Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #1 Skrevet 3. juni 2017 Jeg har fått en skade i hælen som gjør at jeg ikke kan løpe, hoppe eller gå raskt. Å st å på benet og gå rolig går helt fint. Vanligvis er jeg glad i å jogge. Det utgår for tiden. Er det noen som har tips til trening jeg kan gjøre hjemme eller ute som vedlikeholder kondisjonen? Jeg hater å sykle, men det er kanskje det som er alternativet nå. Svømming er ok, men det koster 140 kr pr gang (minimum) inntil vannet blir varmt nok til at jeg orker å trene i sjøen. Anonymkode: bc3d0...5d5
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #2 Skrevet 3. juni 2017 Romaskin er jo fint, om du har tilgang på det. Eller cardio-trening/puls uten hopp, på senter eller hjemme ved hjelp av YouTube. Anonymkode: e800b...658
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #3 Skrevet 3. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Romaskin er jo fint, om du har tilgang på det. Eller cardio-trening/puls uten hopp, på senter eller hjemme ved hjelp av YouTube. Anonymkode: e800b...658 Har desverre ikke romskip tilgjengelig, men vi har jo robåt. Det har jeg ikke tenkt på. Kajakk har vi også. Det var kanskje ikke så dumt. Uvant å tenke på det som trening, men det burde jo fungere Anonymkode: bc3d0...5d5
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #4 Skrevet 3. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har desverre ikke romskip tilgjengelig, men vi har jo robåt. Det har jeg ikke tenkt på. Kajakk har vi også. Det var kanskje ikke så dumt. Uvant å tenke på det som trening, men det burde jo fungere Anonymkode: bc3d0...5d5 Romskip =romaskin Har forsåvidt ikke noe romskip heller. Anonymkode: bc3d0...5d5
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #5 Skrevet 3. juni 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Romskip =romaskin Har forsåvidt ikke noe romskip heller. Anonymkode: bc3d0...5d5 Ha-ha... jeg lo godt av det romskipet ditt Ser du skriver at du ikke er så glad i å sykle, men kanskje dette kan få deg til å snu på det. Velg å bli glad i å sykle fordi det nå vil vedlikeholde formen din Og kajakk - tror ikke Verås Larsen vil være enig i at det ikke er trening Bare pass på at du tenker sikkerhet på sjøen, men det vet du sikkert alt om. Få med deg noen som også vil bruke kajakken til å trene mer målrettet og du kjenner andre med kajakk. Med både sykkel og kajakk kan du jo kjøpre supre intervaller. Finn deg f.eks. bakker hvor du kan sykle og ordentlig få opp pusten. Eller stille viker du kan padle frem og tilbake i intervaller. Husk å tøye hoftebøyeren og bakside lår godt etter du har vært i kajakk slik at du ikke får ryggproblemer av det. Tenk at dette er en super mulighet til å trene alternativt. Du kan trene masse stabilitet, du kan tøye og bli smidigere og du kan trene mer stykre i mage/rygg og skuldre/armer enn du ellers gjør. Så tar du f.eks. en svømmetime annenhver uke og tar deg ordentlig ut der, da vil du også kjenne at den andre treningen du gjør - styrke, sykling og kajakk - fremmer formen din. Trener du riktig nå mens du er i rehabilitering for foten/hælen så kan du faktisk være i bedre form etterpå enn du var før Anonymkode: 55fbd...92b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå