Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 Har du tatoveringer, hvor vondt var det? Er det noen steder på kroppen som er vondere enn andre? Anonymkode: d2c9d...751
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 Jeg har mange, og har jobbet som tatovør. Min erfaring er at den første går veldig greit fordi man er så full av spenning og adrenalin Jo oftere man tar, jo vondere blir det, men det er selvfølgelig noen steder på kroppen som er bedre enn andre. Steder med tynn hud og mye bein er vondest (fingre, hender, bryst, fot, ribbein osv.), så er det stedene med tynn hud men med fett, minst vondt er det på de stedene hvor det er "vanlig" hud OG fett, som på utsiden av overarmen f.eks. Et triks for å finne ut av hvor det mest sannsynlig gjør vondest er å stryke deg over kroppen lett med én finger, der det er følsomt vil du mest sannsynlig kjenne nålene godt Anonymkode: 89181...791
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har mange, og har jobbet som tatovør. Min erfaring er at den første går veldig greit fordi man er så full av spenning og adrenalin Jo oftere man tar, jo vondere blir det, men det er selvfølgelig noen steder på kroppen som er bedre enn andre. Steder med tynn hud og mye bein er vondest (fingre, hender, bryst, fot, ribbein osv.), så er det stedene med tynn hud men med fett, minst vondt er det på de stedene hvor det er "vanlig" hud OG fett, som på utsiden av overarmen f.eks. Et triks for å finne ut av hvor det mest sannsynlig gjør vondest er å stryke deg over kroppen lett med én finger, der det er følsomt vil du mest sannsynlig kjenne nålene godt Anonymkode: 89181...791 Takk for svar Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor blir det vondere jo oftere man tar. Blir man ikke litt "vant" til smerten etterhvert? Hud og fett ja, da burde egentlig magen være perfekt da hehe. Hendte det at noen ble dårlige når du tatoverte de? Jeg har så lyst på tatovering, men jeg blir ofte dårlig når det er sterke smerter Hi Anonymkode: d2c9d...751
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #4 Skrevet 3. juni 2017 Har du tryna av sykkelen og fått et skikkelig skrubbsår av å treffe asfalten? Sånn synes jeg det kjennes ut. Vondt, men ikke uleselig vondt. Anonymkode: 105fe...1c8
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #5 Skrevet 3. juni 2017 Forventet verre. Gjorde det på ankelen. Ubehagelig ja, men kunne lett gjort det igjen. Skal gjøre det igjen, og kommer ikke til å grue meg. Anonymkode: 0491b...7f8
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #6 Skrevet 3. juni 2017 Jeg tror det er forskjellig fra menneske til menneske hvor følsom man er. Jeg har en tatovering på innsiden av håndleddet og alle tror det gjorde så vondt fordi det er så tynn hud der, men det gjorde ikke særlig vondt. Anonymkode: 38cf9...323
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #7 Skrevet 3. juni 2017 Jeg har 3 små og 1 stor ( fra kneet og nesten ned til ankelen). Den på skulderen husker jeg at jeg nesten ikke kjente, den på hofta kjente jeg veldig godt men gjor ikke så veldig vondt. En liten en bak på ene leggen gjor ganske vondt, men den tok bare 30 min. Den jeg tok nå for ca 4 uker siden forventet jeg at kom til å gjøre ganske vondt. Han sa ifra at den kom til ågjøre vondt da den var over et ganske så stort område. Så jeg satt og ventet på smerten. Først tok han omrisset, så fyllet og ette rhvert skyggeleggingen. Etter 4 timer så var han ferdig, og jeg var veldig lettet. Gjor ikke noe spes vondt. Self kjenner man det, men denne gjor ikke noe vondt. Så sparer nå til neste.. Men husk at det kommer ann på hvor du skal ha den, hvor stor den er og din smerteteskel.. Lykke til, Anonymkode: 5b2c4...d32
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #8 Skrevet 3. juni 2017 Har ei på hele underarmen, denne var ikke særlig vond i det hele tatt. Tok også nylig ei øverst på ryggen/nakken og uti kantene kjentes det. De første minuttene vurderte jeg om hvorvidt det var lurt å gi seg mens det enda bare var noen streker - men det gikk over ;-) Denne ble fylt i og er hel sort, men det gikk greit. Anonymkode: 96599...2c2
Mumua Skrevet 3. juni 2017 #9 Skrevet 3. juni 2017 Har 8 stk, 3 ganske store. Nærmest albuen synes jeg var vondest og helt nederst på foten, da føltes det som om nåla gikk inni beinet og det dirret voldsomt. Men overhodet ikke problematisk, det varer jo ikke så lenge av gangen på hver plass.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #10 Skrevet 3. juni 2017 Jeg har fem, og det er stor forskjell på smertene ved tatoveringene mine. Det er vondere å ta farge enn bare svart, fordi tatovøren går over huden flere ganger for å så jevn farge. Jeg har en med farger på ribbeina, omtrent 10x10 cm, og den var så vondt at jeg måtte be om pause flere ganger. Kjentes ut som hun som tatoverte stakk nålene helt til hjertet. Vondt! Tok siden en tekst på ribbeina også, og den var langt fra like vond. Litt som pirking i huden. Har også en på ankelen der sittestillingen gjorde mer vondt enn selve tatoveringen, og en liten en på håndleddet som såvidt gjorde vondt. Litt som å skrape neglen på huden. Begge uten farge. Har også sleeve, med masse farge og detaljer. Den var vond, men mest godt vondt. Jeg synes det var deilig å kjenne smerten og samtidig klare å jobbe seg gjennom den. Vondest rundt albuen og inni der man tar blodprøver. Anonymkode: f7aab...a46
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #11 Skrevet 3. juni 2017 Tusen takk for alle svar, fint å høre andres erfaringer Pleier man å sitte eller ligge mens man blir tatovert? Hodet mitt har ikke så mye problemer med å takle smerte i seg selv, men kroppen min reagerer ganske kraftig til tider. Jeg har gått rett i bakken av armbrudd blant annet. Jeg har så lyst på taovering, men vil jo ikke skremme tatovøren heller Hi Anonymkode: d2c9d...751
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #12 Skrevet 3. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for alle svar, fint å høre andres erfaringer Pleier man å sitte eller ligge mens man blir tatovert? Hodet mitt har ikke så mye problemer med å takle smerte i seg selv, men kroppen min reagerer ganske kraftig til tider. Jeg har gått rett i bakken av armbrudd blant annet. Jeg har så lyst på taovering, men vil jo ikke skremme tatovøren heller Hi Anonymkode: d2c9d...751 Jeg satt da jeg tok på armene og ankelen, men lå på siden da jeg tok ribbeina. Hvordan du skal ligge eller sitte kommer an på hvor du skal tatoveres, og hva tatovøren foretrekker. Jeg vil tro de går bedre enn et armbrudd for deg. Her er du jo innstilt på hva du skal gjøre, og kan forberede seg - noe jeg regner med du ikke var det da du brakk armen. Å tatovere seg er noe helt annet, og jeg er sikker på at du vil klare deg helt fint =) Hvor vil du ta? Er vel best å ta en liten en først, og ikke kjøre full sleeve eller noe Anonymkode: f7aab...a46
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #13 Skrevet 3. juni 2017 Hehe, ta en tur på youtube og søk etter tatoo passout Du er i tilfelle ikke den første som svimer av pga nålene.... Anonymkode: 105fe...1c8
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #14 Skrevet 3. juni 2017 Jeg har bare en da.... (Foreløpig) Den er på overarmen, nokså stor, men var IKKE vondt i det hele tatt!! Anonymkode: 974be...731
skjotta Skrevet 3. juni 2017 #15 Skrevet 3. juni 2017 Mange ting spiller inn når det kommer til tatovering og smerte. Hvor flink er tatovøren? Hvordan er designet? (konturene er vondere enn fyll og skygge, farge vondere enn svart) plassering? Men det er garantert ikke godt 🤣 Selv synes jeg den jeg har oppå foten var mest smertefull mens den jeg har i nakken/ned mellom skulderbladene var eklest. (Når nåla gikk over nakkevirvlene dirret alt inni hodet mitt🤣🤣)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #16 Skrevet 4. juni 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg satt da jeg tok på armene og ankelen, men lå på siden da jeg tok ribbeina. Hvordan du skal ligge eller sitte kommer an på hvor du skal tatoveres, og hva tatovøren foretrekker. Jeg vil tro de går bedre enn et armbrudd for deg. Her er du jo innstilt på hva du skal gjøre, og kan forberede seg - noe jeg regner med du ikke var det da du brakk armen. Å tatovere seg er noe helt annet, og jeg er sikker på at du vil klare deg helt fint =) Hvor vil du ta? Er vel best å ta en liten en først, og ikke kjøre full sleeve eller noe Anonymkode: f7aab...a46 Hehe, det er sant, var ikke forberedt ved armbrudd nei Jeg ønsker egentlig en litt stor på siden, som går enten litt fremover eller bakover (mellom mage og rygg). Noe sånn type som dette, men ikke fullt så store figurer, kanskje og i svart/hvit : http://bloggfiler.no/bmy.blogg.no/images/1183167-9-1307377320365.jpg Hvor mye tror dere en sånn størrelse kan koste? Men jeg tror kanskje jeg skal teste med en liten først, da tenker jeg nede på ankelen. Hi Anonymkode: d2c9d...751
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #17 Skrevet 4. juni 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe, det er sant, var ikke forberedt ved armbrudd nei Jeg ønsker egentlig en litt stor på siden, som går enten litt fremover eller bakover (mellom mage og rygg). Noe sånn type som dette, men ikke fullt så store figurer, kanskje og i svart/hvit : http://bloggfiler.no/bmy.blogg.no/images/1183167-9-1307377320365.jpg Hvor mye tror dere en sånn størrelse kan koste? Men jeg tror kanskje jeg skal teste med en liten først, da tenker jeg nede på ankelen. Hi Anonymkode: d2c9d...751 Ang. pris er det vanskelig å svare deg. Det kommer an på forarbeidet, tatoveringstiden og hvor erfaren/flink tatovøren er. Er vanskelig for tatovøren også å svare deg helt konkret på prisen, men han eller hun kan deg en ca. pris når du forteller hva du vil ha. Et tips hvis du skal vise den sommerfugltatoveringen som et utgangspunkt er å printe den ut, helst i 1:1 størrelse. Alle de som har tatovering meg har bedt om det, og blir litt oppgitt når noen kommer med et bilde på mobilen, som er mye mindre enn det man vil ha. Anonymkode: f7aab...a46
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #18 Skrevet 4. juni 2017 Kjæresten min er tattovør, han sier han ville tatt rundt 7000-8000 for den akkurat slik som på bildet i samme str med farge. Anonymkode: 96599...2c2
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #19 Skrevet 4. juni 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ang. pris er det vanskelig å svare deg. Det kommer an på forarbeidet, tatoveringstiden og hvor erfaren/flink tatovøren er. Er vanskelig for tatovøren også å svare deg helt konkret på prisen, men han eller hun kan deg en ca. pris når du forteller hva du vil ha. Et tips hvis du skal vise den sommerfugltatoveringen som et utgangspunkt er å printe den ut, helst i 1:1 størrelse. Alle de som har tatovering meg har bedt om det, og blir litt oppgitt når noen kommer med et bilde på mobilen, som er mye mindre enn det man vil ha. Anonymkode: f7aab...a46 Med 1:1,så mener du den størrelsen jeg vil ha? Anonymkode: d2c9d...751
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #20 Skrevet 4. juni 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjæresten min er tattovør, han sier han ville tatt rundt 7000-8000 for den akkurat slik som på bildet i samme str med farge. Anonymkode: 96599...2c2 Såpass ja, får bare spare Er det dyrere med farge enn med sort-hvitt? hi Anonymkode: d2c9d...751
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #21 Skrevet 4. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Med 1:1,så mener du den størrelsen jeg vil ha? Anonymkode: d2c9d...751 Ja. Det er nok ikke såå nøye, selv om det blir lettere for tatovøren, men det hjelper lite å komme med et lite bilde på telefonen. Det er ikke lett å jobbe med det for tatovøren, nødvendigvis. Vil tro de fleste tar imot mail da =) Anonymkode: f7aab...a46
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #22 Skrevet 4. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Såpass ja, får bare spare Er det dyrere med farge enn med sort-hvitt? hi Anonymkode: d2c9d...751 Det er ikke blekket man betaler for, men arbeidet. Farge trenger mer arbeid, og blir derfor dyrere. Sa forrige tatovøren min Anonymkode: f7aab...a46
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #23 Skrevet 4. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Såpass ja, får bare spare Er det dyrere med farge enn med sort-hvitt? hi Anonymkode: d2c9d...751 Bare fordi det krever mer arbeid. Men det er det samme om det fylles med farge eller sort. Anonymkode: 96599...2c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå