Gå til innhold

Ta ut kontakter?ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bort i ca 14 dager.Hører flere som tar ut kontaktene til vaskemaskin/trommel etc.når de reiser.Er det noe dere bruker?

Anonymkode: c46b3...4b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg trodde hvitevarer tålte sånt? Har bare tatt ut til Internett og tv her. Innmari kjedelig å tømme kjøleskap og fryser for å røske ut kontakta der og..

Anonymkode: 3b72d...a91

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg trodde hvitevarer tålte sånt? Har bare tatt ut til Internett og tv her. Innmari kjedelig å tømme kjøleskap og fryser for å røske ut kontakta der og..

Tar det tilbake, de tåler ikke sånt noe mer enn andre elektriske duppeditter. Men jeg pleier ikke å ta ut kontakta.

Kanskje lurt  begynne med det. De fleste forsikringsselskap dekker det varen er verdt og på det aller meste av sånt synker verdien med minst 10 % hvert år.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tar det tilbake, de tåler ikke sånt noe mer enn andre elektriske duppeditter. Men jeg pleier ikke å ta ut kontakta.

Kanskje lurt  begynne med det. De fleste forsikringsselskap dekker det varen er verdt og på det aller meste av sånt synker verdien med minst 10 % hvert år.

Forsikring dekker det du trenger for å få kjøpt nytt tilsvarende det du hadde. Det sagt, vi trekker alltid ut vaskemaskin, tørketrommel og slikt. Kjøleskapet og fryseren står.

Anonymkode: cdf46...f64

Skrevet

Trekker ikke ut annet enn TV/ Internett. Vet ikke hvorfor. Skal høre med mannen om han har et bevisst forhold til dette..🤔

Skrevet

Trekker ut alt unntatt kjøleskap og fryser og oppvaskmaskin.

Skrevet

Trekker ut router og Tv, og skrur av strømmen (med "lysbryter") til kontoret der vi har to datamaskiner og diverse eksterne disker etc... 

Anonymkode: 440fb...168

Skrevet

Hva med komfyr?

Skrevet

Prøver å huske kaffetrakteren og vannkokeren, samt å slå av vannet til vaskemaskinen. Av og til husker jeg å ta strømmen av tv, nett osv.

Anonymkode: 8d270...dba

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trekker ut router og Tv, og skrur av strømmen (med "lysbryter") til kontoret der vi har to datamaskiner og diverse eksterne disker etc... 

Glemte skrive at "småapparater" på kjøkkenet også blir trukket ut men de står aldri i kontakten når de ikke er i bruk, så det er bare en daglig vane... :P

Skrevet

Ja jeg tar ut kontakter på vask/tørk. Alt til TV og nett. Trekker også ut skjøtelendning på det ene stedet vi har det. 

Micro, kaffemaskin etc står aldri i , når det ikke er i bruk. 

Skrur av vannet til vaskemaskin etter bruk. 

Og skrur også av vannet til oppvaskmaskin når vi reiser bort. 

Anonymkode: 7342b...ab0

Skrevet

Jeg drar ut vannkoker og mikrobølgeovn når jeg legger meg om kvelden.  Jeg kjenner en brannmann. Han synes egentlig jeg er sløv, for han mener man bare skal ha ledningene i når man faktisk bruker apparatet. 

Vaskemaskinen trekker jeg ut når den ikke er i bruk. Det henger sammen med at jeg hadde branntilløp i den forrige vaskemaskinen. Det var skikkelig skummelt!

Om jeg drar på ferie (dvs for en uke eller mer) drar jeg alle kontakter ut bortsett fra køleskabet og fryseren.

Anonymkode: 4f048...fb1

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med komfyr?

Jepp. Trekkes ut om jeg er bortreist lengre tid.

Anonymkode: 4f048...fb1

Skrevet

Trekker ut kontaker på alt elektrisk utenom fryser og kjøleskap, samt slår av hovedvannbryteren. Lukker og låser alle dører og vinduer til hus og garasje, men rydder ikke uteleker og annet som ligger rundt huset. Har timer på noen lys i huset.  Og gode naboer som holder ett øye med huset når vi er borte (og vica versa), såpass gode naboer at politiet ble ringt da det lusket noen rundt huset rett over veien for oss. Viste seg at han kom hjem, mer enn lettere bedugget etter å ha kranglet med kona på fest 🙈

Skrevet

Vi stenger vannet til vaskemaskina og drar ut kontakten til den og tørketrommelen. Tar ut kontakter til alle andre elektriske duppedingser som ikke trenger å stå i. Komfyren kan vi ikke trekke ut kontakten på for den må neste demonteres for å få den ut, og frys og kjøleskap får selvfølelig stå i. "Brus-skapet" tar vi ut, for det trenger ikke å stå på, og hovedkjøleskapet settes i feriemodus, for å spare strøm. Stasjonære pc'er finnes ikke i huset lenger og de bærebare duppedingsene er med oss. Er de ikke med, sørger vi for at de ikke er tilkoblet. Varmekablene på badet får stå på lavt, andre ovner skrues av og kontaktene taes ut om det går.  Kontaktene til tv'ne med tilbehør blir trukket ut, men Internett står på. Det er tilkoblet alarmsystemet og overvåkningen av huset, så nettet blir aldri tatt ut, bortsett fra de ekstra ruterne vi har, de trenger ikke å være tilkoblet når vi ikke er hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...