Gå til innhold

Hunden forsøkte å bite barnet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet holdt på i stuen og hunden lå ved siden av. Hun fikk lagt en pute på rumpa hand og da glefsa han til. Hun fikk tre skrapemerker fra tennene hand i armen. Jeg er knust av hele situasjonen. Han må bort og det er kjempe trist! Han er et familiemedlem, men farlig for barnet! Dette er vondt. Barnet forstår heldigvis hvorfor vi ikke kan ha hunden mer

Anonymkode: 1dfe5...2c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som hunden har det bedre med å bli omplassert ja.

Anonymkode: f3771...e03

Skrevet

Hæ? Fordi hunden forsvarte seg når barnet la en pute på rompa dens?! Den bet ikke, den glefset. Det er en refleksreaksjon.

Vår hund fikk lov til å nappe/glefse får vi barna falt oppå/trengte den inn i et hjørne/kastet en leke på osv... Det er ikke dermed sagt at hunden vil angripe igjen. 

Anonymkode: 82100...3b8

Skrevet

Hunden burde tåle å få en pute inntil/på rumpa si uten å forsvare seg! Det ble skrapemerker, ene ble huden litt revet 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hunden burde tåle å få en pute inntil/på rumpa si uten å forsvare seg! Det ble skrapemerker, ene ble huden litt revet 

"Hunden forsøkte" om hunden prøvde å bite for å bite, da skal jeg love deg den hadde bitt og det hadde ikke vært snakk om noe skrapemerker og at huden ble litt revet. 

Hunden kan ha vondt, og derfor ha reagert som den gjorde. Barnet kan ha gjort noe tidligere, og hunden kan ha erfaringer med lignende hendelser som den forbinder med noe vondt/ubehagelig og derfor ha reagert som den gjorde. 

Men som jeg skrev tidligere, hunden har det beste av å bli omplassert uansett og det høres ut som en fornuftig plan. 

Anonymkode: f3771...e03

Skrevet

Im hunden sov eller var i halvsøvne, så er dette ikke hundens feil. Og det vil ikke bety at den angriper igjen. Man skal aldri forstyrre et sovende dyr. 

Ville heller lært ungen å respektere hunden når den sover/slapper av.

Anonymkode: 38284...0ab

Skrevet

Hunden var våken og lå å så på henne med hodet løftet opp fra gulvet. Og ungen herjet ikke, var helt rolig rundt han

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hunden var våken og lå å så på henne med hodet løftet opp fra gulvet. Og ungen herjet ikke, var helt rolig rundt han

Og hunden kom å la seg ved siden av barnet mens hun holdt på i stua

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Im hunden sov eller var i halvsøvne, så er dette ikke hundens feil. Og det vil ikke bety at den angriper igjen. Man skal aldri forstyrre et sovende dyr. 

Ville heller lært ungen å respektere hunden når den sover/slapper av.

Anonymkode: 38284...0ab

Enig. Tror hi burde vurdere forskjellen på reflekser og aggresjon. 

Men kanskje hunden har godt av å bli omplassert til noen som er god på dyrehold/forståelse. (Nei, det er ikke ment så aggressivt som det kan leses :) ) 

Skrevet

Skummelt.

Den hunden vi vokste opp med hadde aldri gjort noe slikt. Og i alle fall ikke for en pute på rompa. Selvfølgelig om hunden er liten og puten stor og det skjedde voldsomt kan det jo komme en reaksjon. 

Hunden vi hadde har jeg som liten reist meg etter (den hadde slik kort krøllete pels som små fingre kunne sette seg fast i) faldt over, bråket rundt osv uten at den noen gang glefset eller annet. Jeg er rimelig sikker på at det var blitt tatt alvorlige forholdsregler om den noen gang hadde vist tegn til noe slikt.

Det er ikke alle hunder som takler små barn. Men både for hunden og barnet sin del må man ta det på alvor. Man må jo lære barn å omgås hunder men samtidig er små barn uforutsigbare på mange måter. Håper dere finder en løsning så både hund og barn kan trives.

Anonymkode: 9fb10...425

Skrevet

Nå vet jeg ikke hverken rase eller alder, men hofte/rompe er et område veldig mange hunder får smerter og ubehag og blir derfor ekstra redde for. Det r ikke hundens feil. Det første man gjør, før man trykker den store, røde "avliving knappen" er selvfølgelig dyrlege utredning for å sjekke hunden. 

Skrevet

Syns det er så herlig med hundefolk som med én gang regner med at her er det uforsvarlig hundehold inne i bildet og at den stakars hunden må få et bedre hjem. 

Dette skjer og det kan faktisk skje med de snilleste hundene en kan tenke seg. HI er heldig som oppdaget det på denne måten. Kanskje hunden kan omplasseres til en eier uten barn, men det virker ikke som om hunden lider her altså.

Anonymkode: 761c0...118

Skrevet

Hunden vår har det bra hos oss! Han har aldri opplevd noen traumer og vi har hatt han fra han var liten! Barnet har aldri vært uvøren mot han eller noen ting! Hunden er frisk og fin, og tåler vanligvis å bli kost med eller lagt ting inntil på rumpa, men idag gikk det ikke!

Så lenge han glefser etter ungen og lager merker i armen til barnet tør jeg ikke ha han mer! Jeg gidder ikke sitte å vente til det går skikkelig galt! Og jeg har ikke nevnt avliving noen sted! Dette er også en hund på 25 kilo så hvis han vil kan han gjøre stor skade!

Skrevet

Er hundeeier gjennom mange år. Er situasjonen akkurat slik du beskriver, bør hunden omplassere til et hjem med kun voksne eller avlives. Barna må ha høyere rang enn hunden. 

Anonymkode: a9146...f97

Skrevet

Dette høres ikke ut som en aggresiv hund, men en hund som faktisk trenger litt plass rundt seg selv. Som oss mennesker trenger også hunder litt egensone og om vi mennesker ikke kan gi det bør vi ikke ha hund. 

Og det kan vær så mang grunnen til at hunden gjorde som den gjorde. Om barnet har gjort slikt før, men ikke vært like grei eller hunden kan ha vondt. Den kan være bitt av flått eller andre dyr som hågjør at den hadde vondt. Hadde den ett blåmerke kan en pute være ubehagelig. 

Anonymkode: f1ab6...acb

Skrevet

Du må nok bare passe bedre på rett og slett. Det er mye ansvar å ha hund. 

Anonymkode: ca0b5...5c0

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Ann Christin, admin

Skrevet

Høres ikke så farlig ut dette synes jeg. Virker som glefsinga var en advarsel. Hundetenner er skarpe.... 

Synes avliving er en overreaksjon i alle fall.

Når det er sagt, skjønner jeg at du ble skeptisk hi. Har hatt to småbarnsperioder med hund. Forskjellige hunder. Ungene har herja rundt hundene, og har aldri opplevd glefsing. Aldri. Tispa vi har nå har derimot vært rar siden vi kom hjem med minste. Hun sier høylytt fra hvis vi eller eldre søsken  fex løper etter ham på tull. Det liker hun ikke. Ser ut som det er et slags beskyttelsesinstinkt som slår inn 😊

Men glefser ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...