Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #1 Skrevet 2. juni 2017 Kan dere hjelpe oss? Positive ting og negative sider med campinglivet... Vi er 2 voksne. 4 barn. Anonymkode: 2456a...32b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #2 Skrevet 2. juni 2017 Negativt at man bor litt tett på andre på en campingplass. Positivt at det er drømmeferien for barn. Jeg har vokst opp med campingferier (vogna sto fast på samme plass år etter år) og elsket det. Vi ungene kjente jo plassen godt, vi var en stor gjeng unger som alle kom år etter år og lekte sammen hver sommer. Vi løp fritt rundt på plassen, det er fullt av lekeplasser og lekekamerater. Foreldrene våre kunne slappe av i sola mens vi ungene lekte fra sola sto opp til den gikk ned, vi hadde knapt tid til å komme hjem og spise. Anonymkode: cf2a6...9fe
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #3 Skrevet 2. juni 2017 Fire unger i campingvogn må være det ultimate utgangspunkt for krig og evig uvennskap innad i familien. Anonymkode: 9bbc5...a10
Lolitalolita Skrevet 2. juni 2017 #4 Skrevet 2. juni 2017 Vi har kjøpt vogn i år og kommer til å kjøre rundt, altså ikke ha fast plass. For oss passer det fordi vi ønsker å kjøre rundt og se landet, med friheten til å sove hvor vi vil, samt muligheten til å ha med 'alt'. Men vi har foreløpig bare to barn, med fire ville jeg nok hatt fast plass og størst mulig vogn samt isocamp 😊
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #5 Skrevet 2. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fire unger i campingvogn må være det ultimate utgangspunkt for krig og evig uvennskap innad i familien. Anonymkode: 9bbc5...a10 Slett ikke. Jeg som svarte over og jeg er eldst av fire søsken. Vi elsket alle å være på campingplassen. Som sagt sitter man ikke inni vogna og gnur, man er ute og leker med alle de andre barna på plassen. Anonymkode: cf2a6...9fe
soleia Skrevet 2. juni 2017 #6 Skrevet 2. juni 2017 Kanskje de kan leige ei vogn eit par veker for å sjå om dette er noko for dykk? Vi har leigd nokre gonger, og likar campinglivet godt, men hadde ikkje brukt ei vogn nok til å forsvare utgiftene ved å kjøpe og lagre ei. For ungane har det vore supert, med campingplassar med mange godt tilbod, og andre ungar å leike med. Dei har og likt at det er såpass "intimt" når heile familien bur på liten plass. Men ja, ein har mykje folk ganske tett innpå på ein campingplass. Vi har reist rundt om kring med vogn, og ikkje budd fast på ein plass. Eg likar godt fridomen ved å kunne reise litt på impuls og etter været.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #7 Skrevet 3. juni 2017 Tusen takk for innspill. Vi har valgt å droppe å kjøpe. Hi Anonymkode: 2456a...32b
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #8 Skrevet 3. juni 2017 Med mindre begge går 100% inn for det er det en dårlig idé. Det er lenge siden det var en billig ferieform og det er mye arbeid, vedlikehold og planlegging i det. I tillegg blir man veldig bundet av det. Det utelukker spontanitet på andre fronter. Om begge ønsker det er det ok. Yngre barn koser seg gjerne på campingferie. Tenåringer velger som regel å bli hjemme/reise med andre hellere enn å dra med foreldrene i campingvogna. Anonymkode: 8bcdc...d46
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2017 #9 Skrevet 3. juni 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med mindre begge går 100% inn for det er det en dårlig idé. Det er lenge siden det var en billig ferieform og det er mye arbeid, vedlikehold og planlegging i det. I tillegg blir man veldig bundet av det. Det utelukker spontanitet på andre fronter. Om begge ønsker det er det ok. Yngre barn koser seg gjerne på campingferie. Tenåringer velger som regel å bli hjemme/reise med andre hellere enn å dra med foreldrene i campingvogna. Anonymkode: 8bcdc...d46 Ja. Vi har droppet det 😕 Var mannen som ønsket det mest. Jeg vet hvor mye styr det er. Er oppvokst med camping 😥 Anonymkode: 2456a...32b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. juni 2017 #10 Skrevet 3. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Med mindre begge går 100% inn for det er det en dårlig idé. Det er lenge siden det var en billig ferieform og det er mye arbeid, vedlikehold og planlegging i det. I tillegg blir man veldig bundet av det. Det utelukker spontanitet på andre fronter. Om begge ønsker det er det ok. Yngre barn koser seg gjerne på campingferie. Tenåringer velger som regel å bli hjemme/reise med andre hellere enn å dra med foreldrene i campingvogna. Anonymkode: 8bcdc...d46 Jeg har hatt campingvogn, men ser ikke hverken arbeidet, vedlikeholdet eller planleggingen som noe tema. Jeg er også litt usikker på hva du mener med at det hindrer spontanitet? Vedlikeholdet består av å kjøre vogna på service i ny og ne, helst for å sjekke fukt og gassanlegg. En gang i året er anbefalt, men det er jo valgfritt om du tar det sjeldnere. Arbeidet vet jeg ikke, er det når den settes bort for vinteren og tas frem igjen du mener? Det er vel det planleggingen også består i, du må ha en plass ånlagre vognen om vinteren. Det er nok noe mer vedlikehold om du skal ha fast plass med masse fortelt og plattinger, det må jo vedlikeholdes på lik linje med treverk hjemme.Da slipper du til gjengjeld å tenke på vinteropplag, selv om det sunneste for vognen er å stå inne. Om dere er usikre på om det er ferieformen for dere ville jeg anbefale å leie vogn i første omgang. selve vognen blir brukt som soverom i hovedsak, og enkelt kjøkken. Barna er stort sett på farten med andre barn på lekeplassen, titter innom av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå