Gå til innhold

Dere som er overvektige, har dere noen gang..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...vurdert å stort sett lage mat dere ikke liker? På den måten vil dere ikke overspise?

Overvekt koster samfunnet altfor mye, det er en stor, dog unødvendig belasting. 

Anonymkode: 77448...9f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke være så dum og kunnskapsløs som du fremstår som her, Hi?

Anonymkode: eb746...a05

Skrevet

Og du forventer å få skikkelige svar, med den måten å stille spørsmålet på??

Anonymkode: 4f674...a26

Skrevet

😂😂😂😂😂😂😂

Skrevet

Nei, det har jeg aldri vurdert.

Anonymkode: 00b37...39d

Skrevet

Å herregud. Vent med å svare til popcornet mitt er klart..... 

🏃🏻🌽🍿

KLAR 👩🏼‍💻

Anonymkode: 665cc...9f5

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🏃🏻🌽🍿

KLAR 👩🏼‍💻

🤣🤣🤣

Anonymkode: 00036...938

Skrevet

Så alle skikkelig tynne mennesker er egentlig bare ekstremt dårlige til å lage mat? 😁😁😁

Anonymkode: b184d...d7a

Skrevet

Jeg blir skremt av holdningene til flere i enkelte tråder 

Anonymkode: 7c24c...6be

Skrevet

Når jeg veide 150 kg og bestemte meg for å gå ned i vekt, så startet jeg med å prioritere mer tid på mat. Jeg prøvde ut masse oppskrifter og mattyper jeg aldri hadde smakt før. Jeg spiste masse dritt før, nå spiser jeg ikke ting som jeg ikke virkelig liker. Jeg spiser ikke kake eller sjokolade bare fordi noen tok med på jobben. Jeg holder gjerne ut en time ekstra til middag enn å kjøpe en pose boller eller no sånt på vei hjem. Jeg er nå normalvektig:)

Anonymkode: c3909...708

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så alle skikkelig tynne mennesker er egentlig bare ekstremt dårlige til å lage mat? 😁😁😁

Hi her

Nei, ikke nødvendigvis. Det handler om selvkontroll. Og når man ikke har det, da er det på tide å gjøre noe drastisk..

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir skremt av holdningene til flere i enkelte tråder 

Anonymkode: 7c24c...6be

At enkelte er lei av kostnaden overvekt fører til?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Nei, ikke nødvendigvis. Det handler om selvkontroll. Og når man ikke har det, da er det på tide å gjøre noe drastisk..

Jeg gjorde noe drastisk, men det endte i spiseforstyrrelse som igjen koster samfunnet. Hvis du er så enkel at du tror at overvekt ganske enkelt handler om selvkontroll, så er det på tide DU gjør noe drastisk!

Anonymkode: e817d...bf8

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Alle tynne mennesker har ikke selvkontroll. Rent tøv. Mye handler om biologi og kjemi og så kommer det psykiske og sosiale stigmaer i tillegg. En festlig blanding. Å bare si at folk skal lage mat de ikke liker for å bli tynne er det til dags dato dummeste forslag jeg har hørt på denne fronten. Beklager.

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Skal du diskutere dette, så burde du i det minste ha et snev av peiling på hva du snakker om

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle tynne mennesker har ikke selvkontroll. Rent tøv. Mye handler om biologi og kjemi og så kommer det psykiske og sosiale stigmaer i tillegg. En festlig blanding. Å bare si at folk skal lage mat de ikke liker for å bli tynne er det til dags dato dummeste forslag jeg har hørt på denne fronten. Beklager.

Nytt forslag: 

Alld overvektige blir fratatt mye av lønnen, slik at de ikke har penger til all drittmaten de spiser. Ikke mange overvektige i Norge for 100 år siden. Hva kommer det av mon tro? 🤔

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nytt forslag: 

Alld overvektige blir fratatt mye av lønnen, slik at de ikke har penger til all drittmaten de spiser. Ikke mange overvektige i Norge for 100 år siden. Hva kommer det av mon tro? 🤔

Det var mange feilernærte og underernærte mennesker og mennesker som ble tidlig fysisk gamle grunnet kombinasjonen dårlig kosthold og hard jobbing. Er det det du vil tilbake til? Dessuten er frukt og grønt i store deler av landet ikke billig mat...

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nytt forslag: 

Du bekrefter jo bare dine manglende kunnskaper.

Er dessuten ikke vanskelig å forstå hvilket nick som er Hi her i tråden.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bekrefter jo bare dine manglende kunnskaper.

Er dessuten ikke vanskelig å forstå hvilket nick som er Hi her i tråden.

Det er ganske gjennomskuelig ja

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nytt forslag: 

Vel.... nå er det dog slik at drittmat koster mindre enn sunn mat så det hadde ikke hjulpet stort.

Anonymkode: b1061...71e

Skrevet

Så kjedelig. 

Skal du prøve å få liv på sidene her bør du snakke om ting du har et snev av kunnskap om. 

Sånn for oss alles del. 

Anonymkode: 07635...6c5

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

🏃🏻🌽🍿

KLAR 👩🏼‍💻

Dette er selvsagt heeeelt greit hvis du enten

- er overvektig, men ikke liker popcorn, eller

- er tynn.

Tynne mennesker trenger ikke ta vare på helsa si, da deres livsstilssykdommer tross alt er en nødvendig samfunnskostnad. Overvektige har derimot å holde seg friske, eller så kan de takke seg selv.

:ironi:

Skrevet

Hi her

Hva sier man til foreldre med feite barn? Jo, det er ditt ansvar hva de putter i munnen. IKKE ha usunn mat i hjemmet. På tide at også voksne følger dette rådet selv?

Gjest Antarctica
Skrevet

Oj, oj, oj. 

De fete. Den siste paria. De eneste man fortsatt kan snakke stygt om og slippe unna med det. 

Jaja. Eva Braun, du skal bare vite, hvis du her på forumet bekjenner å ha vært stygg med barna dine, at du er en dårlig mor, at du ikke klarer å ta vare på dem på et skikkelig vis - så vil folk gi deg omsorg, råd og hjelp. De vil fortelle deg at vi alle er svake og feilbarlige, det ligger i vår menneskelige natur. 

Hvis du forteller at du drikker for mye: likeledes. Du vil oversvømmes av solidaritetserklæringer, berømmes for din selvinnsikt og få tips om hvem du skal gå til.

Eller fortell at du i et øyeblikks desperasjon har ligget med en kollega og sviktet mannen din. Du vil bli forstått. Vi gjenkjenner tross alt djevelen i oss selv! Den som frister oss svake mennesker.

Men prøv å fortelle at du er tjukk, bekjenn å ha vært stygg med kroppen din, at du ikke klarer å ta vare på den på et skikkelig vis - DA, du. Da skal skammen dyrkes. Ingen ting er syndigere, skitnere, frekkere, mer nedrig og stygt, enn lysten på mat.

Fedme er blitt 2000-tallets horeri. Du kan dømmes, og dømmes hardt. Ligg med hvem du vil, men ikke spis mer enn at kroppen din kan passere som kontrollert, ryddig, velstelt, dydig. Altså, matdydig. For i dag er det frekkere å putte feil ting inn i munnen enn å putte feil ting inn i skrittet. 

Påskuddet som brukes er "samfunnsmedisin". Men det er jo bare piss. For 100 år siden (og for 70 år siden) drev man med både sterilisering og kastraksjon av kvinner med "feil" type seksualitet og feil type atferd. Påskuddet var også dengang samfunnsmedisin - de kalte det eugenikk.

Men grunnen var, da som nå, moralisme. Fokuset er bare flyttet til en annen kroppsåpning. Du opererer i god gammel tradisjon, Eva. Lite originalt. Men selvsagt egnet til å provosere en del. Bare at - hvorfor så lite raffinement? Er du ikke stiligere enn som så? For å herme etter pastorer og rasehygienikere er vel dypest sett ganske...vulgært.

Skrevet
2 minutter siden, Pashla skrev:

Oj, oj, oj. 

De fete. Den siste paria. De eneste man fortsatt kan snakke stygt om og slippe unna med det. 

Jaja. Eva Braun, du skal bare vite, hvis du her på forumet bekjenner å ha vært stygg med barna dine, at du er en dårlig mor, at du ikke klarer å ta vare på dem på et skikkelig vis - så vil folk gi deg omsorg, råd og hjelp. De vil fortelle deg at vi alle er svake og feilbarlige, det ligger i vår menneskelige natur. 

Hvis du forteller at du drikker for mye: likeledes. Du vil oversvømmes av solidaritetserklæringer, berømmes for din selvinnsikt og få tips om hvem du skal gå til.

Eller fortell at du i et øyeblikks desperasjon har ligget med en kollega og sviktet mannen din. Du vil bli forstått. Vi gjenkjenner tross alt djevelen i oss selv! Den som frister oss svake mennesker.

Men prøv å fortelle at du er tjukk, bekjenn å ha vært stygg med kroppen din, at du ikke klarer å ta vare på den på et skikkelig vis - DA, du. Da skal skammen dyrkes. Ingen ting er syndigere, skitnere, frekkere, mer nedrig og stygt, enn lysten på mat.

Fedme er blitt 2000-tallets horeri. Du kan dømmes, og dømmes hardt. Ligg med hvem du vil, men ikke spis mer enn at kroppen din kan passere som kontrollert, ryddig, velstelt, dydig. Altså, matdydig. For i dag er det frekkere å putte feil ting inn i munnen enn å putte feil ting inn i skrittet. 

Påskuddet som brukes er "samfunnsmedisin". Men det er jo bare piss. For 100 år siden (og for 70 år siden) drev man med både sterilisering og kastraksjon av kvinner med "feil" type seksualitet og feil type atferd. Påskuddet var også dengang samfunnsmedisin - de kalte det eugenikk.

Men grunnen var, da som nå, moralisme. Fokuset er bare flyttet til en annen kroppsåpning. Du opererer i god gammel tradisjon, Eva. Lite originalt. Men selvsagt egnet til å provosere en del. Bare at - hvorfor så lite raffinement? Er du ikke stiligere enn som så? For å herme etter pastorer og rasehygienikere er vel dypest sett ganske...vulgært.

😧Det eneste jeg sier er at det er så latterlig at fete skal gi råd til slanke.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...