Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 Hei! Vi har to barn som fyller 1 og 5 år denne sommern. Jenta på straks 5 ønsker seg veldig sånt plastikk lekehus til å ha ute. Koster fra 1000 kr og oppover. Saken er den, hun fikk et lite hus for 2- 3 år siden.men dette ble satt opp på hytta hos svigers. Og der står det fortsatt. Hun har vært der ute kanskje 10 ganger per sommer. Svigers / besteforeldrene har to andre jevnaldrende barnebarn som er der kanskje 90 ganger i sommer. Syns det er så kjipt at de andre leker og herjer med huset hennes. De får lov til det, men likevel..Jeg har sagt mange ganger at huset burde stått her i hagen så hun får lekt med det. Men jeg får høre at de andre leker så fint med det huset. Så jeg har ikke hjerte til å ta det med hjem heller. sukk Er det frekt av meg å si at hun ønsker seg et hus? At hun og 1 åringen kan ønske seg det sammen? De vil gjerne ha ønskeliste. Og de gir alltid 1000 kr i bursdagsgave til dem hver. Håper på noen synspunkter. Anonymkode: 9af67...c73
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #2 Skrevet 5. juni 2017 Ingen dum ide og ønske de det til bursdag!😊 Så lenge barna ønsker seg ett slikt hus så er jo det toppen!😊 Og får de penger kan de bruke de til og kjøpe et slikt lekehus😊 Anonymkode: eb2a2...560
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ingen dum ide og ønske de det til bursdag!😊 Så lenge barna ønsker seg ett slikt hus så er jo det toppen!😊 Og får de penger kan de bruke de til og kjøpe et slikt lekehus😊 Anonymkode: eb2a2...560 Takk for svar 😊 Da jeg foreslo det for mannen , ble han helt rar.: Jammen ... Hun har jo ett på hytta. Da får DU si det haha. Takk. Da får jeg lufte det Anonymkode: 9af67...c73
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 De andre barna er på hytta 90 ganger på en sommer? Altså, hver bidige dag i hele juni, juli og august? De er reist dit allerede og kommer ikke hjem før 1.september? Anonymkode: 9c52d...5a4
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #5 Skrevet 5. juni 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: De andre barna er på hytta 90 ganger på en sommer? Altså, hver bidige dag i hele juni, juli og august? De er reist dit allerede og kommer ikke hjem før 1.september? Anonymkode: 9c52d...5a4 Fra svigers flytter ut på hytta i april - slutten av august , så ja Anonymkode: 9af67...c73
Elisun Skrevet 5. juni 2017 #6 Skrevet 5. juni 2017 Hadde glatt sagt " lise ønsker seg et nytt lekehus som vi kan ha hjemme oss selv, det hun har nå er jo egentlig ikke hennes, det er hele storfamilien sitt"....
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #7 Skrevet 5. juni 2017 4 minutter siden, Elisun skrev: Hadde glatt sagt " lise ønsker seg et nytt lekehus som vi kan ha hjemme oss selv, det hun har nå er jo egentlig ikke hennes, det er hele storfamilien sitt".... Det ville jeg ikke sakt. Jeg kunne derimot sakt at Lise ønsker seg et lekenes hun kan ha hjemme også. Hun liker så godt det hun har på hytta. Anonymkode: 71a3f...081
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #8 Skrevet 5. juni 2017 1 time siden, Elisun skrev: Hadde glatt sagt " lise ønsker seg et nytt lekehus som vi kan ha hjemme oss selv, det hun har nå er jo egentlig ikke hennes, det er hele storfamilien sitt".... Hvorfor lage mer spetakkel og splid i familien enn nødvendig? Jeg ville også sagt at hun ønsker seg et lekehus å ha i hagen også, hun snakker stadig om det som står på hytta og hadde hatt stor glede av å ha et hjemme også. Anonymkode: 8f6da...b00
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #9 Skrevet 5. juni 2017 Synes fint du kan si det. Rart de ikke tenker det selv og.. Har det likt her og. Sønnen vår fikk en elektronisk firhjuling som står til svigers. Vi er der så ofte vi kan, men med 5 timer kjøretid så begrenser det seg jo. Broren bor i nabohuset og de barna bruker jo den som sin egen. Selv om vår fikk den i gave... Så, jeg forstår deg godt Anonymkode: abdae...237
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #10 Skrevet 5. juni 2017 Veldig rart å gi gaver som giver setter hos seg i stedet for hos mottaker. Kanskje du skal gi svigers et sittegruppe som de kan ha hos dere ? I vår familie så gir svigers ofte gaver som ungene skal ha når dem er hos dem, men dette er også ting som er helt ok at står hos dem da det er der ungene vil ha mest bruk for dem. De har jo så mye ting her, skulle ungene få en lekehytte så hadde den selvsagt stått her da det er her de ville hatt mest bruk for den. Dette bør de jo egentlig forstå selv så det er helt innafor å ønske seg et til siden det ikke virker som det de kjøpte var tiltenkt henne. Anonymkode: 8cb3f...117
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #11 Skrevet 5. juni 2017 Men hvis det huset er din 5-åring sitt er det jo for dumt at det står et sted hvor hun aldri får brukt det. Hadde sakt at xxx savner huset sitt og ønsker å leke mer med det. Så neste helg kommer vi til å flytte det ned til oss. Hun er så utrolig glad i det. Anonymkode: 7a767...671
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå