Gå til innhold

Hjelpe til i komfirmasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis DU skulle bedt en annen person om hjelp til servering o.l i ditt barna komfirmasjon,ville du betalt vedkommende noe? Og eventuelt hva? Er snakk om 5-6 timer en lørdag.. 

Anonymkode: 50986...aad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fremt det ikke er en "avtale" mellom venner om å hjelpe til i hverandres barns konfirmasjoner, ville jeg gitt kanskje et universalgavekort på 500 kroner, 1 vinflaske og en blomst f.eks. Til venner er det vel ingen som forventer betaling (jeg hadde ikke gjort det), men alltid hyggelig å få en oppmerksomhet som "monner litt" og ikke en type ildtopp fra Rema og en pose drops.

Anonymkode: e68e8...1ca

Skrevet

Jeg har ikke betalt, eller forventet å få betalt. Å hjelpe til i koNfirmasjon er hyggelig. 

Skrevet

Synes det er forskjell på hvem som hjelper til. Jeg hadde ikke forventet å få noe igjen av en venninne, men hadde jeg spurt en klassekamerat av et av barna så hadde jeg betalt ungdommen.

Anonymkode: be1f0...5f6

Skrevet

Det spørs hvem den andre personen er.  Venner hjelper hverandre om det går begge veier, det samme gjør nær familie. Mens andre ville jeg ha betalt. For en 5-6 timers hjelp ville jeg nok ha betalt en plass mellom 800 og 1000 kroner. En venninne ville jeg nok ha gitt en liten "Takk for hjelpen"-gave i form av en fin blomst, en flaske vin eller to eller andre godsaker.

Skrevet

Tenker også det kommer an på hvem man spør... Er det en venninne eller annen voksen i full jobb med grei økonomi er det litt rart å skulle betale noen hundrelapper - men kanskje en annen gave ville være hyggelig. Jeg ville ikke forventet noe betaling om jeg hjalp til i konfirmasjon for venninnes barn...

Samtidig: mener jeg leste en tråd her inne (kan ha vært i fjor) med ei som var sjokkert for at hun ikke fikk betalt noe etter å ha hjulpet til :P har vedkommende egne barn som skal konfirmeres innen noen år kan man på forhånd tilby seg/avtale at man selv hjelper til når denne/disse skal konfirmeres? 

Når jeg var 17 ble jeg spurt om å hjelpe til i konfirmasjon (kjente ikke familien, det var min tante som formidlet/tipset de). Var vgs-elev og bodde på hybel - fikk 1000kr. Det var mer enn matbudsjettet mitt på 2 uker, så de pengene ble jeg mildt sagt glad for 😄 

Anonymkode: 1fb1f...838

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...