Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Det har skjedd så mye rart de siste årene på arbeidsplassen min pga. leder og nest-leder. Det ansettes ukvalifiserte folk fordi de kjenner dem. Andre mister arbeidsoppgaver til mindre kvalifiserte kolleger etc. Flere har prøvd å si i fra, men det går jo kun ut over dem selv. Hva gjør en? Anonymkode: cdddb...82d
Himmel og hav Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Slutter og finner seg jobb et sted nepotisme ikke styrer ansettelsene, så kan de sitte der med sine dårlig kvalifiserte venner og lure på hva som skjedde.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 Hørtes kjent ut🙄 Kanskje vi jobber på samme plass🙈 Anonymkode: f8b88...549
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 Dette er i det offentlige og vi må flytte om jeg skal finne tilsvarende jobb. Jeg har jobbet i mange år for å kvalifisere til jobben, så det vil jeg helst ikke. Lederne har oppegående ledere igjen, men de ser ikke effekten og støtter dem når det blir tatt opp. Ting er litt for vage og de klarer å sno seg unna hver gang. En kollega går i 50% fast som han har fått via bakveien, altså ansettes han i under 20% fast hver gang. Han er fullstendig ukvalifisert, noe vi merker godt. Sjefen er såre fornøyd fordi han alltid støtter ham, og tar nå oppgaver fra andre sine stillinger for å gi ham mer på CV til neste ansettelsesrunde. En kollega som opplevde dette står nå svakere i en intern ansettelsesprosess på en annen avdeling fordi hun ikke har dette ansvaret lenger. Føler alt er kaos og at vi som faktisk er dyktige i jobben taper både muligheter og trivsel. Anonymkode: cdddb...82d
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 Jeg tror du bare skal godta at sjefen er sjef og har flere ting å ta hensyn til enn du er klar over. Anonymkode: b5199...e52
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette er i det offentlige og vi må flytte om jeg skal finne tilsvarende jobb. Jeg har jobbet i mange år for å kvalifisere til jobben, så det vil jeg helst ikke. Lederne har oppegående ledere igjen, men de ser ikke effekten og støtter dem når det blir tatt opp. Ting er litt for vage og de klarer å sno seg unna hver gang. En kollega går i 50% fast som han har fått via bakveien, altså ansettes han i under 20% fast hver gang. Han er fullstendig ukvalifisert, noe vi merker godt. Sjefen er såre fornøyd fordi han alltid støtter ham, og tar nå oppgaver fra andre sine stillinger for å gi ham mer på CV til neste ansettelsesrunde. En kollega som opplevde dette står nå svakere i en intern ansettelsesprosess på en annen avdeling fordi hun ikke har dette ansvaret lenger. Føler alt er kaos og at vi som faktisk er dyktige i jobben taper både muligheter og trivsel. Anonymkode: cdddb...82d Tillitsvalgte må på banen - nå!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 Mulig dere har rett. Mulig det er mange ting dere ikke vet om. Lederene kan ikke fortelle dere alt. Det kan ikke vi svare dere på. Dere får ta opp problemstillingen via tillitsvalgte. Anonymkode: 524b0...e5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå