Gå til innhold

Vannblemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått tur med nye joggesko i dag, som såklart gnagde. Har nå fått en megastor vannblemme på hver fot. Så til det store spørsmålet, bør man stille hull eller la de være? :/

Anonymkode: 04bc0...d35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier det motsatte: stikk hull med en steril nål og sørg for å rense ordentlig med alkohol (så lenge pusset er klart). Det er det mest effektive, dvs. at det av erfaring blir raskere ok ved å gjøre det på den måten (jeg vil utnevne meg selv til ekspert på gnagsår/blemmer, jeg får mange gjennom dansing, og har prøvd det meste). 

Skrevet

Ekspertene er enige med Pashla - selv praktiserer det motsatte, selv om det sies at det er større infeksjonsfare med det.

Om infeksjonsfaren blir større kan diskuteres. Mine blir alltid mye større og når de sprekker så blir det større åpent sår enn om jeg stikker hull på dem, så jeg stikker hull på dem selv om jeg vet at det absolutt ikke er anbefalt. Passer på å være nydusjet, rense området og at nålen er steril. Stikker alltid ett hull helt i ytterkant og presser væsken forsiktig ut (blir mer irritert om jeg stikker hull oppå dem, har jeg erfart), renser igjen, setter plaster på etterpå og er nøye med hygienen generelt.

Anonymkode: 3d323...d47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...