Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 Dette er noe som dessverre forekommer her til tider. Jeg er SÅ lei av kjefting!! Jeg forstår ikke helt hva som har skjedd, eller når det skjedde... Akkurat nå vil jeg bare flytte... Vi har tre barn i skolealder. Hus med lån, som ingen av oss har råd å beholde alene. Skal egentlig reise på ferie alle fem, om tre uker. Skilsmisse nå, betyr ingen ferie på ungene. Bør jeg skaffe sted å bo (leie) før vi flytter fra hverandre? Bør vi selge huset først? Hva med ungene? Alle er over 10 år, de to eldste er tenåringer. Hvordan blir ting praktisk der? De liker selvfølgelig ikke når faren er sint. Eldste har satt faren på plass noen ganger den siste tiden. Mannen mener jeg er like ille. Kanskje jeg er det? Jeg blir sint tilbake, når han kjefter på meg. Jeg burde gjerne bare forblitt taus? Ene barnet har uttalt at hun hater faren. De går ofte bort når han kommer hjem. Dette er ting jeg ser nå. Jeg har kanskje vært "blind"? Anonymkode: 84828...36a
1-2-3 <3 Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 Kanskje dere kunne prøvd å prate med en tredje part? Hvis dere har tenåringer har dere vært sammen lenge. Ville iallefall gjort det jeg kunne for å redde det. Kanskje dere er litt stuck og må finne tilbake til hverandre 🌸
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #4 Skrevet 4. juni 2017 Ser han det ikke selv da? Anonymkode: 172f3...181
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #5 Skrevet 4. juni 2017 Hadde jeg hatt en mann som hadde sagt "hold kjeft" til meg i krangler, hadde jeg gått. Sånn snakker ikke voksne mennesker til hverandre. At barna nå har begynt å ta avstand til far, er vel egentlig et tydelig tegn på at de har sett og hørt en voksen som ikke har vært "helt i vater" opp igjennom årene. Nå er de store nok til å ta et standpunkt selv. Jeg ville gitt han valget; parterapi eller skilsmisse. Anonymkode: 83073...cd2
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #6 Skrevet 4. juni 2017 Hvis det er mye krangler, så erdetvel bare å snakke med mannen om det? Sier han "hold kjef" så er han vel lei. Jeg sier det om jeg er dritt lei nagingen. Da smeller jeg ut et "hold kjeft! Orker kkke høre på deg". Tenåringer som hater foreldre er ikke spesielt uvanlig. Jeg er hatet ukentlig, men er ingen dårlig forelder. Ofte hater tenåringene de foreldrene som svarer de med samme mynt. Her er det en som hater meg og en som hater far. De hater den de er mest lik, men ingen av oss er dårlige foreldre. Jeg er mye mer tydelig enn mannen i diskusjoner og kan, som sagt, si "hold kjeft" når han maser om et eller annet jeg ikke orker høre mer om. Ingen av oss svimer av av det. Det er i alle fall ikke årsak til skilsmisse. Man kan bare gjøre noe med egen adferd, ikke med andres, så start med deg selv og endre på hvordan du reagerer på hva han soer og se om det funker. Hvis han sier "hold kjeft" til deg, så kan du feks svare "om du hadde sagt at du elsket med like mye som du ba meg holde kjeft....... JEG elsker i alle fall deg".. se hva som skjer. Kanskje han tenker seg om hvis du stopper krangelen før den starter Anonymkode: c0e28...35f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #7 Skrevet 4. juni 2017 Hvorfor sier han hold kjeft? Hva er det han er så lei av? Hva utløser en slik krangel? Snakker dere om dette i fredstid? Sett dere ned og ikke døm hverandre, men snakk sammen om hvordan dere har det! Begge to! Ikke vær ute etter å vinne diskusjonen, men vær interessert i han. Da vil han gjerne mildne til og være åpen for tilbakemeldinger og en rolig diskusjon. Det er nok mangel på kommunikasjon og misforståelser. Kan også være bitterhet eller rett og slett vaner... man kan bli spist opp av A4 livet og føle seg utilstrekkelig. Kjefter han på barna og er urettferdig mot dem? Sier han hold kjeft til deg fremfor dem? Isåfall skriv opp dato, evt prøv å ta det opp på mobilen. Dette e vold. Psykisk vold mot deg og barna. Barn skal ikke være vitne til vold- fysisk eller psykisk. Men jeg tror du skal starte med å sette deg ned med han og prate rolig, er han ikke mottagelig for å diskutere hvordan dere begge kan få det bedre- fvk. Nekter han fvk samtale---> mekling. Du skal ikke leve med en mann som ikke respekterer dine følelser, dine behov, respekterer deg eller er nedlatende mot deg gjevlig. Prøv å ikke sett deg ned å legg all skyld på han med en gang, men ha et åpent sinn og en vilje til endring, ellers må du handle. Da har du gjort det du kan! PS: hvorfor sier en av barna hun hater pappa? Hva hadde han gjort? Lykke til hi. Husk at du har rett til å være lykkelig og fortjener det. Det mener garantert også dine barn(som har det mye bedre når du har det godt). Klem til deg. Anonymkode: c5692...43c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #8 Skrevet 4. juni 2017 Jeg har en mann som sliter med å mestre negative følelser. Dvs. at han gjerne denger til en ting eller overreagerer med å "eksplodere" for ting som egentlig er bagateller. Han har også en tendens til å f.eks banne foran barna eller bruke si "hold kjeft". Noen av disse tingene er i fortid, han sier f.eks ikke "hold kjeft" lenger, men kan fremdeles banne eller denge til ting i frustrasjon. Før har han også f.eks dyttet meg fysisk bort når han ble sint på meg, da tok jeg et gedigent oppgjør med han og sa at jeg måtte flytte med barna (som da var helt små) om han ikke klarte å være i konflikt uten å ta i meg fysisk. Han overreagerer relativt ofte enda, men jobber med seg selv. Barna har kommentert flere ganger at de syns han er for sint for småting og han tar det til seg. Han ser selv at de kan ta etter ham og brøle når de er sinte, han er enig med meg i at han ikke kan vente at de skal klare det han ikke klarer. Det har også vært en vekker for han. I perioder har han søkt hjelp hos psykolog, problemet er jo at han aldri lærte å håndtere disse følelsene som barn, men heller undertrykte dem. Jeg avskriver han ikke av den grunn. Det ER ikke greit, men ingen er perfekte. Mannen er snill, han er en god far og han har selvinnsikt. Så lenge jeg vurderer at vi alle har det bedre sammen enn fra hverandre, så går jeg ikke. Jeg lar han vite det om jeg syns han pusher grensene, men om han plutselig skulle miste kontrollen hadde jeg selvsagt tatt dem med meg og flyttet. Mange har et svart/hvitt syn på slikt, så jeg venter vel at noen vil si at jeg burde forlate han. Anonymkode: bd259...212
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #9 Skrevet 4. juni 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er mye krangler, så erdetvel bare å snakke med mannen om det? Sier han "hold kjef" så er han vel lei. Jeg sier det om jeg er dritt lei nagingen. Da smeller jeg ut et "hold kjeft! Orker kkke høre på deg". Tenåringer som hater foreldre er ikke spesielt uvanlig. Jeg er hatet ukentlig, men er ingen dårlig forelder. Ofte hater tenåringene de foreldrene som svarer de med samme mynt. Her er det en som hater meg og en som hater far. De hater den de er mest lik, men ingen av oss er dårlige foreldre. Jeg er mye mer tydelig enn mannen i diskusjoner og kan, som sagt, si "hold kjeft" når han maser om et eller annet jeg ikke orker høre mer om. Ingen av oss svimer av av det. Det er i alle fall ikke årsak til skilsmisse. Man kan bare gjøre noe med egen adferd, ikke med andres, så start med deg selv og endre på hvordan du reagerer på hva han soer og se om det funker. Hvis han sier "hold kjeft" til deg, så kan du feks svare "om du hadde sagt at du elsket med like mye som du ba meg holde kjeft....... JEG elsker i alle fall deg".. se hva som skjer. Kanskje han tenker seg om hvis du stopper krangelen før den starter Anonymkode: c0e28...35f Å vise sin partner forakt og manglende respekt er ikke forenlig med et sunt forhold, i min bok. Anonymkode: 172f3...181
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #10 Skrevet 4. juni 2017 Det har aldri skjedd og kommer ikke til å skje. Enkelt og greit. Ordet du leter etter er : Respekt! Anonymkode: 5572f...996
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #11 Skrevet 5. juni 2017 Jeg tror jeg hadde dratt på ferie først jeg. Når dere har vært sammen sååå lenge klarer dere nok 2 mnd til. Anonymkode: 53c31...8a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå