Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #1 Skrevet 2. juni 2017 Kjæresten min har presset meg veldig til å ta abort, og han lovet meg mye om jeg tok abort feks at det skulle redde vårt forhold osv.. om jeg tok abort skulle han gjøre det og det med meg så nå løy jeg og fant ut at han løy til meg også.. ønsker å beholde barnet men uten at han vet om det fordi jeg går fra han .. Anonymkode: 7ffa3...023
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #2 Skrevet 2. juni 2017 Og hva tenker du å gjøre videre, da? Skriver "far ukjent" når barnet er født, eller varsle ham om at han er blitt far? Om du holder hemmelig for ham at han er far så risikerer du at han ber om at farskapstest blir tatt senere uansett, fedre har den retten, og kun mistanke er nok. Hvordan du takler dette nå vil bestemme hvordan du og barnets far samarbeider i fremtiden. Du har rett til å beholde, men da bør du i hvert fall spille med åpne kort og gjøre det DU kan for at dere to skal gjøre det som er best for barnet! Anonymkode: 6a005...114
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #3 Skrevet 2. juni 2017 Om du vil gå fra han så går du fra han, Om du vil beholde så beholder du. Men barnet har rett til å vite om sitt opphav, det har rett på å få fars navn på fødselsattesten sin. Gå fra han, fortell at du beholder barnet. Anonymkode: 9a042...021
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #4 Skrevet 2. juni 2017 Joda problemet er at jeg ikke vil han skal finne ut jeg har løyet men det spiller vel egentlig ikke så stor rolle nå, er mest skuffet over at han prøvde å lure meg til å ta abort?! Anonymkode: 7ffa3...023
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #5 Skrevet 2. juni 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda problemet er at jeg ikke vil han skal finne ut jeg har løyet men det spiller vel egentlig ikke så stor rolle nå, er mest skuffet over at han prøvde å lure meg til å ta abort?! Anonymkode: 7ffa3...023 Så... fordi han oppførte seg bedritent overfor deg så skal du oppføre deg enda mer bedritent overfor ham - og enda mye verre overfor det barnet du velger å beholde? Husk at den mannen du har valgt som far for ditt barn må du forholde deg til de neste 20 årene, og deretter må du forholde deg til ham i familietilstelninger som bryllup og dåp og bursdager til barn eller barnebarn. Anonymkode: 6a005...114
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #7 Skrevet 2. juni 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Virkelig? Anonymkode: 7ffa3...023 Vet ikke hva du spør om her, men hvis du velger å få barn, da må du også oppføre deg modent. Å la være å fortelle barnets far at han skal bli far er ikke en voksen eller moden måte å gjøre det på. Ikke å la barnet vokse opp med ukjent far heller. Hva har du tenkt å gjøre, da? Anonymkode: 6a005...114
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #8 Skrevet 2. juni 2017 Ettersom han ikke ville ha barnet tenker jeg det beste jeg er alene og oppdrar barnet men sier fra feks etter fødselen at jeg har født osv ... for å unngå mer press og stres .. Anonymkode: 7ffa3...023
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #9 Skrevet 2. juni 2017 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda problemet er at jeg ikke vil han skal finne ut jeg har løyet men det spiller vel egentlig ikke så stor rolle nå, er mest skuffet over at han prøvde å lure meg til å ta abort?! Anonymkode: 7ffa3...023 Du flytter ut. Beholder barnet. Anonymkode: 3d9ce...a25
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #10 Skrevet 2. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ettersom han ikke ville ha barnet tenker jeg det beste jeg er alene og oppdrar barnet men sier fra feks etter fødselen at jeg har født osv ... for å unngå mer press og stres .. Anonymkode: 7ffa3...023 Frem til du har gått over abortgrensen er det sikkert fornuftig å ikke fortelle ham noe, men etter det bør du fortelle ham at du er gravid, at du ikke greide å ta abort og at han skal bli far. Da får han tid til å forholde seg til virkeligheten, at han likevel skal bli far. Du bør gi ham de månedene før fødselen. Hvis du venter til etter fødselen har du ført ham bak lyset og du vil trolig få langt større problemer med ham da. Din plikt er nå det som er det beste for barnet ditt og det beste for barnet ditt er ikke nødvendigvis det som er enklest for deg selv. Du velger å beholde, da må du også legge et best mulig grunnlag for et godt samarbeid med barnets far i fremtiden. Det du planlegger nå er oppskriften på årevis med konflikter og bitterhet, og det som er minst bra for barnet ditt. Nå må du velge det som er best for barnet ditt på lang sikt, ikke det som er mest behagelig her og nå for deg selv! Anonymkode: 6a005...114
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #11 Skrevet 2. juni 2017 Jeg vet at han ikke ønsker å ta sin del som far, hvorfor skulle han få foreldreansvar og noe å si da? Jeg velger å beholde et barn jeg vil elske enn å gå igjennom et trauma og angre meg på å ikke beholde .. Anonymkode: 7ffa3...023
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #12 Skrevet 2. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg vet at han ikke ønsker å ta sin del som far, hvorfor skulle han få foreldreansvar og noe å si da? Jeg velger å beholde et barn jeg vil elske enn å gå igjennom et trauma og angre meg på å ikke beholde .. Anonymkode: 7ffa3...023 Igjen - du fokuserer bare på det som er best for deg selv her og nå. Flytt fra ham så fort som mulig slik at dere ikke er folkeregistrert med samme adresse. Vent til du er etter abortgrensen, så forteller du ham. Om han trakasserer deg etter at du har fortalt ham det, da anmelder du ham. Barnet ditt har rett til å vite hvem far er, har rett til å bli kjent med far, har rett til arv etter far, har rett til å bli kjent med sin fars familie. Selv om han ikke ønsker å bli far nå kan han endre mening og bli en god far på sikt. Uansett så er han far til barnet og har også plikt til å i hvert fall støtte barnet økonomisk. Igjen - når du tar et så voksent valg at du skal bli mor, da må du også ta de valgene som er riktigst, selv om du kan være ubehagelige på kort sikt for deg selv. Idet øyeblikket du velger å bli mor så må du fokusere på hva som er best for barnet, ikke på deg selv. Anonymkode: 6a005...114
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #13 Skrevet 2. juni 2017 Så klart, jeg har alt jeg trenger for barnet og økonomisk støtte, støtte fra familie og lege.. det er kun han som ikke støtter meg. Anonymkode: 7ffa3...023
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #15 Skrevet 2. juni 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet at han ikke ønsker å ta sin del som far, hvorfor skulle han få foreldreansvar og noe å si da? Jeg velger å beholde et barn jeg vil elske enn å gå igjennom et trauma og angre meg på å ikke beholde .. Anonymkode: 7ffa3...023 Det er ikke han som "skal få" foreldreansvar. Det er barnet som skal vite hvem som er dets foreldre. Om et par år er kanskje mannen en helt annen, og kan være en god samværsforelder for barnet. Barnet har også krav på barnebidrag, arv, og kunnskap om f. eks. arvelige sykdommer. Dette kan du ikke frata barnet ditt bare fordi det er enklere for deg akkurat nå! (Vondt å lese at han "lovet deg masse" for at du skulle ta abort, du latet som du tok abort, og han holdt ikke løftet sitt. Hva kan man egentlig love en annen person i bytte mot å ta livet av ens eget barn? Penger? Helt hårreisende at dere i det hele tatt har inngått avtaler om dette... Virkelig trist på barnets vegne...) Anonymkode: c8422...2e0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #16 Skrevet 2. juni 2017 Ja dessverre, barnet vil få vite hvem faren er osv og jeg vil bare unngå å få problemer med han nå som jeg er gravid Anonymkode: 7ffa3...023
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #17 Skrevet 2. juni 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så klart, jeg har alt jeg trenger for barnet og økonomisk støtte, støtte fra familie og lege.. det er kun han som ikke støtter meg. Anonymkode: 7ffa3...023 Jada de støtter deg selvfølgelig. Men du aner ikke hvilket ansvar du pålegger deg og din familie. Det er dødstungt å være alene. Selv om det økonomiske er fint så er det en bitteliten del av det å være mor. Etterhvert får sikkert far barn. Og blir så vondt for ditt barn å se at far elsker de barna men ikke det. Jeg sier ikke dette for å være slem. Men dette har jeg vært igjennom og hadde jeg kunnet velge på nytt tror jeg ikke jeg hadde valgt det samme. Men det betyr selvfølgelig ikke at jeg ikke er glad i barnet mitt men det er tøft som bare det og har holdt på å knekke sammen flere ganger pga mangel på energi og alenetid. Anonymkode: 5a4a1...28b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #18 Skrevet 2. juni 2017 Jeg har vært alenemor før men pga sykdom gikk hun bort ... Anonymkode: 7ffa3...023
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #19 Skrevet 2. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja dessverre, barnet vil få vite hvem faren er osv og jeg vil bare unngå å få problemer med han nå som jeg er gravid Anonymkode: 7ffa3...023 På sikt får du trolig mer problemer om du holder dette hemmelig for ham hele svangerskapet. Det er selvfølgelig ditt valg. Men det triste er at det trolig er barnet ditt som på sikt må betale for de valgene du nå tar. Synes du det er greit, at barnet ditt trolig må betale for at du ikke vil være ærlig med barnets far? Når problemene kommer så har du i hvert fall ikke noen grunn til å klage, for du velger dem nå helt selv. Anbefaler deg å oppsøke hjelp slik at du kan få snakke med noen om det som tydeligvis plager deg. Det at han løy til deg og du ikke fikk det han hadde lovet ham, det er ikke grunn til å nå ta feil valg for barnet ditt. Da du ikke tok abort, men likevel ventet på å få det han hadde lovet deg, da løy du akkurat like mye til ham som han løy til deg. Men den løgnen du nå planlegger, å holde ham helt uvitende om at han skal bli far til etter fødselen, det er en langt verre løgn enn han har fortalt deg, etter min mening. Anonymkode: 6a005...114
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #20 Skrevet 3. juni 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet at han ikke ønsker å ta sin del som far, hvorfor skulle han få foreldreansvar og noe å si da? Jeg velger å beholde et barn jeg vil elske enn å gå igjennom et trauma og angre meg på å ikke beholde .. Anonymkode: 7ffa3...023 Selv om han blir registert far til barnet, så er det ikke ensbetydende at han får delt foreldreansvaret. Han kan velge å ikke ha noe med barnet å gjøre, men han vil likefullt ha økonomiske forpliktelser. Du må gjerne holde det hemmelig, men vit at han når som helst kan kreve dna test. Du kan ikke nekte det. Da vil det bare bli krangling i årene fremover. Å bli forelder handler om å sette barnet før egeninteresse.... Vent gjerne etter grensa for abort, men si det til han imens du er gravid. Det finnes fedre som ikke har noe annet med barnet sitt å gjøre enn å betale bidrag. Hvis det er det han ønsker, så la det være med det. Spørsmål... Beholder du foster på trass? Fordi du følte deg lurt av han?. Greit å tenke over siden den mannen du har valgt skal være far til barnet ditt, må du forholde deg til han resten av livet. Hvis du ønsker å bli mor, så fint... Men du må begynne med å ta ansvar allerede nå. Anonymkode: ee2c9...02c
Mamma_til_2 Skrevet 3. juni 2017 #21 Skrevet 3. juni 2017 Men hvorfor beholder du barnet er det for "han lurte meg da skal jeg lure han"? Når planlegger du og fortelle dette til barnets far? På papirene ( helsekortet) skal du skrive får ukjent? Det og få barn betyr og sette sine egne ønsker og lyster på hold en god stund og hvertfall om du velger og bli alenemor. Tror han du allerede har tatt abort?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #22 Skrevet 3. juni 2017 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet at han ikke ønsker å ta sin del som far, hvorfor skulle han få foreldreansvar og noe å si da? Jeg velger å beholde et barn jeg vil elske enn å gå igjennom et trauma og angre meg på å ikke beholde .. Anonymkode: 7ffa3...023 Er det du og han muslimen? Anonymkode: 02f08...0d1
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #23 Skrevet 3. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det du og han muslimen? Anonymkode: 02f08...0d1 Eller hun som var gravid med elskeren? Anonymkode: 6a005...114
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå