Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #1 Skrevet 1. juni 2017 Jeg føler ingen glede med ting lengre. Ser ikke frem til noe. Føler alt er kjedelig. Føler meg "tom". Jeg tenker på alt i livet jeg ikke har fått opplevd og gjort. Som å reise, ha ons, feste mer med venner, jeg er over 30 nå og har barn og samboer, jeg fungerer dårlig på jobb fordi jeg er så trett og sliten i hodet. Jeg er aldri hjemme fra jobb, men jeg gjør ingen god jobb. Jeg opplever av og til noe som kan minne om angst- ikke ofte. Jeg har problemer i forholdet: jeg kritiserer partner alt for mye, kjefter og ALT han gjør irriterer meg. Jeg blir fort sint. Jeg føler jeg er blitt følelsesløs og kald. Jeg orker ikke dra til legen og har ikke råd til psykolog. Anonymkode: 1ce7e...a6b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #2 Skrevet 1. juni 2017 !! Så creepy! Nøyaktig det samme kunne jeg ha skrevet! Synd/bra at jeg ikke er alene..😕 Følger med tråden for å se om jeg&meg får noen gode svar.. Anonymkode: 7471b...eff
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #3 Skrevet 1. juni 2017 Depresjon? Dette er jo ulike grader fra klinisk depresjon til situasjonsbetinget. Vanlige tegn/symptomer kan innebære tomhetsfølelse, opplevelse av tap eller meningsløshet, redsel og angst, manglende interesse for omgivelsene osv.....og det er ikke sjeldent at en heller ikke føler en tydelg sorg. Mangel på sorgfølelse er ikke uvanlig. Snakk med legen din. Anonymkode: 6720d...ac9
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #4 Skrevet 1. juni 2017 Du er ikke utslitt/utbrent da? Ligner en del på symptomene jeg hadde. Måtte ha en skikkelig timeout og ble langtidssykemeldt. Anbefaler deg å dra til fastlegen - det blir ikke bedre uten at du tar tak i det. Det er lov å være sliten! Anonymkode: c1a97...9e4
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #5 Skrevet 1. juni 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Du er ikke utslitt/utbrent da? Ligner en del på symptomene jeg hadde. Måtte ha en skikkelig timeout og ble langtidssykemeldt. Anbefaler deg å dra til fastlegen - det blir ikke bedre uten at du tar tak i det. Det er lov å være sliten! Anonymkode: c1a97...9e4 Jeg har det bedre på jobb enn hjemme. Selv om jeg er sliten der. Når jeg kommer hjem blir jeg så fort irritert og i dårlig humør. Det skal en filleting til før jeg irriterer meg grønn over samboer og får ofte sinneutbrudd. Jeg vet ikke om det er det jeg muligens sliter med, eller om det er det ar jeg bare er dritt lei som gjør det. Hi Anonymkode: 1ce7e...a6b
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #6 Skrevet 1. juni 2017 Fastlegen og henvisning til offentlig psykolog og eller sykemelding. En venn av fikk utsatt noen eksamener pga at han var utbrent. Jeg tippet selv deprimert, men hva vet jeg. Jeg mente at det er greit å få en ny mulighet til eksamen, men at han var student og aldri hadde fullført noe i sitt liv. Uten jobb kunne han heller ikke betale privat psykolog. Selv om det er ventelister på offentlig psykolog, så kunne han ha vært fiksa 4 ganger nå tenker jeg. Han er 43 år gammel, går med avisen på natta og lever ellers på farsarven. Overvektig, ser ut til å få angst i store folkemengder, stiller vanligvis ikke opp til avtalene han har. Alkoholisert. Det er en bøtte med symptomer jeg ikke skal klassifisere. Poenget er at du ikke må vente med å ta timen hos fastlegen for å komme i gang og på venteliste. Det er billigere å fortsette å jobbe enn kostnaden for privat psykolog også dersom det er rom for den prioriteringen. Lykke til Anonymkode: c001d...a3a
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #7 Skrevet 1. juni 2017 Du får ingen diagnose om du ikke klarer å gå til lege. Og ingen diagnose er verd noe i seg selv, det er kun det det utløser av behandling eller omlegging av livet eller medisin eller oppfølging som er viktig. Ta nå endelig tak i livet ditt, det er ingen hjelp her inne. Anonymkode: 81413...782
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #8 Skrevet 1. juni 2017 Det kan jo være du har en depresjon, som manifesterer seg med de følelsene du har.. Eller det kan være følelsene dine som gir deg en depresjon? Alternativene vil uansett bestå av omtrent det samme; søke hjelp (lege, privat, støttetelefoner, sidetmedord.no), prøve selv (feks https://uit.no/prosjekter/prosjekt?p_document_id=192993), eller gjøre større/mindre endringer i livet ditt. Hvis du bryter ut av forholdet og har 50/50 samvær får du jo tid til å gjøre det du har savnet - men vil det løse noe? Anonymkode: f2a51...a33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå