Gå til innhold

Fjerning av hormonspiral og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei
Jeg tok ut hormonspiralen min 19.april i år etter å ha hatt den i litt over 2 år. Jeg hørte fra noen at det kan ta opp til 6 mnd før man har noe sjanse for å bli gravid, stemmer dette? Grunnen til at jeg spør er for at jeg hadde mens i 1 1/2 uke etter jeg tok den ut men tenkte at det kanskje var "sår" fra jeg fjernet den. Har enda ikke hatt mens etter det, tok en graviditets test igår som jeg ble veldig usikker på for at den ene streken var ganske svak, tenkte jeg skulle ta en til test imorgen tidlig, men vil bare forhøre meg om det er en mulighet for at jeg er gravid eller om testen bare viser feil...:unsure:

Anonymkode: 8e55d...946

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lege sa en kunne bli gravid umiddelbart etter at den ble tatt ut! 

Anonymkode: 8c747...965

Skrevet

Jeg tok ut min samme dag jeg skulle ha mensen. Nøyaktig to uker testet jeg positiv.

Anonymkode: ebdc5...4cb

Skrevet
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg tok ut min samme dag jeg skulle ha mensen. Nøyaktig to uker testet jeg positiv.

Anonymkode: ebdc5...4cb

Ja da er jo sjansen for at jeg er gravid litt større, skulle kanskje forhørt meg med lege når jeg først tok den ut :tongue:

Anonymkode: 8e55d...946

Skrevet

Jeg ble gravid 7 dager etter uttak. Testet etter el, fikk positiv el-test, hoppet til køys og fikk positiv test 14 dager senere.

vet ikke om det har noe å si at jeg alltid hadde 28 dagers syklus med mens hver eneste måned på spiral også.

Anonymkode: 91148...d7e

Skrevet

Eg hadde ein slags mens ein gong ettar at eg tok ut hormonspiralen, testa positivt 4 veker etterpå. 

Anonymkode: c9b52...be9

Skrevet

Gynekologen sa til oss at vi burde bruke kondom to mnd etter spiralen var tatt ut. Fikk regelmessig mens med én gang, og ble gravid tre mnd etter den var tatt ut. 

Anonymkode: 357ca...9b4

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gynekologen sa til oss at vi burde bruke kondom to mnd etter spiralen var tatt ut. Fikk regelmessig mens med én gang, og ble gravid tre mnd etter den var tatt ut. 

Kvifor skulle de bruke kondom? 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kvifor skulle de bruke kondom? 

Jeg tror det var for at kroppen skulle stabilisere seg på et vis, men jeg er ikke helt sikker. Hun er litt streng, så jeg bare gjør det hun sier 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...