Gå til innhold

Hva synes du om dette matdagsinntaket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost: 1 glass vann (travel, skipper ofte frokosten, av og til tar jeg meg en banan )

Lunsj kl 11.30: 2 knekkebrød med ost og skinke. Kaffe og vann.

Middag: 2 kyllingwraps, vann

Kveldsmat : 1 gresk yoghurt med pekannøtter og honning, 2 knekkebrød med ost og tomater. Te og vann. Litt rosiner.

Sånn er mine spisevaner til vanlig. Er det lite/mye/passe? Varierer med pålegg og middag, selvfølgelig 😉

Anonymkode: 47f6b...d22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mengde (pekannøtter er feks over 700 kcal per 100 gram)? Aktivitetsnivå? Hva er i wrapen (dressing? Aioli?)? Hvor stor er du? Skal du spise sunt, gå i kaloriunderskudd...?

Anonymkode: 1a789...21f

Skrevet

Det høres lite ut. Du bør prioritere frokost, eller ta et mellommåltid før lunsj. Skal du ned i vekt? Det er jo vesentlig her.

Hva som er i wrapsene er jo vanskelig for oss å vite. Tortilla har f.eks 200 kcal pr stk, så to av de pluss fyll blir fort 7-800 kcal. Da blir det en veldig ujevn fordeling av kaloriene. 

Og hvis det er sånn at du drikker 4 glass vann i løper av dagen er det alt for lite!

Sats på 500 g grønnsaker og frukt hber dag, rent kjøtt og fisk, og mindre brød/knekkebrød. 

Anonymkode: 932a6...a5a

Skrevet

Jeg veier 64 kg, 170 høy. Trener ca x 3 i uka. 

Brukte cream fresh lett, ellers salat, tomat, agurk, paprika og mais. 

Kan gjerne gå ned 3 kg... 

Skrevet

Slik du beskriver wraps'ene høres det ikke så ille ut, men jeg hadde ikke fungert på jobb med så lite tidlig på dagen. Hvis du er stabil på den mengden og vil ned er det for mye, hvis du går opp er det for mye (kalorier). Da kommer du ikke utenom å sette deg inn i hva de matvarene du bruker mest/nye matvarer inneholder av kalorier, og å lære deg og estimere mengder... Det kan vi ikke gjøre for deg.

Et sted å begynne er jo å enten erstatte nøttene med noen som er mindre kalorririke, eller helst kutte ned på noe annet (evt mindre mengde). Fett må man jo ha. 

Anonymkode: 1a789...21f

Skrevet

Ja,  jeg må kanskje reduser litt mengden på kveld og ettermiddag og heller spise frokost 😉Klarer ikke å trene veldig hardt siden jeg har ødelagt kneet mitt. Takk for svar 😊HI

Skrevet

Hvor er grønnsakene??

Anonymkode: 593ee...3e6

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg veier 64 kg, 170 høy. Trener ca x 3 i uka. 

Brukte cream fresh lett, ellers salat, tomat, agurk, paprika og mais. 

Kan gjerne gå ned 3 kg... 

Jeg veier det samme og er 180 cm høy. Jeg spiser noe av det samme som deg, minus all kveldsmaten. Spiser enten litt gresk yoghurt med chiafrø eller 2 rugsprø. 

Anonymkode: e57e3...dd0

Skrevet

Synes det hørtes lite ut.

jeg ville beholdt det der men lagt til noe mer, da gjerne grønnsaker:)  feks en liten pose babygulrøtter, en oppskjært paprika og en avokado

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg veier det samme og er 180 cm høy. Jeg spiser noe av det samme som deg, minus all kveldsmaten. Spiser enten litt gresk yoghurt med chiafrø eller 2 rugsprø. 

Høres kjempelite ut. Vann er ikke frokost! Jeg er 168 cm,70 kg og går ned ca 700 gr pr uke, men spiser sikkert det dobbelte av deg på en dag. Jeg faster 2 dager i uka, men på vanlig dag spiser jeg først kl 11.30 og det er min frokost. Står opp kl 6. En vanlig dag er ca: første måltid: 2 skiver med smør og masse majones, 3 egg( kokte, stekte, eggerøre etc), salat med olivenolje,  sitron, 3 skiver med 2 bokser makrell i tomat og smør og majones + salat. Måltid 2: kjøtt( alt fra burger og chips, spagetti i tomat og ostesaus m seter- rømme til lapskaus med kjøtt der fettet ikke er skåret bort, kokt kylling i bare salt vann til århundrets stek med alt, suppe med det som måtte finnes av det jeg har lyst på av grønnsaker og kjøtt. spiser ute 3- 4 ganger pr uke. Jeg Spiser ikke kaker, sukker osv fordi jeg ikke liker det. Det første måltidet holder meg mett til måltid nr 2. Etter det er det ikke mer mat fordi jeg ikke er mere sulten. 

Anonymkode: a30b5...016

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres kjempelite ut. Vann er ikke frokost! Jeg er 168 cm,70 kg og går ned ca 700 gr pr uke, men spiser sikkert det dobbelte av deg på en dag. Jeg faster 2 dager i uka, men på vanlig dag spiser jeg først kl 11.30 og det er min frokost. Står opp kl 6. En vanlig dag er ca: første måltid: 2 skiver med smør og masse majones, 3 egg( kokte, stekte, eggerøre etc), salat med olivenolje,  sitron, 3 skiver med 2 bokser makrell i tomat og smør og majones + salat. Måltid 2: kjøtt( alt fra burger og chips, spagetti i tomat og ostesaus m seter- rømme til lapskaus med kjøtt der fettet ikke er skåret bort, kokt kylling i bare salt vann til århundrets stek med alt, suppe med det som måtte finnes av det jeg har lyst på av grønnsaker og kjøtt. spiser ute 3- 4 ganger pr uke. Jeg Spiser ikke kaker, sukker osv fordi jeg ikke liker det. Det første måltidet holder meg mett til måltid nr 2. Etter det er det ikke mer mat fordi jeg ikke er mere sulten. 

Ikke rart du er overvektig i utgangspunktet hvis det kostholdet gjør at du går ned. Høres også ut som blodårene dine er fulle av fett. 

Jeg trenger ikke gå ned for har aldri vært overvektig. Nettopp fordi jeg ikke spiser de vanvittige måltidene du gjør. 

Skrevet

Ditt matinntak ovenfor her tror jeg ingenting på. Smør og majones og kjøtt med flesk. .. 😱

Jeg hadde iallefall lagt på meg med det kostholdet. Pleier forresten å spise et eple eller annen frukt og alltid grønnsaker eller salat som tilbehør middag..  😉

Hi

Skrevet

Synes det høres lite ut. Jeg spiser nok mer enn det dobbelte. 

Hva med melk og juice istedenfor kaffe og te?

Anonymkode: 3510a...27e

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du slanke deg på masse majones, masse makrell i tomat,burger og chips, spagetti og spise ute 3-4 ganger hver uke? Hvis dette er slankemat, så får det meg til lure på hva slags crappy kosthold du hadde tidligere

Anonymkode: 593ee...3e6

Skrevet

Så utrolig trist å se voksne damer som er så spiseforstyrret.

Spis når du er sulten. Slutt å spise når du er mett. Spis ting som er bra for deg. Bli voksen.

Anonymkode: 09145...5a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...