Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 Hei, Håper noen har tips eller råd. Jeg har fått malt alle mine gulv av en maler som tok betalt for å slipe furugulvet som var lakkert, for så å påføre 3 strøk med maling. Han hadde to priser. En pris for en slett jobb og en annen pris for en ordenltig jobb. Jeg valgte det siste. Nå viser det seg at han ikke har slipt gulvet før han malte det. Det ser også ut som om han bare har malt et strøk. Gulvet flasser og man ser rett inn i lakken som ikke er slipt. Er det noen som har råd for fremdrift? Bør jeg gå til forbrukerrådet? Takker for svar. Oppgitt over dette.. Anonymkode: c9107...97a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 Du valgte en maler som hadde et tilbud om slett jobb? Unnskyld, men 😂 Anonymkode: a87ba...cd6
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 Har du betalt svart? Anonymkode: 1c963...c26
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #4 Skrevet 3. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du valgte en maler som hadde et tilbud om slett jobb? Unnskyld, men 😂 Anonymkode: a87ba...cd6 Han ga meg to priser. En rimelig løsning og en mer kostbar løsning. Den kostbare løsningen skulle omfatte sliping av lakkert gulv, samt tre strøk, De har ikke slipt men malt oppå lakkert gulv. Ett strøk! Anonymkode: c9107...97a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #5 Skrevet 3. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har du betalt svart? Anonymkode: 1c963...c26 Nei, har ikke betalt svart. Og han sier nå at han er uføretrygdet/. Han dreiv enkeltmannsforetak Anonymkode: c9107...97a
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #6 Skrevet 3. juni 2017 Du har vel ikke betalt dem alt de skulle ha? Ikke betal dem mer før de har gjort jobben ordentlig. Hvis han er uføretrygdet kan han vel ikke jobbe i tillegg og da er det nok svart uansett hva dere har blitt enige om. Har du fått faktura og betalt inn på konto? Da har du ditt på det rene. Har du betalt kontant har du ikke bare tapt pengene dine, men kan også måtte betale inn skatt++til staten hvis beløpet et høyt nok. Hvis du har kontakt og det av betalingen du har gjort er gjort med faktura, kan du klage til forbrukerrådet. Anonymkode: 4529a...52d
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #7 Skrevet 3. juni 2017 Du må jo starte med å reklamere til han som utførte jobben. Vis til avtalen dere inngikk, og be dem komme tilbake og gjøre jobben slik dere avtalte. Fører ikke det frem kan du fremme krav om å få beløpet refundert, da produktet ikke er som avtalt. Så lenge du kan fremvise dokumentasjon på hva dere ble enige om og hva du har betalt så bør det være en enkel sak. Uføre kan forresten tjene inntil en eller annen sum i året (1,5 G tror jeg) uten trekk i trygda, så det trenger ikke være noe snusk med firma/skatt/moms. Anonymkode: 3e24f...4d6
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #8 Skrevet 3. juni 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har vel ikke betalt dem alt de skulle ha? Ikke betal dem mer før de har gjort jobben ordentlig. Hvis han er uføretrygdet kan han vel ikke jobbe i tillegg og da er det nok svart uansett hva dere har blitt enige om. Har du fått faktura og betalt inn på konto? Da har du ditt på det rene. Har du betalt kontant har du ikke bare tapt pengene dine, men kan også måtte betale inn skatt++til staten hvis beløpet et høyt nok. Hvis du har kontakt og det av betalingen du har gjort er gjort med faktura, kan du klage til forbrukerrådet. Anonymkode: 4529a...52d Takk, skal kontakte forbrukerrådet. Han har blitt uføretrygdet i etterkant og jeg betalte alt, kunne ikke se at jeg var lurt før malingen flasset av. Arbeidet ble gjort for 2 år siden og resultatet viser igjen først nå. Han ble uføretrygdet ifjor. Jeg har betalt til bankkonto til et personlig foretak som var registrert i mva registeret men som er slettet nå. Anonymkode: c9107...97a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #9 Skrevet 4. juni 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har vel ikke betalt dem alt de skulle ha? Ikke betal dem mer før de har gjort jobben ordentlig. Hvis han er uføretrygdet kan han vel ikke jobbe i tillegg og da er det nok svart uansett hva dere har blitt enige om. Har du fått faktura og betalt inn på konto? Da har du ditt på det rene. Har du betalt kontant har du ikke bare tapt pengene dine, men kan også måtte betale inn skatt++til staten hvis beløpet et høyt nok. Hvis du har kontakt og det av betalingen du har gjort er gjort med faktura, kan du klage til forbrukerrådet. Anonymkode: 4529a...52d Ikke skriv noe du ikke har peiling på! Som iføre har du faktisk lov å jobbe ved siden av! Loven ble endret for en stund siden. Anonymkode: 5b09c...1ef
Lolitalolita Skrevet 4. juni 2017 #10 Skrevet 4. juni 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk, skal kontakte forbrukerrådet. Han har blitt uføretrygdet i etterkant og jeg betalte alt, kunne ikke se at jeg var lurt før malingen flasset av. Arbeidet ble gjort for 2 år siden og resultatet viser igjen først nå. Han ble uføretrygdet ifjor. Jeg har betalt til bankkonto til et personlig foretak som var registrert i mva registeret men som er slettet nå. Anonymkode: c9107...97a Hvor lenge hadde du tenkt at ett malt gulv skal holde ved normal bruk? Hvis du ikke har sett slitasje før nå, etter to år, så syns jeg vel egentlig at jobben var godt utført! De jeg kjenner med malte innegulv tar høyde for å male om hvert andre år - med mindre man syns det er greit med riper og skraper.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #11 Skrevet 4. juni 2017 Jeg har selv pusset og malt mine tregulv i huset. Dette er 7år siden og gulvene har ved vanlig slitasje, enda ikke begynt å flasse. Synest 2 år var kort tid før slitasjeskader begynnete å melde seg... hadde klaget. Hvis du har betalt via nettbank, så skal kvitteringene dine ligge i arkivet, selv om det er 2 år siden.. Anonymkode: 2d6f4...492
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå