Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Er så redd for kreft nå siden jeg har vondt i nederste del av magen, samt hatt uregelmessig menstruasjon flere ganger den siste tiden. I tillegg har jeg smerter i korsryggen som jeg har lest på nett kan være et symptom på kreft i underlivet. Er redd og har angst på kveldene fordi jeg er redd for å oppsøke lege som da kan tro jeg er hypokonder eller at det faktisk kan være forstadie til noe skummelt. Noen her som kan fortelle meg hvordan de oppdaget at de hadde kreft i underlivet? Anonymkode: 701e4...820
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 Du tar celleprøve hvert tredje år for å fange opp dette. Jeg har hatt celleforandring som ble fulgt opp, men gikk ikke over i kreft. Noe som er uvanlig. Dra til legen og ta en ekstra sjekk om du er urolig. Anonymkode: e2769...486
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Når tok du celleprøve sist da? Du må jo bare gå til lege. Jeg hadde også ubehag nedi der, mellomblødninger, press, smerter og ubehag. Jeg gadd ikke gå først til fastlege, så få henvisning til gynekolog, vente på time der osv så jeg bare bestilte time hos privat gynekolog. Sa bare jeg ville ha en helsjekk siden jeg hadde merket endringer og ubehag. Han tok celleprøve så klart, og en innvendig ul. Da oppdaget han en stor cyste på eggstokken. Han sendte en henvisning til sykehuset, de tok en ct av den og jeg fikk den fjernet. Gikk veldig greit og var ikke noe farlig. Anonymkode: f6e22...f98
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er så redd for kreft nå siden jeg har vondt i nederste del av magen, samt hatt uregelmessig menstruasjon flere ganger den siste tiden. I tillegg har jeg smerter i korsryggen som jeg har lest på nett kan være et symptom på kreft i underlivet. Er redd og har angst på kveldene fordi jeg er redd for å oppsøke lege som da kan tro jeg er hypokonder eller at det faktisk kan være forstadie til noe skummelt. Noen her som kan fortelle meg hvordan de oppdaget at de hadde kreft i underlivet? Anonymkode: 701e4...820 Både uregelmessig mens og smerter i korsryggen er vanlige plager. Gå til legen. Har du ikke tatt celleprøve så skal du jo det uansett smerter eller ikke. Anonymkode: c4e41...ea2
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 Jeg har endometriose, så slike plager er veldig vanlig for meg. Hvor gammel er du? Dra til legen og si du vil ta en celleprøve, så slipper d å gå å bekymre deg. Er veldig sjelden slike smerter er noe så alvorlig som kreft, men bare det at du bekymrer deg så mye er jo grunn nok til å få det sjekket Anonymkode: 7e249...4eb
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #6 Skrevet 1. juni 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har endometriose, så slike plager er veldig vanlig for meg. Hvor gammel er du? Dra til legen og si du vil ta en celleprøve, så slipper d å gå å bekymre deg. Er veldig sjelden slike smerter er noe så alvorlig som kreft, men bare det at du bekymrer deg så mye er jo grunn nok til å få det sjekket Anonymkode: 7e249...4eb Endometriose men er ikke det noe man burde ha oppdaget for lengst? Har jo født barn og har ikke hatt problemer med å bli gravid heller. Er så vant med regelmessig menstruasjon og kan telle på dagen når jeg skal få det månedlige. Svært uvanlig dette. Tok celleprøve i fjor og det var ikke noe galt med den så vidt jeg vet. Anonymkode: 701e4...820
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #7 Skrevet 1. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Endometriose men er ikke det noe man burde ha oppdaget for lengst? Har jo født barn og har ikke hatt problemer med å bli gravid heller. Er så vant med regelmessig menstruasjon og kan telle på dagen når jeg skal få det månedlige. Svært uvanlig dette. Tok celleprøve i fjor og det var ikke noe galt med den så vidt jeg vet. Anonymkode: 701e4...820 Det finnes ikke en kvinne i verden som går gjennom livet uten å en og annen gang oppleve hormonforandringer, det trenger ikke være noe galt for det. Men få det nå sjekket opp om du er engstelig, man skal jo gå til lege med blødningsforstyrrelser for sikkerhets skyld. Anonymkode: f6e22...f98
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #8 Skrevet 1. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Endometriose men er ikke det noe man burde ha oppdaget for lengst? Har jo født barn og har ikke hatt problemer med å bli gravid heller. Er så vant med regelmessig menstruasjon og kan telle på dagen når jeg skal få det månedlige. Svært uvanlig dette. Tok celleprøve i fjor og det var ikke noe galt med den så vidt jeg vet. Anonymkode: 701e4...820 Du trenger ikke oppleve barnløshet for å ha endometriose, det kommer litt an på hvor cystene legger seg. Det er veldig individuelt hvordan smertene oppleves, noen har ikke smerter i det hele tatt. Nå er det jo slettes ikke sikkert at det er det du har, som noen her over sier er det mye mulig det bare er hormoner. Jeg var til lege for et halvt år siden med smerter som du har, og han mente det var hormoner grunnet p-ringen jeg bruker, selv om han vet jeg har endometriose Anonymkode: 7e249...4eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå