Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #1 Skrevet 2. juni 2017 Hva sier barna deres? Og hvor gammle er dere foreldre? Anonymkode: 40b68...7f0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #2 Skrevet 2. juni 2017 mamma og pappa. Min mor og hennes søsken er fra 56-66. De sa også mamma og pappa. Vet ikke hva verken min far eller stefar sier/sa, da jeg har hatt lite kontakt med pappa, og min stefar har jeg ikke hørt har snakket om foreldrene. Vi som foreldre er midten av 30 og midten av 40 årene. Samboer sier også mamma og pappa, og det gjør/gjorde hans foreldre også. Kan det ha noe med hvor man bor? Vi bor i Finnmark. Anonymkode: 20e1c...c86
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #3 Skrevet 2. juni 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: mamma og pappa. Min mor og hennes søsken er fra 56-66. De sa også mamma og pappa. Vet ikke hva verken min far eller stefar sier/sa, da jeg har hatt lite kontakt med pappa, og min stefar har jeg ikke hørt har snakket om foreldrene. Vi som foreldre er midten av 30 og midten av 40 årene. Samboer sier også mamma og pappa, og det gjør/gjorde hans foreldre også. Kan det ha noe med hvor man bor? Vi bor i Finnmark. Anonymkode: 20e1c...c86 Vi bor på østlandet. Mine sier mamma og pappa. lagt merke til at flere i bhg sier mor/far. Hi Anonymkode: 40b68...7f0
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #4 Skrevet 2. juni 2017 Mamma og pappa. Mor og far høres så formelt og distansert ut. Anonymkode: 97bd4...d0a
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #5 Skrevet 2. juni 2017 Her sier "alle" mamma og pappa når de er små og bytter til mor og far når de blir eldre. For meg høres det barnslig ut når voksne sier mamma og pappa Anonymkode: 1ed06...669
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #6 Skrevet 2. juni 2017 Jeg er tilflytter her. Selv sa jeg mor og far da jeg vokste opp. Men her sier alle barna mamma og pappa. Mor og far bruker de på mormor og morfar. Så for å unngå forvirring følger vi lokal skikk og barna mine sier mamma og pappa. Anonymkode: 94980...bfa
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #7 Skrevet 2. juni 2017 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her sier "alle" mamma og pappa når de er små og bytter til mor og far når de blir eldre. For meg høres det barnslig ut når voksne sier mamma og pappa Anonymkode: 1ed06...669 Dette Anonymkode: 118a7...bf3
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #8 Skrevet 2. juni 2017 Jeg kommer fra en plass hvor vi sier mamma og pappa (hele livet😂) Mine foreldre (altså min mamma og pappa) sier mine barn mor og far til. Her hvor jeg kommer fra bruker man mor og far til besteforeldre. Mens jeg har slekt på Ålgård og de sier mor og far til sine foreldre. Anonymkode: 08a00...469
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #9 Skrevet 2. juni 2017 Morsan og farsan😉 Og mamma og pappa. Her vet jeg flere kaller sine besteforeldre for mor og far Anonymkode: d2a3f...a88
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #10 Skrevet 2. juni 2017 Jeg er 42 og kaller mine foreldre mamma og pappa, mor og far har jeg ingen forhold til i bruk. Mine barn sier mamma og daddy da mannen er engelsk. Vet om et barn i nabolaget som sier mor og far resten bruker mamma og pappa. Østlandet, nord for Oslo Anonymkode: 28522...535
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #11 Skrevet 2. juni 2017 For meg er det naturlig å si mamma og pappa.I Stavanger-området er det vanlig å si mor og far.Mor og far er for meg besteforeldre. Anonymkode: 8ab5d...be2
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #12 Skrevet 2. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er tilflytter her. Selv sa jeg mor og far da jeg vokste opp. Men her sier alle barna mamma og pappa. Mor og far bruker de på mormor og morfar. Så for å unngå forvirring følger vi lokal skikk og barna mine sier mamma og pappa. Anonymkode: 94980...bfa Samme her, Mor og Far er forbeholdt besteforeldre (på morssida), og Mamma/Pappa brukes om foreldre. Men siden min familie er innflyttere brukte ikke jeg det selv som barn. Jeg sa mormor og morfar, og min mor kalte sine foreldre for mor og far. Anonymkode: d66f1...c91
