Gå til innhold

flaut men klarer meg ikke økonomisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har utbet ca 20.000 pluss 2000 i barnetrygd.

Alene 80% med 3 barn alder 7 til 11 år. 

Huseie 9000

SFO 4400

Så kommer mobil, tv, nett,  strøm og bil.

Har søkt nav men får bare avslag.

Hva gjør en?

Anonymkode: 72b22...4e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du ikke bidrag?

Anonymkode: 9b433...5d9

Skrevet

Tre barn og to barnetrygder? Skulle du ikke hatt fire barnetrygder, altså 3880 kr?

Tv-abonnement er bare dumt, kutt det. Da er det bare nrk-lisens å betale. Får unga tilgang til netflix (99 kr mnd) i tillegg er de nok fornøyde.

Du må sepå om du har råd til bil. Jeg veit at det er vanskelig uten, men samtidig er det utrolig mange som ikke har råd til det.

Anonymkode: 8cb7e...263

Skrevet

Sier opp sfo og krever bidrag.

Skolebarn klarer seg fint noen timer hver dag.

Anonymkode: 6a2df...029

Skrevet

Om du er alene med tee barn har du vel nesten 4000,- i barnetrygd? Ikke enorm sum men hjelper vel litt. Hvor mye koster bil pr måned, kan du kutte ned på bensin/ bompenger. SFO er svinedyrt så du kan jo se frem imot når d er slutt. 

Regner med at du har sett over forsikringer, nett- og mobilbruk ifh til endre abonemment/ leverandør etc? 

Anonymkode: c962b...ea0

Skrevet

Og hvorfor får du bare 2000 kr i barnetrygd for tre barn?

Du skulle hatt baretrygd for en unge mer enn du har. Det blir 970*4 = 3880 kr

Anonymkode: 9b433...5d9

Skrevet

Søker gratis SFO-plass, eller sier den opp, og gir barnet en nøkkel. Bruk mobilen mindre, steng av nettet, bruk bilen mindre. Selg evt bilen og få deg en billigere modell. Bak brød.

Må du, så flytt i noe mindre. Jeg har mindre utbetalt enn du (fast) i måneden, har også 3 barn fra 7 til 16, og har ikke dårlig råd i det hele tatt. Men min husleie er det halve av din, og vi bruker ikke SFO.

Anonymkode: 4318c...f83

Skrevet

80% alene? Dvs far er inne i bildet?

Skrevet (endret)

Hvorfor har du bare 2 barnetrygder du skal hvertfall ha 3, og får du ikke bidrag? Reduser oppholdsbetaling i SFO.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Far har også barnetrygd. Har allerede halv pris på SFO.

Leier rekkehus via jobben med 3 soverom. Hvordan klare seg uten bil? Kronglete til jobb og aktiviteter til barna.

Ferie kan vj bare glemme år etter år..

Sjekket opp alt av forsikringer ol..

Skrevet

Min jente på 7 år klarer å være alene hjemme noen timer om dagen. Kan ikke 11 åringen ta litt ekstra ansvar med de to andre barna om du er sen hjem? Da sparer du jo masse.

Skrevet

Hvorfor får far til barna, barnetrygd for 2 av barna? Hvis han har de bare 20%. Og betaler han bidrag?

Anonymkode: e1a1c...ce1

Skrevet

Og hva med bostøtte?

Anonymkode: e1a1c...ce1

Skrevet
6 minutter siden, 1-2-3 <3 skrev:

Min jente på 7 år klarer å være alene hjemme noen timer om dagen. Kan ikke 11 åringen ta litt ekstra ansvar med de to andre barna om du er sen hjem? Da sparer du jo masse.

Eldste har autisme.

Skrevet

Har søkt bostøtte, avslag.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Eldste har autisme.

Ååå det forklarer jo saken 😊 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har søkt bostøtte, avslag.

Men når du har sagt fra deg to barnetrygder til en som bare har barna 20% er det jo selvvalgt å gå i minus.

Anonymkode: 8cb7e...263

Skrevet

Har ikke sagt fra meg. Eks søkte og fikk.

Skrevet

Hvorfor betaler ikke far bidrag? Når han i tillegg har barnetrygd? (det er gjerne noe du kan klage på til nav? Har han ikke barna 50% er det ingen grunn til at han skal ha barnetrygd. Alle barna har bostedadr hos deg håper jeg? ) 

Anonymkode: 81b95...475

Skrevet

Far skal da ikke ga barnetrygd om du har barna 80%, da sjal du ha barnetrygd som enslig forsørger

Har dere ikke meklingsattest på at du har barna 80%?

Om du har barna mest skal du ha støtte til sfo, en ekstra barnetrygd og bidrag. 

I tillegg skal du ha særfradrag på skatten som enslig forsørger 

Anonymkode: 3e4ef...7d6

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Far har også barnetrygd. Har allerede halv pris på SFO.

Leier rekkehus via jobben med 3 soverom. Hvordan klare seg uten bil? Kronglete til jobb og aktiviteter til barna.

Ferie kan vj bare glemme år etter år..

Sjekket opp alt av forsikringer ol..

Men hva skal han med barnetrygd??? Han har ungene 6 dager i mnd! Da skal han jo også betale halve sfo osv. Men du skal jo også ha bidragsforskudd fra nav om far ikke betaler. Her er det noe som ikke stemmer kjære deg...

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke sagt fra meg. Eks søkte og fikk.

På hvilket grunnlag?

Skrevet

Utfra at han ikke betaler bidrag og at han får halve barnetrygdbeløpet virker det som at nav tror dere har 50/50? Det må fikses. Kontakt nav på tirsdag og få igang en prosess. 

Anonymkode: 81b95...475

Skrevet

Hadde 50/50 en tid tilbake. Dette er omgjort i tingretten, nav er informert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...