.. Typisk i mannsdominerte yrker. Er ikke dette skikkelig 60 talls?  Det som er rart med dette er at jeg har snakket med flere menn, som mener at dette er for drøyt og ikke burde vært lov lengre og bruke damer som objekter lengre.. Det hadde jo vært fint hvis de virkelig mente det, men de samme mennene, som jobber på bilverksteder henger jo opp disse damekalendere/plakatene. Blir ikke det å være dobbeltmoralske  Å henge opp slikt er vel også å objektivisere kvinner og bruke de til pynt? Det blir samme prinsipp. Værtfall i mine tanker blir det det.. Hva mener dere? 

Anonymkode: 70671...69f

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Enig. Det er bare klamt.

Skrevet

Jo, men det er jo det samme som på en viss frk Carina Dahl sine "Bubbles and Brunch" fester. Der er det jo damer som er nakne (Kun iført en pitteliten g-streng), damer i åletrange kostymer, virkelig seksualiserte. Ingen nakne menn, kun noen dverger til menn. Synes det er forkastelig. Oppi det hele står dama å tar en million selfies på mystory..kvalmende. Verden er ikke endret.

Anonymkode: 5d948...aab

Skrevet

Det er rart at dette ikke forandrer seg... Vi er så naive i denne verden...

Skrevet

Jeg trodde dette skulle engasjere dere her inne.. Dette er et tema som jeg ofte synes blir tatt opp her inne... 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde dette skulle engasjere dere her inne.. Dette er et tema som jeg ofte synes blir tatt opp her inne... 

Derfor vi ikke blir engasjert da ;)

Skrevet

Det er irriterende, og joda, menn får nok ta litt av skylden, men hva med oss kvinner? "Vi" stiller jo stadig opp, viser oss frem, rakker ned på våre medsøstre fordi de har feil farge, feil hår, feil kropp, feil alt.. 

Disse kvinnene står ikke og poserer til kalendere, blader eller på messer av tvang. 

Det kommer ikke til å bli en slutt på objektifisering av kvinner før vi selv slutter å gi menn muligheten til det, og før vi slutter å gjøre det selv.

På samme måte som at Body shaming, fat shaming, skinny shaming og slut shaming ikke kommer til å slutte før vi, som kvinner, slutter å gjøre det.

Anonymkode: ec4b0...386

Skrevet

Synes det er nedverdigende for mannfolkene å jeg.hva sier det om intelligens deres,at de må ha ei lita snuppe til å sitte på dekkene for at de skal forstå at de må kjøpe dekk.vet flere og flere seriøse aktører tar sterk avstand fra denne typen "underholdning"

Skrevet

Kjenner at det ikke engasjerer meg. Nettopp fordi disse jentene gjør det frivillig. Og en del menn liker det tydeligvis. Tror ikke det kommer til å forandre seg. 

Men jo det er skikkelig Harry. Og et helt annet miljø enn det jeg er vant til. Kanskje derfor jeg ikke gidder å engasjere meg😄

Anonymkode: 0e2d5...4bb

Skrevet

Har sett på Tv-programmet til Ellen Degeneres. der det er Chippendales-menn som sprader rundt i mange episoder. Samme greia og rart siden hun er lesbisk. Det er stort sett kvinner i salen og regner med at det er målgruppen. 

Anonymkode: 2b5ed...ffb

Skrevet

Reaksjonært og forbeholdt en bransje med potensproblemer. På den annen side er det minst like trist at det er jenter som stiller opp på det og sånn bekrefter at de ikke er noe annet enn kjøtt.

Skrevet

Blir forbanna av slikt. Blir også oppgitt over jentene som stiller opp, men så husker jeg på at de (vi) kondisjoneres fra vi er bittesmå til å legge vår verdi i utseendet og hvorvidt vi er sexy eller ikke. Det er også mange eksempler på intelligente kvinner som utnytter at kroppen deres fungerer som valuta. Det er ikke nødvendigvis feil. Det som er feil, er at det går an. 

Skrevet

Helt forkastelig og det er bare for oss og stå på! Gi ungene våre andre verdier enn dette våset!!

Anonymkode: b30fb...053

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...