Gå til innhold

Pinjata

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte kjøpe pinata til feiring av 5-års dag. Synes de var dyre på BR leker (150 kr). Noen her som har bestilt på nett eller kjøpt billig i butikk?

Anonymkode: 715b1...569

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er superenkelt å lage selv, med netting som har store nok hull til at godteriet kommer igjennom, pappmasje, maling og pynt :D man kan sikkert bruke noe annet enn netting også, ballong f.eks.

Skrevet

Hvor kjøper jeg pappmasje?

Skrevet

Hobbybutikker, for eksempel Panduro. 

Skrevet

Eller bruk avispapir og tapetklister.

Skrevet

Jeg lager det alltid selv med aviser og tapetklister. Lukta bringer meg tilbake til barndommen..

Skrevet

Nå har jeg kjøpt tapetklister! Har hønsenetting, avis og maling. Hvordan gjør jeg det? Tenkte lage en rund fargerik ball

Skrevet

1. Form nettingen.

2. Putt inn godteriet.

3. Riv avispapiret i strimler. Dypp strimlene i tapetklister og legg dem på, lagvis, til ønsket form. Ps. Hvis tapetklisteret er kjøpt som pulver, må du blande det ut til flytende lim først.

4. Mal.

Skrevet

Har aldri brukt netting, bare en stor ballong....

Her ser du en skikkelig proff en, med stjerneballong inni (jeg har bare brukt en stoor rundt ballong). Her bruker hun mel og vann, men det vanlige er å bruke tapetklister og vann (bland 50/50)

Anonymkode: 60763...b8b

Skrevet

Eg laga ein bil i fjor, av pappkartong og cornflakesboksar, dekka med krepppapir.  Stor suksess :)  Sjekka ebay, men pga størrelsen blei det dyr frakt.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...