Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #1 Skrevet 2. juni 2017 Har en datter på snart 7 som ikke er tørr om natta og som bruker nattbleie. Hun har tørre netter en sjelden gang innimellom. Vi vekker henne i 23-tiden og tar henne med på do. Har vært hos legen og ble rådet til å forsøke enuresealarm i første omgang. Er det noen som har erfaringer med dette og som har en alarm å anbefale? Tenker selv at det kan være praktisk med en som kan brukes sammen med bleie slik at jeg ikke trenger å skifte på senga hver dag. Anonymkode: 7272a...c91
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #2 Skrevet 2. juni 2017 Vi har pels det på begge våre og det er et helvete. Barna våkner stort sett ikke. Noe av problemet et jo at de sover tungt og da våkner de ikke av alarmen. I tillegg reagerer den så fort den blir fuktig og jeg er sikker på at vår slo ut hvis de ble svette. Den gikk i alle fall av tidlig på natta og truseinnlegget den lå i var helt tørt. Med førstemann prøvde vi vel ca to uker hvor han våknet av seg selv en gang og det var en tørr natt, ellers våknet vi. Gjerne flere ganger i løpet av natta. Med andremann prøvde vi vel kun et par netter før vi konkluderte med at det ikke fungerer. Begge har nå minirin og har nesten aldri uhell. Anonymkode: a5768...703
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #3 Skrevet 2. juni 2017 Vi har hatt god erfaring med alarm. Ja, i starten er det kun resten av familien som våkner. Men det går seg til etter en stund. Anonymkode: 107a6...996
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #4 Skrevet 2. juni 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har pels det på begge våre og det er et helvete. Barna våkner stort sett ikke. Noe av problemet et jo at de sover tungt og da våkner de ikke av alarmen. I tillegg reagerer den så fort den blir fuktig og jeg er sikker på at vår slo ut hvis de ble svette. Den gikk i alle fall av tidlig på natta og truseinnlegget den lå i var helt tørt. Med førstemann prøvde vi vel ca to uker hvor han våknet av seg selv en gang og det var en tørr natt, ellers våknet vi. Gjerne flere ganger i løpet av natta. Med andremann prøvde vi vel kun et par netter før vi konkluderte med at det ikke fungerer. Begge har nå minirin og har nesten aldri uhell. Anonymkode: a5768...703 Det hørtes slitsomt ut. Hun sover veldig tungt og er helt borte når jeg tar henne med på do om natta. Klarer ikke helt å se for meg at hun skal kunne våkne selv og gå på do. Anonymkode: 7272a...c91
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #5 Skrevet 2. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vi har hatt god erfaring med alarm. Ja, i starten er det kun resten av familien som våkner. Men det går seg til etter en stund. Anonymkode: 107a6...996 Hvilket merke brukte dere? Anonymkode: 7272a...c91
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #6 Skrevet 2. juni 2017 Prøvde. Fungerte ikke i lengden. Minirin fungerte bra her. Verdt å prøve. Anonymkode: f406a...e5f
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #7 Skrevet 2. juni 2017 Vi har dårlige erfaringer med tissealarm,den vekket hele huset untatt gutten som brukte alarmen,han sov i sin dypeste søvn Anonymkode: 6d53a...7a5
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #8 Skrevet 2. juni 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilket merke brukte dere? Anonymkode: 7272a...c91 Det er så mange år siden, så jeg husker dessverre ikke. Det var en som vi festet i et truseinnlegg. Anonymkode: 107a6...996
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #9 Skrevet 3. juni 2017 St Olavs anbefaler Rodgers Bed Wetting alarm. Hele poenget er at man må sove sammen med barna den første tiden, og vekke dem når alarmen går. Barnet skal selv hjelpe til, og koble på nytt. Hele poenget er at barnet skal lære seg å reagere på impulsene om å tisse, og da må de våkne. Dette må gjøres i minimum et par uker før man kan konkludere om det har effekt. Eller er det viktig at de ikke drikker mye om kvelden, men drikker nok tidlig på dagen , og har gode dorutiner på dagen. Anonymkode: b1abe...3eb
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #10 Skrevet 3. juni 2017 Mamma brukte sånn på meg. Jeg husker det med skikkelig gru. Ble livredd av alarmen. Hah.. Men det funket da! Siste gang jeg tissa på meg i senga. Var ca 5 år. Anonymkode: 70145...473
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #11 Skrevet 4. juni 2017 Takker for svar! Flere som har erfaringer å dele? Anonymkode: 7272a...c91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå