Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #1 Skrevet 5. juni 2017 Hei. Kort fortalt! Eg har eit "filleproblem" som for meg har blitt eit litt stort psykisk problem. Eg er perfeksjonist og er heilt nazi når det kjem til handskrift og teikneferdigheiter. Heilt sidan barndommen har eg prøvd å skrive/teikne så fint eg kan. Dette har blitt ei usunn greie for meg for eg klarer ikkje å sjå mi eiga handskrift sjølv om eg veit den er heilt ok og kanskje finere enn handskrifta til monge andre. Må kaste alle lapper med skrifta mi på. Det er så travelt å ha det slik! I tillegg har eg litt problemer med å godta feil eg har gjort tidligere i livet. Eg prøver å tenke at eg må godta meg sjølv og ha litt sjølvrespekt men klarer det liksom ikkje heilt. Tenker ofte at eg er mindre intelligent enn andre osv. Skulle berre ønske eg klarte å slutte med uvanane og heller vere glad i meg sjølv, for dette tullet her er jo virkelig ingenting å kaste vekk tida og livet på. Så eg skriv her på eit nettforum, for eg håper nokon andre kan fortelle meg at eg må slutte med dette. Kanskje eg klarer å endre litt tankemønster. Eg er 30 år.... så er på tide. Anonymkode: 39a27...596
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Har du søkt hjelp profesjonelt? Dette er jo en versjon av en OCD, og det fins det hjelp mot!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 Enig med Pashla. Det virker som om du bruker så mye energi på dette at jeg ville oppsøkt hjelp for dette. Da vil du frigjøre mye energi i livet ditt Søk hjelp. Anonymkode: 79d10...3d0
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 Takk for svar. Føler at dette er ein form for tvangstanker ja. Har ikkje søkt hjelp. Nokon som veit korleis tvangstankar blir behandla? Framgangsmåte? Metoder for å sakte men sikkert få ein slutt på det? Hi Anonymkode: 39a27...596
Gjest Antarctica Skrevet 6. juni 2017 #5 Skrevet 6. juni 2017 På 5. juni 2017 den 23.13, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Føler at dette er ein form for tvangstanker ja. Har ikkje søkt hjelp. Nokon som veit korleis tvangstankar blir behandla? Framgangsmåte? Metoder for å sakte men sikkert få ein slutt på det? Hi Anonymkode: 39a27...596 Man må gradvis venne seg til det man ikke kan holde ut. De som f eks har vaskedilla må utsette vasken f eks 5 minutter eller 10 minutter før de gjør det. Og det ledsages av samtaler og muligens andre ting.
aanonym Skrevet 7. juni 2017 #6 Skrevet 7. juni 2017 Kan skjønne at dette var er problem for noen år siden, men i våre dager trenger man vel nesten ikke å skrive (håndskrift) i det hele tatt?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2017 #7 Skrevet 7. juni 2017 Å, jeg elsker håndskrift, både min egen og andres! Min egen endrer seg ut fra hva jeg skriver, om jeg er stresset, redd eller om jeg bryr meg om det jeg skriver om. Regner med andres gjør det samme, det er derfor jeg syns det er så fascinerende. Det er dermed ingen håndskrift jeg synes er stygg eller pen, jeg er bare nysgjerrig. (Må si jeg er svak for sånn gammeldame-formskrift, da:) Så hva om du endrer perspektiv litt til å bli fascinert og interessert mer enn opphengt i at det skal være 'pent'? Anonymkode: 62478...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå