Gå til innhold

Hva tenker dere...ang bilferie og tilhenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sakt til min mann at bilen vår er for liten mens jeg gikk gravid ( vi har Opel zafira). Men han har sakt den er stor nok, ikke snakk om ny bil. 

Vipps barnet er født og vi er en familie på 6 og bilen er for liten. Vi ser etter ny (kassebil) men altså nå er jo sommeren her og snart på tide med ferie.  Vi har ikke plass til både barn, vogn, bagasje og hund i bilen. Vi skal jo kjøpe bil, men kjøper jo ikke bare for å kjøpe. Må jo finne en vi liker også som ikke koster 800 000+kr liksom. 

Men det som er, min ektemann sier det ikke er noe problem fordi vi kan koble tilhenger på bilen og ha bagasje og diverse oppi der. Hva tenker dere om det? Jeg kjenner jeg ikke vil dra land og strand med en svær tilhenger bak bilen. Hadde dere reagert på det? Har dere gjort det selv? 

Hadde han bare hørt på meg fra starten av 🙈😅

Anonymkode: 8c1fd...4da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke verre enn å dra på campingvogn vel. Og hvor langt skal dere? 

Sånn bortsett fra det så trenger dere jo absolutt en større bil når dere er 6. 

Anonymkode: 4961d...cc1

Skrevet

Unnskyld, 7 med hunden 😂

Anonymkode: 4961d...cc1

Skrevet

Det går jo en del ekstra drivstoff med en tilhenger etter. Derfor hadde ikke jeg giddet det, men det spørs jo hvor langt dere skal også. På våre ferier hadde det ikke vært aktuelt, men vi kjører alltid 10-16 timer avgårde, kun i kjøretid. Det er jo ikke alle campingplasser som har plass til en svær tilhenger bak bilen heller, men jeg aner jo ikke hva slags ferie dere skal på. Hva med å sette hunden på pensjonat i ferien?eller få noen til å passe den? Og må dere ha med vogn eller er det mulighet å låne/leie dit dere skal?

Anonymkode: 2eebe...0bd

Skrevet

Hvordan jeg hadde reagert? Hvorfor skulle jeg eller andre reagere på det? Jeg pleier ikke å reagere når jeg ser biler med henger, det er da et ganske vanlig syn.

Skrevet

Vi har henger og takboks og hva som ellers må til for og komme oss på ferie

Anonymkode: 10099...08d

Skrevet

Jeg hadde ikke orket bilferie med fire unger, hvorav en ganske nyfødt. Hvis dere har ett konkret mål med kjøringen, feks en hytte, besteforeldre el, skjønner jeg ikke problemet med henger. 

Anonymkode: 1ab58...a1c

Skrevet

Takboks?

Anonymkode: a8644...e07

Skrevet

Da hadde jeg heller leid meg ei campingvogn. 

Anonymkode: 14778...12c

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 4 barn og en Ford S-max, vi har heller ikke plass i bilen når vi skal på ferie.

Vi har både takboks og boks på hengefestet 

https://www.google.no/search?q=boks+på+hengerfeste&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjIs6WCgKXUAhUHlSwKHbm5C_oQ_AUICigB&biw=1366&bih=662

Henger har vi aldri brukt på ferie, men hvorfor ikke?

Anonymkode: 97bbd...71e

Takker for tipset! Hadde aldri tenkt på at noe sånt fantes! 👏🏻👏🏻

Anonymkode: bcd6a...b02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...