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #13 Skrevet 2. juni 2017 Vi sier mamma og pappa hele livet, både jeg og mannen sier det, og barna våre sier det. Vi er fra østlandet og sørlandet. Anonymkode: 52dd0...784
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #14 Skrevet 2. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg kommer fra en plass hvor vi sier mamma og pappa (hele livet😂) Mine foreldre (altså min mamma og pappa) sier mine barn mor og far til. Her hvor jeg kommer fra bruker man mor og far til besteforeldre. Mens jeg har slekt på Ålgård og de sier mor og far til sine foreldre. Anonymkode: 08a00...469 På jæren sier vi mor og far, og i områdene rundt er det en god blanding. Ungene mine sier mamma og pappa. Anonymkode: b8391...961
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #16 Skrevet 2. juni 2017 Våre sier mamma/pappa. Jeg sier mamma/pappa, men mannen kaller sine mor/far. Jeg er fra Oslo og mannen fra Hedmark (27 og 33 år) Anonymkode: 630b8...a2b
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #17 Skrevet 2. juni 2017 Mine barn sier mamma og pappa. Jeg sier mor og far. Min mor sier mor og far. Min far sier mamma og pappa. Anonymkode: 64ba9...c7e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #18 Skrevet 2. juni 2017 Barnet vårt sier mamma og pappa til oss. Jeg er fra Østlandet og sier mamma og pappa til mine foreldre. Mannen er fra Vestlandet og sier mor og fra til sine foreldre. Barnet vårt sier mormor, bestemor, farmor, bestefar og farfar til sine besteforeldre. Jeg sier mor og far til min mors foreldre. Mannen har ingen besteforeldre i livet lengre. Anonymkode: 7a726...4ea
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #19 Skrevet 2. juni 2017 Det er to barn i bhg som sier mor og far. Kjente søsteren til faren litt som barn, mener å huske at hun også sa mor og far. Ellers er det mamma og pappa, kjenner en som sier bestemamma og bestepappa også. Vestlandet. Anonymkode: 866de...819
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #20 Skrevet 2. juni 2017 Mamma og pappa. Min mor/far når jeg snakker om dem. Mine foreldre er 70. Min mor som er fra byen sa mamma/pappa, og min far fra bygden (stril) sa mor/far til sine foreldre. Anonymkode: 720fd...8cc
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #21 Skrevet 2. juni 2017 Jeg sier mor og far til mine foreldre, mannen min sier mamma og pappa. For mannen min var det viktig å være pappa, for meg hadde det ingen betydning om det ble mor eller mamma. Derfor sier vårt barn mamma og pappa. Her jeg bor er det en god blanding, tidligere vært mest mor og far tror jeg, men nå er det flere som sier mamma og pappa. Anonymkode: b6649...87c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #22 Skrevet 2. juni 2017 Jeg sier mamma/pappa (hele livet. Jeg er fra Vestlandet), det samme gjør min mann (fra finnmark) og mine foreldre etc.. Kjenner ingen som bruker mor/far, og syns selv det er litt merkelig og upersonlig (sikkert bare fordi det er uvandt)... Anonymkode: 7b395...4d1
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #23 Skrevet 2. juni 2017 Barna er 20, 18, 11 og 4. De sier mamma og pappa. Mor og far er i mine ører strengt og upersonlig. Anonymkode: c940b...bfa
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #24 Skrevet 2. juni 2017 Både mannen og jeg sier mor og far. Ingen i vår generasjon kaller sine foreldre noe annet her. De fleste barn her sier mamma og pappa, men mange bytter til mor og far når de vokser til. Våre barn sier foreløpig stort sett mamma og pappa, men de er i en overgangsfase nå, hører jeg, de sier oftere og oftere far i stedet for pappa. Innlandet. Anonymkode: 44a1b...f2e
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2017 #25 Skrevet 2. juni 2017 Mor og far er kallenavnene for mine oldeforeldre. Jeg kommer alltid til å si mamma og pappa. Kan også si muttern og fattern, det har jeg snappet opp fra pappa. Østfold Anonymkode: 6e711...7ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå