Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 Min jente på 8 1/2 år har fått mørkt krøllete hår under armene. Ikke voldsomt mye, men nok til at det synes. Er dette veldig tidlig eller er det helt normalt. Hun har ikke hårvekst i underlivet ennå. Hun har mer humørsvingninger nå enn før, så regner med hun er på vei inn i puberteten. Hun er en rolig og enkel jente å ha med å gjøre. Anonymkode: bb536...c0f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #2 Skrevet 4. juni 2017 Det er veldig tidlig, men ikke nødvendigvis det man kaller tidlig pubertet. Det er en del informasjon i linken under, men er du bekymret snakker du med fastlegen. Når det kommer til dette er det bedre å snakke med legen en gang for mye enn en gang for lite https://nhi.no/sykdommer/barn/vekst-og-utvikling/pubertet-for-tidlig/ Anonymkode: 23f79...26c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #3 Skrevet 4. juni 2017 Jeg var et år eldre da jeg begynte å få litt pupper. Altså 9.5 år, men nærmere 10 år da. Og også hår under armene og kjønnsår. Flere av jentene i klassen gjorde det samme. Fikk ikke mensen før jeg var 12. Så ikke spesielt tidlig. Så din jente er nok litt tidlig ute, men ikke sånn ekstremt. Anonymkode: 77954...d3e
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 Jeg var 9 år da jeg fikk mensen, større puppene og hår under armer og nedentil. Noen er tidlig og andre er sent ute 😊 Anonymkode: ca9f6...499
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå