Gå til innhold

3-åringen er rull av røde prikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som vannkopper. Er bare ett problem, hun hadde vannkopper i 2015. Var hos legen. Fikk det ganske mildt. Kan de få det igjen etter 2 år bare? Eller er det noe annet? Er væske i blemmene. De står ikke veldig tett, er kanskje 10-15 stk på armer, ansikt, mage og rygg. Kom plutselig for noen timer siden, og ganske samtidig... har alle vaksiner en 3-åring får

Anonymkode: d8ba4...9ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Skrevet

Brennkopper? 

Anonymkode: 4b8d2...c1a

Skrevet

Ble det tatt blodprøver hos legen forrige gang?

Jeg har hørt flere leger som har tatt feil og sagt ungen har vannkopper også får ungen vannkopper senere. Altså tok foreldrene ungen til legen første gangen fordi de var usikre på om det faktisk var vannkopper, legen sa vannkopper og de trodde det, også var det da ikke vannkopper likevel for det fikk barnet senere...

Anonymkode: 2af14...3d7

Skrevet

Det kan være brennkopper. De får gjerne litt gulaktige flater og de brenner. Brennkopper brenner som navnet sier, de klør ikke slik som vannkopper. Ikke så lett å få noe fornuftig av av en treåring ang dette kanskje, men det kan være lurt å se hvordan han reagerer. Vil han klø på de eller holde over de feks. Jeg følte en trang til å klemme hånden over de når jeg hadde. Viste jeg ikke skulle, men det var det kroppen hadde lyst til. 

Nå er det veldig mye fuglelopper. Ene ungen her er full av bitt. De starter med små røde prikker, så blir de litt veskefylte. De får lett betnnesle av ulike ting, så diss små bittene ser noen ganger ille ut. Vi har katter så det er ikke noe unormalt hver vår, men en må ikke ha katt for å få det. Kan komme om du lufter noe ute, går ute osv. To av ungene merker ikke de blir bitt, den tredje ungen hyler som en stukken gris npr hun blir bitt. Jeg og en unge har aldri blitt bitt, mens mannen mener de er noen små kjøttetende djevler. Han blir bitt og klør som besatt etterpå. Nå hørtes det nestn ut som vi har ett loppehus, men i år har kun en ung blitt bitt. Hun viste hun var dum som tok med pus i senga...

Anonymkode: a15b5...4da

Skrevet

Kan fint være vannkopper. Her har fastlegen diagnostisert bleieutslett, melkeutslett og kontakteksem som vannkopper. Når han først fikk vannkopper var vi ikke tvil :)

Skrevet

Hi  her

Takk for svar! Ble ikke tatt blodprøve da de helst ikke tar av så små barn med mindre det er alvorlig. Men hadde røde, væskende blemmer over hele kroppen. 

Det var i november og det var kaldt ute. Hva ellers kan det ha vært/være nå? Ser brennkopper er nevnt. Men hun virker ikke plaget. Dvs det klør ikke eller svir. Men nå jeg google vannkopper ser det nøyaktig slik ut 

Skrevet

Men hadde hun væskende blemmer forrige gang? Vannkopper væsker vel ikke? Hos mine begynte det med små kviser som fylte seg med vann så de så ut som små vannblemmer også tørket de og det ble skorpe på. Kan ikke huske de væsket...

Jeg ville tenkt det var noe annet forrige gang og vannkopper nå. Du ser jo om et par dager om det blir skorper på dem, da er det ikke tvil lenger, da er det vannkopper.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hadde hun væskende blemmer forrige gang? Vannkopper væsker vel ikke? Hos mine begynte det med små kviser som fylte seg med vann så de så ut som små vannblemmer også tørket de og det ble skorpe på. Kan ikke huske de væsket...

Jeg ville tenkt det var noe annet forrige gang og vannkopper nå. Du ser jo om et par dager om det blir skorper på dem, da er det ikke tvil lenger, da er det vannkopper.

De væsker ikke, men det er vann inni dem. Det er væske inni byllene. Akkurat som forrige gang. Det ser helt likt ut. Forløpe seg likt og. 

Ingen nedsatt allmenntilstand denne gangen heller.

Det er som du beskriver det :) men fikk det jo idag så har ikk tørket. 

Men det skjedde forrige gang også. Vannfylte blemmer med væske inni, som tørket og forsvant....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...