Gå til innhold

Dere alenemødre, hva har dere i inntekt og boutgifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig ganske fortvilet. Har en mastergrad med tilhørende studielån, men tjener dårlig i en stilling i det offentlige som ikke krever, men der det er ønskelig med master. Andre jobbmuligheter for min spissede grad er det lite av, det måtte ha vært akademia, men her har jeg litt for svake karakterer fordi jeg tok graden ved siden av jobb og familie. Det holder ikke ved det lokale universitetet.

Mannen er usikker på om han vil fortsette sammen og jeg har sett over økonomien. Jeg vil ha 26500 utbetalt med 50/50 i de årene han får barnetrygda, selv med ca. 2 mill i egenkapital som er mitt særeie så har jeg ikke mulighet til å kjøpe noe med soverom til begge barna. En leilighet på 75 kvm med to soverom koster 4,5- 5 mill her. Jeg ville ha 11- 14000 ut bare på lånet, hva skjer når renta går opp? Med 11-15000 kroner igjen til alt av utgifter, man trenger bil her blant annet. Er det mulig å klare seg?

Anonymkode: 0fecd...912

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er barna?

Med såpass mye i egenkapital kan du vel få flexilån? Tror du må være innenfor 70% av verdien for å få det, eller er det 60%

Jeg har det. Da betaler jeg bare renter på lånet, setter riktignok inn en tusenlapp eller to innimellom, men betaler stort sett renter og det kan jeg gjøre så lenge jeg vil. 

Det blir jo som å leie egentlig, siden jeg ikke betaler ned noe særlig på boliglånet, men jeg får verdistigningen. Jeg får da stor nok bolig til at alle har egne soverom og greit med plass, og kommer litt bedre ut av det enn ved å leie.

Boligen min har økt ganske betydelig i verdi siden jeg kjøpte, så selv om ikke lånet minker noe særlig og jeg må betale renter i "husleie" til banken er verdistigningen min.

Anonymkode: 973ff...1e2

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel er barna?

Med såpass mye i egenkapital kan du vel få flexilån? Tror du må være innenfor 70% av verdien for å få det, eller er det 60%

Jeg har det. Da betaler jeg bare renter på lånet, setter riktignok inn en tusenlapp eller to innimellom, men betaler stort sett renter og det kan jeg gjøre så lenge jeg vil. 

Det blir jo som å leie egentlig, siden jeg ikke betaler ned noe særlig på boliglånet, men jeg får verdistigningen. Jeg får da stor nok bolig til at alle har egne soverom og greit med plass, og kommer litt bedre ut av det enn ved å leie.

Boligen min har økt ganske betydelig i verdi siden jeg kjøpte, så selv om ikke lånet minker noe særlig og jeg må betale renter i "husleie" til banken er verdistigningen min.

De er seks og ni, helt uaktuelt at de ikke har egne rom. Jeg må vel ta en prat med banken. Jeg KUNNE satt med huset her som vi har eid i noen år, men det krever vedlikehold som jeg ikke har overskudd til hverken økonomisk eller fysisk. Derfor tenker jeg leilighet, men alt her som ikke er eneboliger er nybygd og dyrt.

Anonymkode: 0fecd...912

Skrevet

Jeg er alenemamma å har 13.000 i inntekt + dobbel barnetrygd og barnebidrag de gangene far gidder å betale.

Anonymkode: 3e2c4...513

Skrevet

Har 9000 i husleie og får lusne 1500 i bostøtte

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er alenemamma å har 13.000 i inntekt + dobbel barnetrygd og barnebidrag de gangene far gidder å betale.

Du må jo søke bidragsforskudd så du får litt penger uansett om han betaler eller ikke. 

Skrevet

Jeg har 9000,- i husleie og  litt over 27 000,- i inntekt i tillegg til barnebidrag på 2500,- samt dobbel barnetrygd (1 970 ish?) 

Anonymkode: b53f9...e82

Skrevet

3 år på høyskole, bachelorgrad. Ca 400 000,- i året. 9500,- i leieutgifter.
1 barn på 3,5 år. Vi har 2 soverom og alt inkl i leia. Bor i en dyreste delen av byen, så leieforholdet mitt er unikt for plassen. Vanligvis ville jeg ha måtte betalt opp mot 12000,- for samme str og 2 soverom uten noe inkludert. Så var kjempe heldig!  
Håper å spare nok egenkapital til å kunne kjøpe leilighet om noen år.  

Anonymkode: 46854...7eb

Skrevet

Har ca 450000 brutto, 6800 i husleie +strøm (kun fellesgjeld igjen på leiligheten). Vi bosatte oss på den rimelige siden av byen heldigvis, så begge hadde mulighet til å kjøpe eget. Rammelån var faktisk smart, i hvert fall om alternativet er å leie, så kan man betale mindre til man ev. har bedre økonomi. Fortsatt bedre enn å leie. Renta er såpass lav enn så lenge, så man kan jo betale noe på lånet, selv om man ikke betaler fullt ut.

Skrevet

Har inntekt på ca.460 000 i året + barnebidrag og bidragsforskudd. Har boligutgifter på 11000,- i mnd. + strøm, forsikring, internett etc.

Anonymkode: 962fe...563

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...