Gå til innhold

En måned siden fødsel, mye smerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle sier at smertene skal gi seg fort etter en fødsel. Det gjør det ikke her. Revnet kun grad 1 denne gangen i motsetning til grad 2 sist, men smertene er likevel veldig plagsomme. Det er vondt å sitte, gå, stå, løfte, gå på do, dusje og ligge i enkelte stillinger. Er hoven i deler av underlivet noen dager så det er veldig synlig, men andre dager er det kun vondt. Hvor lenge er det egentlig normalt å ha det vondt? Når er plagene nok til å be om hjelp? Jeg må ta smertestillende enkelte kvelder for å få sove. Jeg synes det er veldig rart om jeg er den eneste som har det slik. Hva er deres erfaring? 

Anonymkode: b45f0...b05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg revnet Grad 3 og hadde "bare" ubehag/smerter i 14dager etterpå. Så etter en mnd kunne du kanskje bedt om kontroll på føden? 

Hvis du ikke har sydd så kan det ta lengre tid å gro, da sårflatene ikke holdes sammen på samme måte? (Vet ikke, tenker bare logisk) 

Anonymkode: 3a502...957

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg revnet Grad 3 og hadde "bare" ubehag/smerter i 14dager etterpå. Så etter en mnd kunne du kanskje bedt om kontroll på føden? 

Hvis du ikke har sydd så kan det ta lengre tid å gro, da sårflatene ikke holdes sammen på samme måte? (Vet ikke, tenker bare logisk) 

Anonymkode: 3a502...957

Jeg var til kontroll etter forrige fødsel. Fikk beskjed om at alt var normalt så vidt de kunne se. Har ikke sjekket denne gangen siden det er helt like smerter og plager. 

Er sydd tre steder denne gangen.  

Skrevet

Andre med erfaring? 

Skrevet

Ring føden eller legen din og spør. Mye bedre enn å være usikker og ha vont. 

Anonymkode: 701e4...39d

Skrevet

Jeg ville tatt en sjekk hos legen.

Du kan jo slå det sammen med en litt framskyvet etterkontroll etter fødselen som man ofte har etter seks uker om du er den typen som føler at det er ubehagelig å gå til legen om det viser seg at det ikke er noe. 

Anonymkode: b29e2...d11

Skrevet

Jeg vill tatt en telefon til legen.

Hadde selv vondt i godt over en mnd, viste seg at stingene var sydd litt stramt, og de løsnet ikke av seg selv! Etter stingene ble tatt var det bedre, men ble hoven i underlivet om jeg sto for lenge og det var ømt en stund, men smertene gav seg etter stingene ble tatt manuelt :)

Anonymkode: 6e988...174

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...