Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 Hvis DU skulle bedt en annen person om hjelp til servering o.l i ditt barna komfirmasjon,ville du betalt vedkommende noe? Og eventuelt hva? Er snakk om 5-6 timer en lørdag.. Anonymkode: 50986...aad
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 Så fremt det ikke er en "avtale" mellom venner om å hjelpe til i hverandres barns konfirmasjoner, ville jeg gitt kanskje et universalgavekort på 500 kroner, 1 vinflaske og en blomst f.eks. Til venner er det vel ingen som forventer betaling (jeg hadde ikke gjort det), men alltid hyggelig å få en oppmerksomhet som "monner litt" og ikke en type ildtopp fra Rema og en pose drops. Anonymkode: e68e8...1ca
amandine Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 Jeg har ikke betalt, eller forventet å få betalt. Å hjelpe til i koNfirmasjon er hyggelig.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #4 Skrevet 3. juni 2017 Synes det er forskjell på hvem som hjelper til. Jeg hadde ikke forventet å få noe igjen av en venninne, men hadde jeg spurt en klassekamerat av et av barna så hadde jeg betalt ungdommen. Anonymkode: be1f0...5f6
Yellow Brick Road Skrevet 3. juni 2017 #5 Skrevet 3. juni 2017 Det spørs hvem den andre personen er. Venner hjelper hverandre om det går begge veier, det samme gjør nær familie. Mens andre ville jeg ha betalt. For en 5-6 timers hjelp ville jeg nok ha betalt en plass mellom 800 og 1000 kroner. En venninne ville jeg nok ha gitt en liten "Takk for hjelpen"-gave i form av en fin blomst, en flaske vin eller to eller andre godsaker.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #6 Skrevet 4. juni 2017 Tenker også det kommer an på hvem man spør... Er det en venninne eller annen voksen i full jobb med grei økonomi er det litt rart å skulle betale noen hundrelapper - men kanskje en annen gave ville være hyggelig. Jeg ville ikke forventet noe betaling om jeg hjalp til i konfirmasjon for venninnes barn... Samtidig: mener jeg leste en tråd her inne (kan ha vært i fjor) med ei som var sjokkert for at hun ikke fikk betalt noe etter å ha hjulpet til har vedkommende egne barn som skal konfirmeres innen noen år kan man på forhånd tilby seg/avtale at man selv hjelper til når denne/disse skal konfirmeres? Når jeg var 17 ble jeg spurt om å hjelpe til i konfirmasjon (kjente ikke familien, det var min tante som formidlet/tipset de). Var vgs-elev og bodde på hybel - fikk 1000kr. Det var mer enn matbudsjettet mitt på 2 uker, så de pengene ble jeg mildt sagt glad for 😄 Anonymkode: 1fb1f...838
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå